לאחר היעדרות של שנתיים רוני אוסאליבן חוזר למעמד רבע גמר אליפות העולם בסנוקר אחרי שניצח אתמול (ראשון) 10:13 את דינג ג'ונווי.
הרבה ספקות היו לגבי הכושר של השניים ערב האליפות. אוסאליבן הגיע לקרוסיבל אחרי עונה בינונית במושגים שלו, בעוד דינג לא שיחק באופן תחרותי במשך חצי שנה בגלל שדחה את חזרתו לבריטניה מסין נוכח מגפת הקורונה. למרות החששות, השניים ובעיקר אוסאליבן יכולים להיות מרוצים מכושרם. המפגש המסקרן עמד בציפיות והיה מותח לרוב אורכו כשרק בסשן האחרון אוסאליבן הצליח לברוח ליריבו הסיני.
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
בונה על זכייה שישית. רוני אוסאליבן
(צילום: getty images)

אוסאליבן ודינג הגיעו אל הסשן המכריע במצב של 8:8. אוסאליבן עלה במהרה ל-8:10 עם ברייקים של 87 ו-72 נקודות. דינג צימק ל-10:9 – ויכול היה אף להשוות אבל החמיץ כדור קריטי שאיפשר ל"רוקט" לגנוב את המשחקון. אחרי הפסקת אמצע הסשן, דינג צימק ל-11:10 עם ברייק של 81 נקודות. אוסאליבן הגיב עם סנצ'רי של 117 נקודות והציב את עצמו במרחק משחקון מניצחון, 10:12. אוסאליבן המשיך את המשחקון הבא בדיוק מהמקום שבו המשחקון הקודם הסתיים ועם ברייק נאה נוסף, 93 נקודות, סגר עניין.
הפעם האחרונה שאוסאליבן הגיע רחוק יותר מרבע הגמר הייתה ב-2014 – והוא יקווה לעשות זאת שוב השנה. אוסאליבן, המכוון לזכייה שישית באליפות העולם, יפגוש ברבע הגמר את בן המחזור שלו מארק וויליאמס, שכמוהו משחק בסבב ברציפות מאז 1992.
4 צפייה בגלריה
דינג ג'ונווי
דינג ג'ונווי
הפתיע לטובה. דינג ג'ונווי
(צילום: getty images)
ניל רוברטסון ובארי הוקינס הגיעו לסשן השלישי והאחרון ביניהם במצב של 8:8, אבל הסיום היה כולו של האוסטרלי שניצח בחמישה מתוך שישה משחקונים והכריע את ההתמודדות 9:13.
המשחק כולו התעלה לרמה גבוהה עם 11 ברייקים של 50 נקודות ומעלה וחמישה סנצ'ריז – ורוברטסון מבחינתו שלח מסר חשוב לקראת ההמשך.
"כבר כשההגרלה יצאה היה ברור שהחצי שלנו עמוס בשחקנים טובים. לקבל את הוקינס בסיבוב השני זה קשה מאוד, הייתי צריך לבחור מכות באופן מדויק", אמר רוברטסון, "בעבר הייתי משתמש יותר מדי בתירוצים, חשבתי שהמזל נגדי. הדרך הכי טובה שלי להילחם בזה היא באמצעות בחירת מכות נכונה. בסשן האחרון הרגשתי שאני יכול לתקוף ולהכריע את ההתמודדות. זו הייתה עונה מעולה עבורי וגם הפגרה הגיעה בזמן כי הייתי יכול לעבוד על הכושר שלי, זה עזר לי במשחק מול הוקינס".
לרוברטסון מחכה כעת משחק קשה מאוד ברבע הגמר מול מארק סלבי, אלוף העולם שלוש פעמים, שהוא גם חבר אישי קרוב שלו. כשרוברטסון עבר לגור באנגליה בצעירותו, הוא אף חלק עם סלבי דירה. "יש לנו המון כבוד זה לזה, אנחנו מסתדרים אחד עם השני ומכירים כבר 20 שנה. אני תמיד נהנה לשחק נגדו, אנחנו מוציאים את המיטב אחד מהשני", אמר רוברטסון לקראת המשחק.
4 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון בפעולה
ניל רוברטסון בפעולה
מפגש קשה מאוד מול סלבי. רוברטסון
(צילום: getty images)
הוקינס: "אני חושב שסך הכול זה היה משחק טוב. נתתי הכול וזה כל מה שאני יכול לבקש מעצמי. עשיתי כמה טעויות בלתי נסלחות בהגנה ונענשתי עליהן בחומרה".
קירן ווילסו העפיל בפעם החמישית ברציפות לרבע הגמר לאחר שניצח 9:13 את מרטין גולד. ווילסון הוביל 5:11 לפני הסשן האחרון, אבל גולד פתח טוב יותר וצימק ל-11:8. המשחקון ה-20 היה דרמטי כשווילסון השיג שלושה סנוקרים להם נזקק כדי לנצח במשחקון ולעלות ל-8:12. מכאן גולד כבר לא הצליח לחזור.
ווילסון הציג יכולת גבוהה במשחק עם שני סנצ'ריז ועשרה ברייקים של מעל ל-50 נקודות. ברבע הגמר יפגוש ווילסון את אלוף העולם המכהן והנמסיס שלו בסבב, ג'אד טראמפ. בין השניים קיימת יריבות עזה שלעיתים אף גולשת מחוץ לשולחן. "אני מתייחס לטראמפ כאל אמת מידה. אני רוצה להשיג את מה שהוא השיג. אני שואל את עצמי מה אני צריך לעשות כדי להגיע לשם, וברור שאחד הדברים זה לנצח שחקנים כמוהו", אמר ווילסון לקראת המשחק המסקרן.
במשחק שנמתח אל השעות המאוחרות של הלילה, אנתוני מקגיל ניצח 12:13 את ג'יימי קלארק. האחרון היה על סף ניצחון אבל החמיץ כדור ורוד קריטי – ואפשר ליריבו הסקוטי להשיג ניצחון דרמטי. המשחק ייזכר בעיקר בעקבות העימות בין השניים בסשן השני. מקגיל טען שקלארק עומד בקו הראייה שלו בזמן המכות ומפריע לו – והשופט נאלץ להפריד ולשוחח עם כל אחד מהם. בהפסקת המשחק, קלארק חימם עוד יותר את האווירה כשצייץ בטוויטר: "אתה רוצה לרקוד? אז בוא נרקוד".
4 צפייה בגלריה
אנתוני מקגיל
אנתוני מקגיל
גם הוא ברבע הגמר. אנתוני מקגיל
(צילום: getty images)
מקגיל התייחס בסיום לתקרית: "כבר בתחילת המשחק קלארק עמד בקו הראייה שלי. אמרתי לעצמי להתעלם מזה כי הוא בטח לא התכוון, אבל זה נמשך וביקשתי ממנו בנימוס לשבת. זה הפך לסיפור גדול, למרות שזה אמור היה להיפתר בשלוש שניות. לא היו לי שום כוונות, אנשים אומרים שניסיתי לעצבן אותו, אבל זה לא הסגנון שלי. אתם יכולים לשאול כל שחקן בסבב, אולי רבים יבקרו את המשחק שלי, אבל אף אחד לא יגיד דבר על הספורטיביות שלי".
קלארק: "אין לי שום דבר נגד מקגיל. אני מצייץ עוד מהמוקדמות ואין שום בעיה עם זה. אעשה זאת גם בעתיד, זה מי שאני. יש דברים הרבה יותר גרועים שקורים כעת בעולם. למרות שהפסדתי אני מאוד גאה בעצמי".

לו"ז רבע גמר (הטוב מ-25 משחקונים)

ג'אד טראמפ – קירן ווילסון (ב', 12:00 ו-21:00, ג' – 16:30).
מארק סלבי – ניל רוברטסון (ב', 12:00 ו-21:00, ג' – 12:00).
קורט מאפלין – אנתוני מקגיל (ב', 16:30, ג', 12:00 ו-21:00).
רוני אוסאליבן -מארק וויליאמס (ב', 16:30, ג', 16:30 ו-21:00).
פורסם לראשונה: 23:15, 09.08.20