מכבי ת"א עברה כבר בערך שליש מסך המשחקים שתשחק השנה ביורוליג (11 מתוך 34), והתמונה המצטיירת היא תמונה עגומה של קבוצה בינונית, שלא רק שלא תעפיל השנה לפלייאוף, סביר להניח שתיאבק לאורך כל העונה כדי לא לסיים אחרונה.
זה לא בגלל הקורונה, המשחקים ללא קהל, הפציעות של עומרי, ג'ון די ויובל זוסמן, או כל הבעיות האחרות מסביב. זה בגלל שסגל הקבוצה פשוט לא טוב. הסגל הבכיר של מכבי כולל השנה 12 שחקנים (אם מחשיבים את סנדי כהן כשחקן בכיר, מה שמעיד על המצב), ודי במבט על השורות הסטטיסטיות של טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו, דראגן בנדר, כריס ג'ונס ואנטה ז'יז'יץ' כדי להבין שמחצית מהשחקנים לא מתפקדים או פשוט לא מסוגלים לשחק ברמות הללו. הם חייבים לחפש קבוצה חדשה בתום העונה.

1 צפייה בגלריה
ספרופולוס על הקווים
ספרופולוס על הקווים
ספרופולוס על הקווים
(צילום: אורן אהרוני)

זה משאיר אותנו עם ארבעה שחקנים בכירים שמציגים כדורסל חיובי לפרקים (אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, אות'לו האנטר ועוז בלייזר), ועוד שלושה שבריריים (כספי, ג'ון די וזוסמן) שחוזרים מפציעות קשות. אבל בכנות, חוץ מווילבקין וכספי (בסיטואציות מסוימות), אף אחד מהשחקנים ברשימה הנ"ל מעולם לא היה (או יהיה) שחקן שסוחב קבוצה על הגב ברגעים שמכריעים משחקים – לראיה, ההפסדים שנערמים האחד על גבי השני ברגעי הלחץ.
די ברור שליאניס ספרופולוס לא היו ברירות בעניין הסגל, או יותר מדי אפשרויות בחירה, ולכן לא נכון להאשים אותו במצב. לדעת רבים הוא מוציא את המיטב מסגל בינוני ברובו, פצוע בחלקו, מתוסכל ולא מאמין בעצמו. לא נותר אלא לקוות שהקבוצה לא תתרסק סופית העונה, כדי לא לאבד גם את המאמן, דבר שבאמת יגדיר את עונת 2020-2021 ככישלון חרוץ.
אז אולי הקבוצה תצליח להחליף את הבדיחה הלא מצחיקה הזו שנקראת בנדר בשחקן אחר, תעשה קסם ותנחית רכז אמיתי כמו יפתח זיו בקבוצה, ואולי אף תגרד עוד איזה פליט שקלע 2.5 נקודות למשחק בכמה משחקים בליגה הטובה בעולם (כמו ז'יז'יץ', בנדר ומרקו גודוריץ' שמדברים עליו עכשיו)/ למרות שכנראה בסוף מכבי תזכה באליפות בישראל גם הפעם, כי הליגה בארץ רק נחלשה, עונת 2020-2021 של מכבי תמה כבר כעת, בקול ענות חלושה...
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.