לפני שלושה שבועות כתבתי כאן על הרכש הקרואטי שמכבי ת"א עשתה הקיץ, ולדעת רבים הייתי קצת נמהר בביקורת החריפה שלי. אז אומר כך: אם הצהובים רוצים להציל את העונה ולהחזיר את התשוקה לקבוצה, הם חייבים לשחרר באופן מיידי את דרגן בנדר ואת אנטה ז'יז'יץ', ולהביא במקומם שחקני הגנה עם קשוחים יותר עם אנרגיות.
כמו שזה נראה לי ולאוהדים רבים אחרים, השחקנים הללו נכפו על יאניס ספרופולוס, ולא הוא יזם את החתמתם. הם בטח לא הכוס תה שלו ולא מתאימים לפילוספיית המשחק שלו.
1 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' ובנדר
ז'יז'יץ' ובנדר
ז'יז'יץ' ובנדר
(צילום: עוז מועלם)
צריכים להבין שבנדר וז'יז'יץ' הם כל מה שמכבי והמאמן היווני שלה לא מסמלים. מקבוצה שמחה שרצה ושורטת בהגנה עם שמירות לחץ בחצי של היריבה, היא הפכה לכבויה, עצובה עם הגנה מחוררת. בנדר נראה מנותק לגמרי ורך, כל כדור נשמט מידיו, הוא חלש מאוד בריבאונד, לא יוצר מגע ולא משדר אסרטיביות. אני חושב שאף שחקן במכבי לא סומך עליו בשלב זה. ז'יז'יץ' לפחות מנסה, אבל זה לא זה. הוא עובר את המגרש יותר לאט מסופו, והניתור שלו לא מספיק גבוה ביחס לסנטרים באירופה. הבעיה היא שהיריבות כבר זיהו את נקודת התורפה, והולכות עליו. ואם טיפה מרחיקים אותו מהטבעת, אז גם בהתקפה הוא לא יכול להועיל יותר מדי.
לא בושה לטעות וליפול ברכש, הגדולה של המערכת היא להגיב מהר. היורוליג לא תחכה, עוד לא מאוחר להחזיר שמחת החיים שאיפיינה את הקבוצה בעונה שעברה.
ואם כבר עושים ניקוי אורוות, לא הייתי פוסל את האופציה לשחרר גם את סנדי כהן, כי עם כל הכבוד לאתלטיות ולדאנקים המדהימים שלו, הוא לא שחקן ברמת יורוליג לדעתי.
מכבי חייבת לחזור להרביץ ולשרוט, לתת את הרושם שגם כשהיא בפיגור היא תדע לחזור מתישהו. ה-DNA של המועדון בשנים היפות שלו היה משחק לחץ על כל המגרש, טיסה למתפרצות ומלחמה על כל כדור בשני צידי המגרש. עם כל הכבוד לניקולה וויצ'יץ', ויש כבוד, נראה שהוא מחזיר את מכבי עם הרכש החברתי שלו אחורה. תחזירו את קווינסי אייסי ואת אמארה סטודמאייר, ויחד עם עוד ארבע מוכח באירופה, מכבי תחזור להיות רלוונטית בצמרת היורוליג.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.