מי שצפה בשבת שעברה במשחק בין מכבי ת"א לבני סכנין, כנראה התעסק בטלפון במהלכו לא מעט זמן... ואני לא מדבר על הרמה הנמוכה שהציגו שתי הקבוצות, שאליה כבר התרגלנו ברוב המשחקים בליגה הזאת. אני מדבר על בזבוזי הזמן המכוונים של שחקני סכנין. בכל הזדמנות שניתנה להם, הם שכבו על הדשא וניסו למשוך כמה שיותר זמן. במקרה הטוב שכבו על הדשא לכמה דקות. במקרה הגרוע, קראו לצוות הרפואי כדי שייראה יותר אמין.
והקורבן של בזבוזי הזמן האלו הם לא שחקני מכבי ת"א. הקורבן הוא אנחנו, הצופים, שמתים לראות כדורגל זורם. אם לא ברמה גבוהה, אז לפחות ללא עצירות. ספק אם מעט הצופים בפורטוגל וספרד, שמחזיקות בזכויות שידור משחקי הליגה הישראלית לראשונה אי פעם, יחזרו לראות משחק בליגה שלנו אחרי התצוגה המחפירה הזאת.

1 צפייה בגלריה
פרץ והאסלביינק
פרץ והאסלביינק
פרץ והאסלביינק
(צילום: ראובן שוורץ)

ושלא תבינו לא נכון: אני לא בא בטענות לשחקני סכנין או למאמנה ניסו אביטן. הם בסך הכל שיחקו עם הכלים שהחוקים מאפשרים להם. קבוצה שיודעת שאין לה יותר מדי סיכויים (למרות שבאותו משחק לדעתי כן היו לה), ומעוניינת לעקוץ באיזו מתפרצת או להוציא תיקו, תבוא כדי להסתגר ולבזבז זמן. אם הכדורגל הישראלי רוצה להתקדם, ואם אנחנו כצופים רוצים ליהנות ממשחק (או לפחות לסבול כמה שפחות), משהו צריך להשתנות בחוקה.
מי שאחראי וצריך לדאוג שבזבוזי הזמן יהיו נחלת העבר הם ההתאחדות ואיגוד השופטים - על ידי חוקים. כמו לדוגמה: לתת תוספות זמן של אפילו 15 דקות לכל מחצית בהתאם למה שהתרחש. ברגע שקבוצות יידעו שבזבוזי הזמן שלהן ממילא לא אוכלים את השעון, קבוצות יפסיקו לעשות את זה ויתחילו לשחק כדורגל. לא יכול להיות שבמצטבר קבוצה מבזבזת 10 דקות או יותר ותוספת הזמן היא רק 5 דקות, זה כמו לתת לה פרס ולעודד אותה להמשיך לעשות את זה בפעמים הבאות.
ואני רוצה להוסיף עוד משהו שאולי יעודד את הקבוצות הקטנות. מההתקפות הבודדות שהיו לסכנין, אני ראיתי התקפה יצירתית, מהירה וחכמה, שעם קצת מזל יכלה לשים שער או שניים. למה שלא ינסו לשחק התקפה 90 דקות ולא רק 4-3 פעמים במשחק? אולי עם קצת יותר תעוזה, הם יכלו להיות במקום יותר גבוה היום בטבלה. מפריע לי שקבוצות קטנות באות מראש כאנדרדוג, לא מאמינות בהתקפה שלהן ושמות את כל הז'יטונים על משחק ההגנה.
בקיצור, מישהו בהתאחדות חייב להציף את הנושא הזה על סדר היום, לא בשביל הקבוצות הגדולות, ולא בשביל הקבוצות הקטנות, אלא בשבילנו הצופים שיושבים בבית והאוהדים שיחזרו בקרוב למגרשים ושבסך הכל רוצים לראות קצת כדורגל ישראלי שוטף ללא עצירות וללא התשות מיותרות, שרק לוקחות את הכדורגל שלנו אחורה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.