שני בניי, הגדול בן 10 והקטן בן 7, משחקים כדורגל. במשך שנים שאלתי את עצמי למה אין רמה בארץ, במה שונים בחו"ל מאיתנו? גם הם בני אדם, זורם להם דם אדום בוורידים ולא כחול. הם אוכלים כמונו, ישנים וכו'... את כל התשובות קיבלתי ברגע שרשמתי את הבנים שלי לקבוצה, ואז ראיתי והבנתי איך הכל מתנהל בארץ, איך כבר בגיל קטן מאוד יש קומבינות, וליכולת האישית אין קשר למי שמשחק ומי שבספסל.
ראיתי איך הורים מתקשרים למאמן באמצע משחק ואומרים לו: "מה קורה עם הילד, מתי הוא נכנס"? והמאמן מת מפחד ומכניס את הילד לשחק, כי הוא חושש מהאבא. ראיתי הורים אמידים תורמים למועדונים בגדים, חולצות עם הלוגו של העסק, עוזרים בשיפוץ של חדרי בהלבשה - ופתאום הילד שלהם, באורח פלא, הופך לשחקן הרכב, ממש מסי.

1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

נתקלתי בנשים צועקות על הגדרות ומקללות, כי הילד משחק והאמא רוצה להפגין נוכחות ושכולם ידעו מי הבן שלה. ובחורף, כשיש שתי טיפות גשם, אותן אמהות כותבות: "איך אפשר להתאמן במזג אוויר כזה", או "אני לא שולחת את הילד". לאט לאט הבנתי: ההורים, אותם אלה שמתלוננים על הרמה הנמוכה, הם אלה שהורסים את הילדים עם הלחץ ואת הכדורגל עם התערבות היתר שלהם.
ואני לא פוסח על המאמנים החלשים פלוס (מדובר ברובם). כל אדם ניגש לווינגייט, עושה קורס, הופך למאמן ופותח בית ספר, או בעזרת קומבינות פותח שלוחה של מועדון גדול (מכבי חיפה וכו'). הוא מאמן בתור השלמת הכנסה, אחרי שהוא חוזר מהמפעל או מהמשרד עייף גמור, בא לפעמים ללא חשק. גם המועדון לא תמיד מספק לו תנאים נאותים וציוד. במועדון שלנו, בו בעל הבית עשיר מאוד, אנחנו ההורים קנינו קונוסים ועוד ציוד, כאילו לא מספיקים התשלום החודשי הסופר-יקר וההוצאות הנלוות. המועדונים למדו שיש הורים פראיירים, אז למה צריך אוטובוס אם הם מסיעים את הילדים למשחקי חוץ?
היום, הכדורגל בגילים הצעירים הוא מסחטה של כסף מההורים, בצירוף קומבינות וקשרים, וזו הסיבה העיקרית לרמה הנמוכה בארץ, לכך שהכדורגל לא מתפתח והולך אחורה עם השנים. כולם מכירים את כולם וכולם דודים של כולם. שוק אחד גדול, מהילדים עד הבוגרים. אני לא יודע אם ילדיי יצאו שחקנים. קודם כל אני רוצה שייצאו בני אדם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.