שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה ננעל סופית הלילה (בין שני לשלישי) עם שני התמודדויות בגברים ועוד אחת בנשים, כאשר כבר הערב יחל שלב רבע הגמר, עם המפגשים בין נובאק ג'וקוביץ' לטיילור פריץ ובין ילנה אוסטפנקו לקוקו גוף.
לאחר שהפסיד לו בשני המפגשים האחרונים ביניהם, דניל מדבדב (3 בעולם) גבר 6:2, 4:6, 1:6, 2:6 על אלכס דה מינור האוסטרלי (13), מה שסידר לו מפגש כל רוסי בשלב הבא מול אנדריי רובלב. זה לא התחיל טוב מבחינתו של המדורג שלישי בעולם, שהפסיד במערכה הראשונה, אך לאחר שכל אחד מהטניסאים שמר על ההגשה שלו במשך כמעט כל המערכה השנייה, הצליח מדבדב לשבור את יריבו במשחקון העשירי ולהשוות.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
עלה לרבע הגמר. דניל מדבדב
(Sarah Stier/AFP)
החל משלב זה משהו השתחרר אצל מדבדב, שהשתלט על המשחק וניצח בקלילות את שתי המערכות הנוספות בדרך לשלב שמונה האחרונים. כעת, הוא יקווה להמשיך את רצף ההגעה שלו לפחות עד חצי הגמר, כפי שעשה בשלושת הטורנירים האחרונים.
דרמה גדולה נרשמה במפגש בין סשה זברב (12 בעולם), שהדיח את יאניק סינר (6) לאחר קרב מתיש שארך ארבע שעות ו-41 דקות שהסתיים ב-4:6, 6:3, 2:6, 6:4, 3:6 לטובת הגרמני. זברב ניצח את המערכה הראשונה, אך האיטלקי חזר עם 3:6 משלו בשנייה. במערכה השלישית נראה היה שזברב משתלט שוב על העניינים, אך סינר לא ויתר וניצח 4:6 את המערכה הרביעית, שארכה כמעט שעה ורבע. המערכה המכריעה כללה משחקונים נהדרים וארוכים, כאשר אף אחד מבין השניים לא הסכים לוותר. לבסוף, שבירה שהשיג זברב במשחקון התשיעי (שהיה מתיש עבור השניים) העבירה את כל המומנטום אליו, ומכאן כבר יצאה הרוח מהמפרשים של סינר. זברב סגר עניין עם משחקון עשירי קליל בדרך למפגש ברבע הגמר עם קרלוס אלקראס.
בנשים נרשמה הפתעה לא קטנה, כאשר המדורגת חמישית בעולם, אונס ג'אבור, סיימה את דרכה בטורניר כבר בשלב שמינית הגמר. הטוניסאית הפסיגה 6:2, 6:4 לקינוון ז'נג הסינית (23 בעולם) בהתמודדות שארכה פחות משעה וחצי. ז'נג הצליחה לשבור שלוש פעמים את הגשותיה של ג'אבור במערכה הראשונה, והשיגה שלוש שבירות גם בשנייה בדרך לרבע הגמר.
טניסאית נוספת שחגגה הלילה היא ארינה סבאלנקה. המדורגת שנייה בעולם, והבכירה בטורניר לאחר הדחתה המפתיעה של איגה שוויונטק, הרשימה מול בת ארצה דריה קסטקינה, לאחר שגברה עליה 1:6, 3:6, במשחק בו שברה את הגשותיה של יריבתה לא פחות משבע פעמים. ברבע הגמר מצפה לסבאלנקה מפגש עם ז'נג.