גם למי שלא אוהב כדורגל היה קשה להישאר אדיש לתמונה של לאו מסי בוכה במסיבת העיתונאים בה הוא נפרד ממועדון חייו, אותו מועדון שהחתים אותו על מפית נייר במסעדה בגיל 14, החוזה הראשון של השחקן הטוב בכל הזמנים. מסי השאיר בברצלונה מורשת מפוארת והפך בה לשחקן הטוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. הוא שבר שיאים, הוביל אותה לתארים, הפך אותה למועדון יוקרתי וגרם לכל שחקן לרצות להגיע אליה. אז למה להיפרד מזו שאתה כל-כך אוהב?
העזיבה של מסי היא תוצאה ישירה של התנהלות עסקית שגויה בתכלית של המועדון. כבר שנים שברצלונה מתנהגת כ"בריון השכונתי" של הכדורגל האירופי. היא גורמת לשחקנים שהיא רוצה לקנות להחרים את האימונים כדי להפעיל סנקציות על הקבוצות שלהם לשחרר אותם, מה שהיווה נורת אזהרה לקבוצות אחרות ביבשת.

1 צפייה בגלריה
ג'ואן לאפורטה
ג'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה. משימה קשה
(צילום: MCT)

מקצועית - היא קונה שחקנים בעיקר על-סמך שמם, בלי בדיקה מקצועית מקיפה, מערך סקאוטינג והתאמה לשיטת המשחק של הקבוצה. היא שיחררה את הכוכבים שלה בקלות וחשבה שתוכל להחליף אותם: דודי וייה הלך כמעט בחינם לאתלטיקו מדריד והדיח את בארסה מליגת האלופות, ניימאר עושה חיל בפריז ולואיס סוארס, שאמרו לו שהוא מבוגר מדי, לקח לבארסה את האליפות עם אתלטיקו. היא קנתה שחקנים במאות מיליונים – עוסמאן דמבלה, פיליפה קוטיניו, אנטואן גריזמן - והם, למרות משכורות עתק, לא הביאו לה שום הישג או הצלחה מקצועית משמעותיים.
ההנהלה הקודמת של ברצלונה פעלה באופן ביזיוני וקיבלה החלטות עסקיות גרועות שהיו גורמות לכל עסק אחר להתרסק כלכלית. אולם, ברצלונה זה מועדון עצום עם מורשת, אולי בגלל זה הוא ניצל.
הנתון שמספר לנו יותר מכל מה המשמעות של מסי עבור ברצלונה, נוגע לכמות התארים של הקבוצה לפני שהארגנטינאי עשה את הבכורה שלו בבוגרים ואחריה. ברצלונה זכתה ב-62 תארים לפני מסי. איתו? העלתה את מאזנה ל-95. מסי הטה את כף המאזניים של הקטלאנים מול היריבה הגדולה ריאל מדריד, שהובילה לפני עידן מסי עם 72 תארים וכעת עומדת מאחור עם 92.
זו לא הגזמה לומר שברצלונה עמדה בפני פשיטת רגל. היא נמצאת בחובות כספיים גדולים, לא זוכה בתארים וגם הקהל האדיר שלה, שלפני הקורונה מילא בכל 90 אלף מושבים בקאמפ נואו, לא נמצא באצטדיון כבר שנה וחצי. גם העיר ברצלונה ככל הנראה תספוג מכה כלכלית עקב העזיבה של מסי. ברצלונה היא מהערים המתוירות ביותר באירופה, המון בזכות הכדורגל, האצטדיון המיתולוגי וכמובן מסי.
כעת הקבוצה תיאלץ להתרגל לעידן חדש, בו היא טובה אך לא הגדולה ביותר. "ולנסיה משודרגת", שתזכה באליפות פעם ב-3 שנים, אולי. לז'ואן לאפורטה, הנשיא החדש, מחכה עבודה קשה מאוד כדי להחזיר את ברצלונה לטופ. בקדנציה הראשונה שלו הוא התמודד עם משבר כלכלי ומקצועי, הביא את פפ גווארדיולה לאמן את הקבוצה והפך את בארסה לקבוצת המאה. מעניין לראות אם יצליח להציל את המועדון גם הפעם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.