בשעה טובה הצלחתי לצפות ב(כמעט) משחק שלם של נבחרת ישראל, והנה כמה קטנות שלי בעקבות הניצחון על מולדובה:
1. ההתאחדות לכדורגל צריכה לשלוח זר פרחים לשופט השוודי שפסל למולדבים שער ספק חוקי, והרחיק להם שחקן בהחלטה לא פחות ממוזרה. אלמלא שתי ההחלטות המפוקפקות הללו, ובמשחק של 11 מול 11, זה היה נראה כנראה אחרת. אבל הנבחרת המארחת הוכיחה שוב שיש לה רף שבירה מאוד מאוד נמוך עם שלל טעויות מביכות בהגנה.

1 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
זהבי חוגג מול מולדובה
(צילום: EPA)

2. אני לא אוהב להתעסק בנושא מאמן הנבחרת, כי הבעיות של הכדורגל הישראלי הן הרבה מעבר למאמן כזה או אחר, אך כעיקרון אני לא רואה טעם לשלם "חבילות" למאמן זר שלא מביא איתו שום ערך מוסף. את הכסף הזה עדיף לתת למישהו משלנו, "עניי עירך קודמים". שכל אחד ישאל את עצמו: במה המאמן האוסטרי תורם לכדורגל שלנו? האם הוא תורם להווה - כלומר, האם התוצאות שלנו עם מאמן ישראלי (ארבע נקודות מתשע אפשריות) היו שונות עם מאמן כחול-לבן? האם הוא תורם לעתיד של הכדורגל הישראלי - כלומר, האם הוא משלב שחקנים צעירים, מקנה לכדורגל שלנו טכניקות או ערכים חדשים? נדמה לי שדי ברור שלמעט מנור סולומון, שזה מובן מאליו, ועופרי ארד, בן טיפוחיו של עוזר המאמן מרקו בלבול, הנבחרת זקוקה נואשות לדם חדש ולחשיבה מחדש.
3. ערן זהבי בחמש שנים האחרונות בתפקיד ראסל ווסטברוק - שחקן עם סטטיסטיקות אישיות מדהימות, לא מפסיק לשבור שיאים, אבל התוצאות של הקבוצות שלו, איך נאמר בעדינות: "לא להיט". זה התחיל בעונתו האחרונה במדי מכבי ת"א עם שבירת שיא השערים בעונה אחת, המשיך בסין והיום בהולנד - בעוד עונה שכנראה תסתיים ללא תואר.
4. נקודת האור היחידה שלי בנבחרת הזאת ממשיכה להיות דור פרץ, עם בישול שחתך את כל ההגנה אללה איל ברקוביץ'. כדור ענק ובדקה קריטית.
5. אסיים בשאלה שאולי היא גם נקודות אור עבורנו: האם זהו הקמפיין בו שותפו/זומנו הכי הרבה בני מיעוטים לסגל הנבחרת? זה נתון מעודד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.