"שפשפו 1000 פעמים את העיניים שלכם כאשר אתם צופים בשער הראשון של ריאל מדריד מול גרנדה, כי זה לא היה סתם שער. זה היה משהו שהזכיר את רוברטו קרלוס בשיא הקריירה שלו". בעיתון הספרדי "אס" לא סתם התלהבו מהביצוע המדהים של פרלאן מנדי ב-1:2 של הבלאנקוס.
הבעיטה האדירה למשקוף ולרשת לא רק סיפקה את אחד מרגעי השיא של העונה וקירבה את הקבוצה לזכייה באליפות, אלא גם נתנה את החותם הסופי לכך שהמועדון מצא סוף סוף את היורש לברזילאי שכיכב בתקופת הגלאקטיקוס.
6 צפייה בגלריה
פרלאן מנדי
פרלאן מנדי
פרלאן מנדי חוגג מול גרנדה
(צילום: AFP)
ב-13 השנים האחרונות מילא את תפקיד המגן השמאלי בקבוצה מרסלו, ברזילאי אחר שאמנם עשה קריירה מרשימה וגילה נאמנות ומסירות שעזרו לו להיות שותף לכל הרגעים הגדולים, אבל לא התעלה ליכולת על כמו קרלוס בשעתו. העונה הדברים השתנו. מרסלו נפצע והצרפתי שנרכש מליון לפני שנה תמורת 48 מיליון אירו תפס את מקומו.
זינדין זידאן החליט לפני שנה להעביר את סרחיו רגילון לסביליה בהשאלה, לצרף במקומו את מנדי וההחלטה לוותר על שחקן הבית, שנראתה מפתיעה בהתחלה, השתלמה לו. מנדי לא רק שותף ב-23 משחקי ליגה (29 בכל המסגרות), לעומת 15 משחקים בהם שיחק מרסלו שנעדר תקופה ממושכת בגלל הפציעה, הוא גם הציג יכולת מצוינת.
6 צפייה בגלריה
מרסלו
מרסלו
נעדר תקופה ארוכה בגלל פציעה. מרסלו
(צילום: AFP)
המהירות שלו באגף, השליטה בכדור, הכוח המתפרץ, כדורי הרוחב ושיתוף הפעולה המוצלח עם חבריו הפכו אותו לא רק לאחד המגינים השמאליים הטובים בעולם כיום, אלא גם לשותף בכיר בתואר אותו עומדת ריאל להשיג לראשונה מאז 2017. גם בתחום ההגנתי הוא תרם לא מעט והיה מהגורמים לכך שהבלאנקוס ספגו 22 שערים בלבד והפסידו רק שלוש פעמים.
גם ב"מארקה" הסכימו: "השער הראשון של ריאל מדריד היה יצירת מופת של סיומת ודיוק". ואכן, לא רק שוער גרנדה רוי סילבה לא ציפה לבעיטה האדירה מהזווית הקשה. אפילו לשדר הספרדי לקח כמה שניות כדי להבין שנכבש שער. הכדור שנעצר רק ברשת העליונה העלה חיוך רחב על פניו של זינדין זידאן, ולאוהדי ריאל בדרום ספרד נותר רק להצטער שאיש מהם לא יכול היה להיכנס לאצטדיון כדי לראות את הביצוע.
6 צפייה בגלריה
פרלאן מנדי
פרלאן מנדי
"יצירת מופת". פרלאן מנדי
(צילום: EPA)
השער מהווה ללא ספק ציון דרך בקריירה של מנדי, שבגיל 25 הפך לכוכב וזכה להבקיע את שערו ראשון במדי ריאל. אחרי שחתם במועדון לשש שנים ב-2019 משוכנעים כעת בבירת ספרד שהעסקה עם הקבוצה הצרפתית השתלמה.

החל כחלוץ ואיבד את אביו בגיל 11

ההתקדמות המטאורית של מנדי מדהימה לנוכח העובדה שכאשר היה בן 15 נאלץ לנוע בעזרת כיסא גלגלים משך שבעה חודשים בעקבות ניתוח שעבר אחרי שסבל מדלקת במפרק באזור הירך, והרופאים אמרו לו שלא יוכל לחזור לשחק כדורגל. אבל הוא חזר ועוד איך.
מנדי נולד לזוג הורים ממוצא סנגלי במולן אן-אבלין, עיירה קטנה בת 9,000 תושבים מצפון מערב לפריז, וכשהחל לשחק בגיל 7 בקבוצת אסקבלי המקומית תופקד תחילה כחלוץ ונודע בכינויו "באבאל". בגיל 9 עבר לפריז סן ז'רמן וכעבור שנתיים איבד את אביו, שהלך לעולמו.
6 צפייה בגלריה
פרלאן מנדי
פרלאן מנדי
הצלחה כנגד כל הסיכויים. מנדי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
רוברטו קרלוס
רוברטו קרלוס
העיתונאים נזכרו ברוברטו קרלוס
(צילום: AP)
"פרלאן היה נמוך, אבל חזק מאוד וגם היה טוב יותר מילדים גדולים יותר ממנו, אותם הוא ממש השפיל", נזכר בראיון ל"מארקה" מארק גומיס, שאימן אותו בילדותו. "הייתה לו נחישות וממש ראו את הרעב בעיניים שלו. גם בחופשות הוא היה משחק כדורגל חופים ורצה להשתתף בכל הטורנירים. בגיל 14 היה ברור לו שהוא רוצה להיות כדורגלן".
כששיחק בפ.ס.ז' עשה מנדי את ההסבה לעמדת המגן השמאלי, אבל הוא לא היה מרוצה במחלקת הנוער של המועדון ובגיל 17, בעקבות פציעה שעבר, חזר לקבוצת מקום מגוריו מנטואה ששיחקה בליגה הרביעית ובהמשך עבר ללה האבר. ב-2017 נרכש על ידי ליון, ובמשך שנתיים נחשב למגן השמאלי הטוב ביותר בליגה הצרפתית לפני שנרכש על ידי ריאל (גם ברצלונה, אתלטיקו מדריד ויובנטוס התעניינו בו). באמתחתו גם א הופעות במדי נבחרת צרפת.

זידאן: "אותי מנדי לא הפתיע"

מנדי הלך וצבר העונה ביטחון מאז שנקרא למלא את מקומו של מרסלו ולא החמיץ משחק, למעט המפגש עם אספניול ממנו נעדר בגלל הרחקה. במשחקים האחרונים התפוקה שלו הולכת וגדלה, ומול גרנדה הוא לא רק הבקיע את השער האדיר, אלא גם דייק ב-94 אחוז מהמסירות. בניצחון 0:2 על אלאבס הוא סחט פנדל ודייק ב-95 אחוז מהמסירות.
וזידאן? הוא ודאי מרוצה. "אותי פרלאן לא הפתיע", הסביר המאמן הצרפתי. "רציתי לרכוש אותו כי הוא צעיר, יש לו כישרון והוא מוכיח את זה. פרלאן שחקן טוב וכל העתיד לפניו. זו השנה הראשונה שלו כאן, הוא מציג רמה טובה ואלו חדשות טובות. אנחנו מאוד מרוצים שהוא מראה את האיכויות שלו. כעת נותר לו רק לצבור ניסיון על מנת להימנע מהרחקות (ספג עד כה שבעה כרטיסים צהובים), אבל בהתחשב במהירות בה התקדם עד עכשיו לא נראה לי שזו תהיה בעיה".
6 צפייה בגלריה
מנדי עם זינדין זידאן
מנדי עם זינדין זידאן
מנדי עם זינדין זידאן
(צילום: AFP)
ומה יהיה בעונה הבאה? מי ישחק כמגן השמאלי הקבוע של ריאל מדריד, מנדי או מרסלו? זידאן לא אוהב את ההשוואות: "מנדי הוא מנדי ומרסלו הוא מרסלו. מנדי מראה העונה שהוא יכול להיות שחקן של ריאל מדריד".
רוברטו קרלוס השווה בין השניים: "מנדי דומה יותר לי מאשר מרסלו בשל הפיזיות שלו. הבעיטות החזקות שלו הן ממש רוברטו קרלוס. מרסלו לעומת זאת יותר טכני". מה שבטוח, מאחר שהברזילאי כבר בן 32 ונמצא מעבר לשיא, לריאל כבר ברור שהיא מצאה תחליף.