ברוך שמאילוב רשם היום (שני) הישג מרשים, כשזכה במדליית הכסף בטורניר המאסטרס בקטאר. הג'ודוקא בן ה-26 ניצח ארבעה יריבים לפני שהפסיד בקרב על התואר לאן באול הקוריאני.
"רציתי מאוד לזכות במדליית הזהב על אדמת קטאר", סיפר שמאילוב בראיון מיוחד ל-ynet. "לצערי זה לא צלח, אבל אני אמשיך לייעל את עצמי ואביא מדליות זהב בהמשך. תחושה מדהימה לעמוד על הפודיום דווקא כאן, ובכלל אחרי תקופה ארוכה".
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
"תחושה מדהימה לעמוד על הפודיום". שמאילוב חוגג עם פונטי
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
שמאילוב בחצי הגמר
שמאילוב בחצי הגמר
"הרבה עבודה קשה וכוח רצון". שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)
שמאילוב זכה במדליה שלישית בקריירה בטורניר המאסטרס. הראשונה הייתה ב-2017 (ארד ברוסיה). שנה לאחר מכן זכה בכסף בתחרות שנערכה בסין. "צריך להבין שבמאסטרס אין קרבות במתנה, כל קרב קשה וזו הייתה תחרות חשובה. ניצחתי מתחרים חשובים שאעבור בדרך לאולימפיאדה".
מדובר כמובן בהישג מרשים שכן הייתה זו התחרות השנייה בחשיבותה בסבב, אחרי אליפות העולם. בשל כך היא גם מעניקה ניקוד רב בדירוג העולמי לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו. מה שמייחד אותה זו העובדה שמגעים אליה רק 36 הספורטאים הטובים בעולם.
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
שמאילוב (ראשון משמאל) על הפודיום בדוחא
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
שמאילוב מול באול הקוריאני בקרב הגמר
(צילום: אורן אהרוני)
"זה הרבה עבודה קשה וכוח רצון", המשיך שמאילוב. "הכל התחבר ליום מעולה שלי. עברתי כמה דברים בדרך. היו לי התכווצויות בידיים, ברגליים, בכל מקום אפשרי. בזכות אופי ולחימה לא ויתרתי לעצמי ולקינוח גם נזל דם מהראש (הפציעה שלו במהלך רבע הגמר, אז נאלץ להתחרות עם תחבושת על ראשו)".
על כך שהבטיח את מקומו באולימפיאדה, אמר שמאילוב: "עדיין לא עשיתי שיחה עם המאמנים, התרכזתי ברצון להראות שאני ראוי לזה. היעד הבא הוא גראנד סלאם תל אביב, אני מאוד רוצה להצליח בארץ. לא מבטיח הבטחות, אבל אעבוד קשה וזה מאוד חשוב בשבילי לנצח בישראל לאחר מספר פעמים שלא הלך לי".
מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, סיכם: "יום קרבות ארוך וקשה עם ניצחונות על הטופ העולמי מול מדליסיטים מאליפויות עולם ואירופה. מדליה שלישית לברוך במאסטרס, עם יציבות. דבר שמקנה לו ביטחון להמשך".