זה התחיל בצליעה, אבל הלך והשתפר ככל שהמשחק התקדם. רוני אוסאליבן התגבר על פתיחת משחק לא מרשימה והביס הלילה (א') 4:10 את מארק ג'ויס בפתיחת אליפות העולם בסנוקר בשפילד.
אוסאליבן, אלוף העולם המכהן, מקווה בתום 17 הימים המפרכים של אליפות העולם לזכות בתואר בפעם השביעית ולהשתוות בכך לסטיבן הנדרי המחזיק בשיא הזכיות באליפות. כדי לעשות זאת הוא יצטרך לשכוח מפתיחת המשחק שלו היום – ולשמר את היכולת המצוינת שהציג בסיומו. אוסאליבן נראה לא מרוכז בפתיחת המשחק והרבה להחמיץ כדורים נוחים יחסית. למזלו, נראה היה שג'ויס, עבורו הייתה זו ההופעה הראשונה בקריירה באליפות, התרגש מאוד מהמעמד, ולא הצליח לנצל את ההזדמנויות שקיבל.
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
בשמינית הגמר. רוני אוסאליבן
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
ואפילו יש קהל
(צילום: getty images)
למרות היכולת הלא מרשימה, אוסאליבן סיים את הסשן הראשון ב-3:6 שלא ממש שיקף את מהלך העניינים. ג'ויס ניצח במשחקון הראשון בסשן השני וצימק ל-6:4, אבל מהנקודה הזו משהו השתחרר במשחק של אוסאליבן. ברייק של 58 העלה את "רוקט רוני" ל-4:7 אבל זה היה רק המתאבן לקראת שלושה סנצ'ריז מרהיבים ברציפות: 124, 137 ו-112 נקודות ששלחו אותו בסטייל לשמינית הגמר.
אוסאליבן יפגוש בשמינית הגמר את המנצח בין אנתוני מקגיל שהיה רחוק משחקון אחד בשנה שעברה מהעפלה לגמר וריקי וואלדן.
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן ומארק ג'ויס אחרי המשחק
רוני אוסאליבן ומארק ג'ויס אחרי המשחק
התחיל לאט, הסתיים בצורה מרשימה. רוני אוסאליבן ומארק ג'ויס אחרי המשחק
(צילום: getty images)
"הייתי עסוק יותר מדי במחשבות בפתיחה וזה רוקן אותי", אמר אוסאליבן בסיום, "ניסיתי להפסיק לחשוב ולהיכנס לזון. אני מרוצה שהצלחתי לשחק היטב לקראת הסיום, כי עד אז זה היה פשוט אסון".
ניל רוברטסון, מהפייבוריטים לזכות בתואר השנה, פתח טוב את משחקו מול ליאנג וונבו הסיני ועם ארבעה ברייקים של מעל ל-50 נקודות, ביניהם סנצ'רי אחד, עלה ל-3:6. המשחק שנפתח ב-16:30 הופסק ב-17:00 לדקת דומייה לזכרו של הנסיך פיליפ. המשחק יושלם מחר ב-21:00.
4 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון
ניל רוברטסון
פתח טוב. ניל רוברטסון
(צילום: getty images)
ג'יימי ג'ונס שחזר העונה לסבב אחרי שסיים לרצות השעיה של שנה בעקבות אי דיווח על ניסיון להטיית משחק, מנסה לחזור לעניינים בבמה החשובה מכולן. ג'ונס מוביל ביתרון דחוק 4:5 על סטיבן מגווייר. המשחק יושלם מחר ב-21:00.
אלוף המאסטרס יאן בינגטאו הבין מיד בתום ההגרלה שצפוי לו משחק קשה מאוד מול מרטין גולד ואכן בתום הסשן הראשון השניים צמודים-צמודים, 4:4. המשחק ביניהם יושלם מחר ב-12:00.