ב־22 ביוני 2017 פטריק שיק הגיע לעשות בדיקות רפואיות ביובנטוס. האלופה האיטלקית סגרה עם סמפדוריה על העברתו של הצ'כי בן ה־21 דאז תמורת 30.5 מיליון יורו. שיק היה אחרי עונה נהדרת שבה כבש 13 שערים ובישל ארבעה ב־35 הופעות בעונת הבכורה בסריה א'. היהלום הצ'כי, אותו הגדיר פבל נדבד כ"יורש של זלאטן" היה נראה בדרך הבטוחה לפסגות הגבוהות ביותר של הכדורגל האירופי, אך משהו השתבש לו בדרך.
שיק נכשל בבדיקות הרפואיות פעמיים ויובנטוס נסוגה מהעסקה. כעבור חודשיים רומא השאילה את השחקן עם אופציה לרכישה בסיום העונה בכפוף להשגת יעדים ספורטיביים מסוימים.
1 צפייה בגלריה
הפנדל של שיק
הפנדל של שיק
הפנדל של שיק מול קרואטיה
(צילום: AP)
הקדנציה ברומא: מהרגע שבו חתם ברומא הכישרון הצ'כי לא רווה רגעי נחת רבים. את הופעת הבכורה רשם במחזור הרביעי מול הלאס ורונה, כשעלה כמחליף לרבע שעה. אחריה נפצע ונעדר כחודש.
שיק כבש את שער הבכורה שלו במדי הג'יאלורוסי ב־20 לדצמבר נגד טורינו במסגרת הגביע האיטלקי, במשחק בו הודחה רומא בשמינית הגמר ע"י טורינו. את שער הבכורה בליגה רשם רק ב־21 לאפריל במסגרת המחזור ה־34 מול ספאל. שיק כבש שלושה שערים ב־26 הופעות בעונת הבכורה הרעה ברומא.
בעונתו השנייה בבירה שיק זכה ליותר דקות משחק, אך זה לא התבטא במספרים יותר מדי, כאשר כבש בה חמישה שערים ובישל שלושה נוספים ב־32 הופעות.
המעבר לגרמניה: אחרי שתי עונות לא מוצלחות במיוחד, בספטמבר 2019 הצ'כי הושאל לר.ב לייפציג מהבונדסליגה תמורת 3.5 מיליון יורו עם אופציה לרכישה. הסגנון ההתקפי של לייפציג ברשותו של יוליאן נגלסמן הנהדר גרמו לשיק לבוא לידי ביטוי טוב יותר, והוא תרם לקבוצה 10 שערים ושלושה בישולים ב־26 הופעות. בניגוד לרומא, שבה תופקד לרוב כקיצוני ימני, בלייפציג הוא שיחק בעמדה הטבעית שלו כחלוץ, דבר שבא לידי ביטוי במספרים. בסיום עונת ההשאלה לייפציג החליטה לא לרכוש את הצ'כי.
הסוף שלו בגרמניה? מסתבר שלא. בספטמבר 2020 לברקוזן רכשה אותו תמורת 26.5 מיליון יורו. החלוץ זכה ליותר הופעות, סבל מפחות פציעות ורשם 36 הופעות בהן כבש 13 שערים ובישל שניים נוספים.
הנבחרת: צ'כיה הנוכחית היא נבחרת צנועה שלא משופעת בכוכבים. שחקניה הבכירים הם הקשר הנפלא תומאס סוצ'ק, שמשחק בווסטהאם ומגיע אחרי עונה נהדרת, שוער סביליה תומאס ואצליק וקשר סמפדוריה יקוב ינקטו. רוב הסגל מבוסס על שחקנים מקומיים מהליגה הצ'כית. שחקן נוסף שכדאי לשים לב אליו ביורו הזה הוא הילד הכישרוני אדם הלוצק בן ה־18 בלבד, שמשחק בספרטה פראג. תור הזהב של הצ'כים הגיע בעבר לגמר ב־96' ולחצי גמר ביורו 2004.
הפעם נבחרת צ'כיה מגיעה לטורניר עם שאיפות מינימליות כאנדרדוג ותנסה להפתיע. בשביל להצליח היא צריכה את החלוץ שלה בשיאו. שיק פתח את הטורניר עם צמד חלומי בניצחון 0:2 על סקוטלנד, כולל שער מרהיב מחצי מגרש, והוסיף עוד אחד ב־1:1 עם קרואטיה, שמציב אותו כרגע כמלך השערים של הטורניר. האם היכולת ביורו תהפוך אותו שוב, באיחור של כמה שנים, לאחד החלוצים המבוקשים באירופה?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 14:16, 20.06.21