השפעותיו הכלכליות של נגיף הקורונה ניכרות על כולם, החל מעסקים קטנים ועד למועדוני הכדורגל הגדולים והחזקים בעולם. עקב המשבר הכלכלי, מדובר גם בקבוצות הפרמייר-ליג, שבשנים האחרונות היוו כוח משמעותי בשוק וקנו שחקנים מליגות אחרות בסכומים אדירים (כולל קבוצות שנחשבות לבינוניות וקטנות). עכשיו הן חוזרות למקורות ומחפשות שחקנים צעירים מהליגה השנייה, כפי שעשו בעבר הלא רחוק וכתוצאה מהמחיר הנמוך יותר וההצלחה של מספר שחקנים כאלו בשנתיים האחרונות.
קחו לדוגמה את ג'יימס מדיסון הנהדר מלסטר, שהגיע לפני שנתיים מנוריץ' תמורת מחיר מציאה בשוק של היום - 25 מיליון ליש"ט; דניאל ג'יימס שהגיע למנצ'סטר יונייטד בתחילת העונה הנוכחית מסוונזי תמורת 17 מיליון והיה אחת מההפתעות הנעימות של העונה; ניל מופה שהגיע לברייטון בתחילת העונה מברנטפורד תמורת 22 מיליון וכבש 8 שערים (מלך השערים של הקבוצה) ועוד ועוד. אז מי יהיו הבאים בתור?

1 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם ברמינגהאם
ג'וד בלינגהאם ברמינגהאם
ג'וד בלינגהאם בטירוף
(Getty Images)

ג'וד בלינגהאם (16), ברמינגהאם, קשר מרכזי, מספרים העונה: 4 שערים ושני בישולים
בלינגהאם הוא אחד הצעירים המבטיחים באירופה כרגע, בזכות היכולת הנהדרת שהפגין עד פגרת הקורונה. הוא משחק כקשר 50-50 (נוסה גם בשתי הכנפיים בשיטת היהלום) וניחן בכוח פיזי, מהירות, כושר גופני אדיר, אגרסיביות ויכולת תיקול טובה (61% הצלחה בתיקולים ו-50% הצלחה במאבקים על הכדור). בנוסף לצד ההגנתי, בלינגהאם הוא גם שחקן טכני עם ראיית משחק טובה, שיודע להצטרף מאחור ולייצר מכך שערים ובישולים (עדיין לא עושה זאת מספיק טוב, אך היות והוא בן 16 יש לו המון זמן לשכלל גם את זה). השילוב של כל האיכויות הללו הביאו לא מעט קבוצות באירופה לרדוף אחריו, כאשר כרגע מנצ'סטר יונייטד היא המובילה במרוץ.
אברצ'י אזה (21), ק.פ.ר, קשר התקפי, מספרים העונה: 12 שערים ו-8 בישולים
פליימייקר נהדר שניחן בכל התכונות הנדרשות לתפקיד - הוא חכם בצורה בלתי-רגילה (דבר שמתבטא במסירות עומק נהדרות, אך גם בתנועה נפלאה לעומק), טכני מאוד ומוגדר כאחד הדריבליסטים הטובים בצ'מפיונשיפ (110 דריבלים מוצלחים העונה - מקום שלישי בליגה). יש לו בעיטה נהדרת ברגל ימין, במהלך העונה גם הראה שיפור בבעיטה ברגל שמאל החלשה, ויש לו צעד ראשון מדהים שעוזר לו לייצר לעצמו מצבים טובים. בזכות הנתונים הפיזיים (1.82 מטר) הוא יודע לשמור על הכדור ורושם 57% הצלחה בתיקולים ו-53% הצלחה במאבקים על הכדור. הוא צפוי לבצע קפיצה גדולה בעונה הבאה - טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד כבר הביעו עניין, וק.פ.ר דורשת (וגם תקבל) 20 מיליון ליש"ט.
מאטי קאש (22), נוטינגהאם, מגן ימני, מספרים העונה: 3 שערים ו-4 בישולים
במקור שחקן כנף, אך העונה הוא הוסט לעמדת המגן בזכות יכולת התיקול הטובה שלו (73% הצלחה בתיקולים ו-59% הצלחה במאבקים על הכדור) והכושר הגופני הנהדר. על פי הדיווחים באנגליה, נוטינגהאם תסכים למכור את קאש תמורת המחיר הנכון, ואברטון ו-ווסטהאם כבר גיששו לגביו ומאוד רוצות שישחק במדיהן בעונה הבאה.
בריאן אמבמו (20), ברנטפורד, קיצוני ימני, מספרים העונה: 14 שערים ו-6 בישולים
השחקן שחווה את העונה הכי טובה מבין השמות ברשימה. הוא מהיר ועוצמתי, טכני, תכליתי מאוד, בעל רגל שמאל נהדרת ויודע לבצע תנועות עומק נהדרות עם הכדור ובלעדיו. לא דריבליסט גדול, אך מסוג השחקנים שהכדור דבוק להם לרגל, וקשה מאוד לעצור אותו כאשר הוא פורץ על הקו או עושה חיתוך פנימה. השמועות הנוכחיות קושרות אותו ואת שני חבריו להתקפה - החלוץ ווילי אטקינס והקיצוני השמאלי סאיד בנהרמה (בני 24) למספר קבוצות בפרמייר-ליג.
ג'ו רודון (22), סוונזי, בלם, מספרים העונה: בישול אחד
הוולשי הקשוח הוא בלם מודרני מאוד, למרות שיחסית לתפקידו הוא נמוך (1.80 מטר). יש לו שליטה נהדרת בכדור, דבר שמאפשר לו להשתתף באופן פעיל בהנעת הכדור (82% דיוק במסירות), ומצד שני הוא גם מתקל לא רע (64% הצלחה בתיקולים ו-59% הצלחה במאבקים על הכדור). הוא מחפה על כך שהוא פחות טוב במאבקי אוויר (59% הצלחה) עם המון אחריות וקריאת משחק נהדרת. שתי המנצ'סטריות שמו עליו עין, ואקס-יונייטד ראיין גיגס, שמאמן אותו בנבחרת וויילס, המליץ לאדומים לרכוש אותו.
ראויים לציון: בן ווייט (בלם בן 22 המושאל מברייטון ללידס) וקונור גלאגר (קשר בן 20 המושאל מצ'לסי לסוונזי) רשמו עונה מעולה בצ'מפיונשיפ וכמעט בוודאות ישחקו בפרמייר-ליג בעונה הבאה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.