בשבת השחורה של ה־7 באוקטובר הכל התפוצץ בפרצוף: חמאס, במימון ובתמיכה של קטאר, הפך עלינו את עולמנו. ולצערי רבים עדיין לא מבינים מה שרבים כבר זעקו אז: מונדיאל 2022 היה ספורטוושינג מביש של מדינה תומכת טרור, שהאינטרס העליון שלה היה שכל מה שנזכור ממנו יהיה "אגדת מסי" ולא את הפשעים.
חודשים שאני מסתובב עם התחושה הקשה הזו בבטן. כבר בדצמבר, כשרבים חגגו כשהוא הוכתר למלך ולשליט הבלתי מעורער, היה ברור לי שזו הצגה שתתפוצץ לנו בפנים. קראו לאנשים כמוני, שתמכו במי שניצב נגדו בגבורה, קנאים וחמוצים. אמרו שאנחנו לא מבינים כמה הוא קוסם וכמה הוא גדול. לי היה ברור שאני עד להונאה ענקית, למיליוני אנשים שמשכנעים את עצמם ומאמינים במה שהם רוצים להאמין.
1 צפייה בגלריה
נשיא הוועד האולימפי של קטאר, ג'ואן בן חמד אל ת'אני עם נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית סבסטיאן קו
נשיא הוועד האולימפי של קטאר, ג'ואן בן חמד אל ת'אני עם נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית סבסטיאן קו
נשיא הוועד האולימפי של קטאר, ג'ואן בן חמד אל ת'אני עם נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית סבסטיאן קו
(Christian Petersen/Getty Images)
אמרתי שאולי הוא גדול וגאון, אבל מי שתומך ואומר ש"מגיע לו" תומך גם בחברים הפחות מוכשרים שלו, אלו שיעשו הכל - כולל דברים אסורים ובלתי הוגנים - כדי להגיע לפסגה. אמרתי שלמי שתומך בו יש אינטרס ברור ומובהק, והאינטרס הזה מנוגד מאוד לאינטרסים של מדינת ישראל.
בשבת השחורה, ב-7 באוקטובר, הכול התפוצץ בפרצוף. החמאס, במימון ובתמיכה של קטאר, הפך עלינו את עולמנו. ולצערי רבים עדיין לא מבינים מה שאנחנו, אוהדי הולנד או קרואטיה או סתם מי שלא מכור ל"אגדת מסי" הבין כבר אז: שמונדיאל 2022 היה ספורטוושינג מביש של מדינה תומכת טרור, שהאינטרס העליון שלה היה שכל מה שנזכור ממנו יהיה ״אגדת מסי״ או ״אגדת אמבאפה״. שני שחקנים שלגמרי במקרה שניהם שיחקו אז בפריס סן ז׳רמן, קבוצה השייכת למיליארדרים מקטאר. הטורניר המביש והמכוער ביותר מאז אליפות העולם בארגנטינה ב-1978, שנערכה כשקילומטר בלבד מהאצטדיון שבו נערך משחק הגמר מענים מתנגדי משטר ובמשחק בין ארגנטינה לפרו הנבחרת המארחת ״מתעלה״ לפתע ומנצחת 6:0 מתוך ידיעה לפני המשחק שניצחון בהפרש ארבעה שערים או יותר יעלה אותה למשחק הגמר. טורניר שבו ארגנטינה הטילה וטו על מינויו של השופט הישראלי אברהם קליין כשופט הראשי בגמר נגד הולנד בגלל הקשר המיוחד בין ישראל להולנד, ופיפ״א מינתה במקומו את השופט האיטלקי סרגיו גונולה כי כידוע אין שום קשר בין ארגנטינה לאיטליה. גם בטורניר 2022 ראינו החלטות הזויות לחלוטין כמו הפנדל שהוענק לארגנטינה נגד פולין ואי הרחקתו של פארדס בצהוב שני לאחר שבעט כדור לעבר הספסל ההולנדי - מצב שלא מותיר לשופט שום שיקול דעת - ועוד החלטות שנויות מאוד במחלוקת כמו הפנדל המפוקפק מאוד מאוד שהוענק לארגנטינה נגד הולנד.
אבל מי יכול לערער על אגדת מסי? כל העיתונות בישראל השתפכה על הזכייה הזו כ״שכל העולם משתחווה למסי״, ואת מי לעזאזל מעניין שבזכות הטורניר הזה זכתה ללגיטימציה מדינה שבה שוכנת תחנת אל ג׳זירה ושמעבירה בכל חודש מיליוני דולרים לחמאס. ולמען הסר ספק, גם אילו צרפת הייתה זוכה בטורניר היה מדובר בביזיון עצום כי צרפת הייתה מי שגרמה להענקת הזכות לאירוח המונדיאל לקטאר, מדינה ללא מסורת כדורגל, וזאת מתוך ידיעה שניתן יהיה לשחק שם רק בנובמבר, בניגוד מוחלט לרוח הספורט ולמה שהיה עד כה.
אז עכשיו אנחנו זועמים על ההתאחדות האנגלית, על שחקנים מוסלמים שמסרבים לגנות את האלימות נגד ישראל. איפה היו כל הקולות האלו לפני ובזמן מונדיאל 2022? בהולנד היו קולות רבים שקראו לא לשחק בקטאר, רבים מהאוהדים ההולנדים שנוכחותם כה צבעונית ודומיננטית החרימו את הטורניר, אבל במדינה חסרת תרבות ספורט כמו ישראל התמכרנו לפולחן מסי. שחקן ענק, שחקן שתמיד אברך את מזלי לחיות בתקופתו, אבל שכחנו דבר אחד: טורניר גביע העולם הוא לא פרס למפעל חיים. וזה מה שהטורניר הזה היה, באדיבותה של מממנת הטרור קטאר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.