לאחר הניצחון החשוב על אינטר בשבת האחרונה, יובנטוס מגיעה לגמר הגביע האיטלקי נגד אטאלנטה (רביעי בערב) בתקווה לסיים את העונה החלשה הזו עם דאבל מקומי קטן (אחרי הזכייה בסופרקאפ לפני מספר חודשים). זו קבוצה אחרת מזו שהתרגלנו אליה בעשור האחרון: היא הביאה את כריסטיאנו רונאלדו על מנת לזכות בליגת האלופות, אך בפועל מפשלת שנה אחר שנה באירופה וכעת קורסת גם בליגה. למעשה, שלב רבע הגמר (בעונת 2018/19) הוא השלב הכי רחוק אליו הגיעה הגברת הזקנה מאז שרונאלדו הצטרף.
העונה החלשה של יובנטוס מתבטאת לא רק בהדחה מליגת האלופות בשמינית הגמר (מול פורטו), אלא גם באיבוד תואר האליפות. לאחר 9 שנים רצופות, יובנטוס נאלצה לראות את אינטר לוקחת לה את הבכורה. ולא רק זה, גם ליגת האלופות לא מובטחת: כשנותר עוד מחזור אחד לסיום העונה, יובנטוס לא תלויה בעצמה, ויכולה למצוא את עצמה מחוץ לטופ 4.

1 צפייה בגלריה
ספאטה והחברים חוגגים
ספאטה והחברים חוגגים
אטאלנטה
(צילום: AP)

בצד השני של הגמר נמצאת אטאלנטה, שבשונה מהגברת הזקנה, נמצאת בעלייה בשנים האחרונות. הישג השיא שלה היה ההשתתפות ההיסטורית בליגת האלופות בעונת 2019/20, כשכבר בעונתה הראשונה במפעל היוקרתי הגיעה עד לרבע הגמר (שם הפסידה לפריז סן ז'רמן). באותה עונה היא סיימה במקום השלישי בליגה, תוך שהיא כובשת את מספר השערים הגבוה ביותר באיטליה. גם העונה היא הבטיחה העפלה (שלישית ברציפות) לליגת האלופות, ורגע לפני המחזור האחרון, היא ממוקמת במקום השני.
הזינוק התחיל אחרי עונת 2014/15, אחת החלשות של הקבוצה בעשור האחרון, בו השיגה 7 ניצחונות בלבד וסיימה במקום ה-17. היא הבקיעה בממוצע שער אחד בדיוק למחזור, 38. (מקום אחד בלבד מעל הקו האדום). באמצע אותה עונה הגיע למועדון אלחנדרו (פאפו) גומס. אמנם תרומתו באותה שנה לא הייתה משמעותית, אך החל מהעונה שלאחר מכן הוא הרים את הקבוצה לגבהים חדשים. המיקום של הקבוצה עמד בין 2015 ל-2020 על 13, 4, 7, 3 ו-3. היה בו משהו מיוחד, באנרגיות שהביא, והוא עזב רק בינואר האחרון לסביליה בגיל 33, אחרי שהבקיע 59 שערים ב-252 הופעות בקבוצה.
לואיס מוריאל הוא זה שתפס את המושכות. החלוץ הקולומביאני הגיע למועדון בתחילת עונת 2019/20, והטביע חותם מהרגע הראשון. העונה הוא כבש 22 שערי ליגה (3 בטבלת מלך השערים) ובישל עוד תשעה, והוא אחד משחקני המפתח של אטאלנטה.
אטאלנטה לא זכתה בגביע האיטלקי מאז עונת 1962/63, למרות שהגיעה לגמר 3 פעמים מאז. כעת היא תילחם בכל הכוח על התואר הזה, כדי להראות לכולם שגרף העלייה עוד לא הגיע לקצה. האם זו השנה שלה, ודווקא מול יובנטוס?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.