לקראת פתיחת העונה החדשה, קיימה היום (שני) קבוצת הרכיבה הישראלית "סטארט-אפ ניישן" מסיבת עיתונאים מיוחדת בזום ממחנה האימונים בספרד, בהשתתפות הכוכב הגדול שלה, כריס פרום, שצפוי להיות הרוכב הבכיר.
הבריטי (35), זוכה ארבע פעמים בטור דה פראנס, נמצא כרגע בקליפורניה בשיקום. "הייתי רוצה להיות עם יתר הרוכבים ולהכיר את כולם, אבל זו לא תוכנית לטווח קצר", אמר פרום שכרגע לא יכול להגיע לארץ בגלל הקורונה. "אני מחויב לקבוצה עד לסיום הקריירה שלי, כשהדבר הכי חשוב בשבילי עכשיו זה להכין את עצמי פיזית. לעומת שנה שעברה, אני עכשיו מרגיש טוב יותר בנקודה הזאת".
2 צפייה בגלריה
כריס פרום
כריס פרום
כריס פרום עם המדים החדשים של "סטארט-אפ ניישן"
(צילום: בריאן הודס, וולו אימג')
על התוכניות שלו השנה: "זה עדיין באוויר, קשה לדעת איך העונה תיראה. רוצה להגיע לשיא בטור דה פראנס. אני מרגיש שעדיין לא סיימתי, רוצה להמשיך להתחרות בגראנד טורים ורוצה לסיים בדרך שלי. אני מקווה להגיע לישראל במהלך העונה, רוצה לחקור אותה יותר מקרוב. הייתי בג'ירו והייתה לי חוויה לא נעימה כשהתרסקתי בחימום, אבל מאוד התרשמתי מישראל, מאוד שונה ממה שראיתי בתקשורת, הופתעתי. זה מקום שהייתי רוצה לקחת את המשפחה שלי לטייל".
על הסיכויים לזכייה חמישית בטור דה פראנס: "המטרה מספר אחת היא לחזור במאה אחוז והכל תלוי בזה, הייתי קרוב לכך בשנה שעברה. כל כולי בזה כדי לעזור לקבוצה". על תרומתו לפיתוח הענף בארץ: "זו האחת הסיבות שהצטרפתי. מה שעושים כאן דומה למה שקרה לפני שנים בסקאי, זה משהו שעניין אותי ורציתי להיות חלק ממנו".
2 צפייה בגלריה
כריס פרום
כריס פרום
כריס פרום
(צילום: Veloimages)
עוד לפני פרום, דיבר בעלי הקבוצה סילבן אדאמס וסיפר כי ברגע שיתאפשר הרוכבים החדשים ובראשם פרום יגיעו להתאמן בישראל, אבל גם צפויים לראות אתרים היסטוריים ואף לבקר בכותל וב"יד ושם".
"יש לנו ארבעה רוכבים ישראלים בקבוצה שישתתפו השנה בגראנד טורים", אמר אדאמס. "אנחנו יותר מקבוצת רכיבה, זה פרויקט ואנחנו ממשיכים להתפתח, כשסממני המדינה נמצאים על בגדיהם ורואים אותו בכל רחבי העולם". עוד סיפר אדאמס כי בכוונתו לדבר עם משרד הבריאות כדי לאפשר לרוכבי הקבוצה להתחסן.
הרוכב גיא ניב הוסיף: "אנחנו תמיד רוצים להיות טובים יותר וכשיש לידנו רוכב כמו כריס פרום, שנמצא ברמות הגבוהות ביותר, זה רק עוזר לנו. אני לא מרגיש לחץ, כל שנה יש לחץ. אעשה את הכי טוב שאוכל ואהיה מרוצה מכך וגם הקבוצה".