ראשית, אני רוצה לפתוח ולהודות לבאיירן מינכן ולמאמנה האנזי פליק, על ערב שלא יישכח הרבה זמן לאוהדי ה"בווארים", לאוהדיה הרבים והכואבים מכל רחבי העולם של ברצלונה, וגם לי כאוהד ריאל. אז מה ראינו פה בעצם?
מצד אחד קבוצה מתפתחת, תוססת וצעירה, שבאה לדרוס ולרמוס. מהצד השני קבוצה עייפה, איטית ומבוגרת, שכבר מיצתה את יכולותיה. לא כל קבוצה יכולה להראות את היכולות הבלתי ייאומנות שבאיירן מינכן הציגה באצטדיון ה"אור", ועל הדרך להפליק שמינייה לרשת של הקבוצה הכי מאורגנת וטקטית בעולם.
3 צפייה בגלריה
קיקה סטיין
קיקה סטיין
קיקה סטיין נראה אבוד
(צילום: AFP)
אני צופה הרבה שנים במשחקי ברצלונה, ואף פעם לא יצא לי לראות את הקבוצה מושפלת עד כדי כך, שקיקה סטיין מאמנה שרוע על הספסל בתנועת צלב, וזה עוד לפני הגול השישי, כן? מרגיש שמשהו בחוכמה וביוקרה של בארסה אבד בשנים האחרונות. המאמנים מתחלפים על בסיס עונתי, המשחק תלוי אך ורק בליאו מסי ועל איזה צד הוא קם בבוקר. שחקנים ששמם חקוק שנים רבות במועדון, כמו פיקה ובוסקטס, כבר עשו את שלהם ולא מספקים את הסחורה.
נדמה שכל שיטת הטיקי טאקה שבנה פפ גווארדיולה נעלמה, עד כדי כך שברבע הגמר הקבוצה לא התמסרה יותר משלוש פעמים ברציפות. אז נכון, היו הרבה טעויות לא אופייניות אתמול לשחקנים יציבים כמו טר שטגן, פיקה ולנגלה, אבל לא סתם ברצלונה נראתה כמו שהיא נראתה, וחטפה שמינייה שתהיה חרוטה בדפי ההיסטוריה.
תם עידן בברצלונה. הדור הישן צריך לתלות את נעליו, ההנהלה בראשות ברתומאו צריכה להתחלף, והקבוצה צריכה לבנות את עצמה מאפס. ואולי בארסה הייתה צריכה את משחק הזוועות הזה, כדי להבין שככה זה לא יכול יותר להימשך. ולצאת לעידן חדש כדי שמשחקים כמו אתמול לא יחזרו בעתיד של המועדון הגדול הזה.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי לא מאמין
(צילום: רויטרס)
ועכשיו לצד השמח והמשמח - באיירן מינכן. הפייבוריטית הברורה לזכייה באלופות, בטח אחרי התצוגה הזו. הגרמנים מציגים כדורגל קצבי ומהנה, כזה שתוקף הגנות מכל מקום.
החל מהמגנים הנפלאים קימיך ודייויס, שאגב בישולו מועמד מוביל לבישול העונה, ועד לשחקני ההתקפה המהוללים שגרמו להגנה של ברצלונה להיראות כמו פרצופים מודפסים על בובות נייר.
מעבר לשיאים השליליים שגרמו אמש לברצלונה לרשום, הבווארים שברו עוד כמה שיאים בדרך. הם הקבוצה היחידה שכבשה אי פעם שמונה שערים במשחק בודד בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות! הקבוצה רשמה גם שיא של 26 שערים בששת המשחקים הראשונים
של מאמנה פליק בליגת האלופות, שזה חמישה שערים יותר ממה שכל מאמן אחר הצליח להשיג לפניו בששת משחקיו הראשונים במפעל.
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
שיא אחר שיא. רוברט לבנדובסקי
(צילום: EPA)
והיו גם כמה שיאים אישיים של שניים, שהם הבורג המרכזי בהתקפת באיירן בשנים האחרונות, רוברט לבנדובסקי ותומאס מולר. הפולני הפך לראשון בתולדות הקבוצה שמבקיע שמונה משחקים ברציפות במסגרת של מפעל אירופי, וגם כבש את שערו ה-50 באלופות ב-60 הופעות. מולר, שנתן משחק קסום, שבר את שיא ההופעות בליגת האלופות לשחקן גרמני, ועבר את פיליפ לאם האגדי. הצמד שכבש העלה אותו למקום השלישי בטבלת
כובשי השערים של כל הזמנים במשחקי הנוקאאוט של האלופות (23 שערים). ובכך גם הפך לגדול הכובשים מול ברצלונה בצ'מפיונס עם שישה שערים!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.