11 צפייה בגלריה
סרג'יניו דסט, יוסופה מוקו ופקונדו פליסטרי
סרג'יניו דסט, יוסופה מוקו ופקונדו פליסטרי
הכוכבים הבאים מגיעים לצ'מפיונס
(צילום: getty images)

ראיין שרקי (17), ליון

לפני שנה, רגע אחרי שרשם בכורה בליגה הצרפתית (בגיל 16 ו-43 ימים) והפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות ליון, הוא נשאל האם הוא מופתע מהקידום המהיר שלו לקבוצה הבוגרת בגיל כל כך צעיר. שרקי ענה בלי למצמץ: "לא, כי אני מכוון גבוה מאוד". לא רק שרקי, שהצטרף לאקדמיה של ליון כשהיה בן שבע, נשמע בטוח בעצמו – גם במועדון יודעים לסמן אותו כאקסיט הבא שלהם. "הוא יותר טכני מאמבאפה, וחשוב מכך, הוא פרץ בגיל צעיר יותר", טוען ז'אן-מישל אולאס, נשיא ליון. "אם הוא יישאר כאן עוד כמה שנים, הוא גם יהיה יותר טוב ממנו". עם שורשים איטלקים ואלג'יראים ומבנה גוף מוצק וחזק, שרקי משחק כפליימייקר ואמור להיות האיש שינווט את המשחק של ליון.
11 צפייה בגלריה
ראיין שרקי
ראיין שרקי
"יכול להיות טוב יותר מאמבאפה". ראיין שרקי
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
ראיין שרקי מול בנז'מין פבאר
ראיין שרקי מול בנז'מין פבאר
הספיק לרשום דקות גם בחצי הגמר בעונה שעבר. ראיין שרקי מול בנז'מין פבאר
(צילום: AP)

יוסופה מוקוקו (15), דורטמונד

יוסופה מוקוקו כל כך צעיר שעד ה-20 בנובמבר אסור לו לשחק בבונדסליגה (שאוסרת רישום שחקנים מתחת לגיל 16). אבל דווקא בליגת האלופות אין שום בעיה עם הגיל, ולוסיאן פאברה כבר הודיע שכישרון העל שלו יהיה בסגל בשלב הבתים. מוקוקו נחשב לחלוץ אדיר, ומבנה הגוף שלו ממש לא מזכיר כזה של נער בן 15 – מה שהוביל לטענות שמוקוקו מבוגר בהרבה מכך, אך אביו הציג הוכחות שזהו אכן גילו. נייקי כבר זיהו את הפוטנציאל ולפני שנה החתימו אותו על חוזה בסך 10 מיליון אירו (כשהיה בן 14, כן?) ואם ירשום דקות בכורה בצ'מפיונס לפני גיל 16 וארבעה ימים (עד ה-23 בנובמבר), הוא גם ישבור את שיא כל הזמנים ויהיה השחקן הצעיר אי פעם במפעל.
11 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
הוא בן 15, באמת? יוסופה מוקוקו
(צילום: getty images)
11 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
מכונת שערים. מוקוקו
(צילום: האתר הרשמי של דורטמונד)

סרג'יניו דסט (19), ברצלונה

מהצעיר ביותר נעבור לשחקן המבוגר ביותר ברשימה הזו (אבל עדיין טינאייג'ר), וכנראה גם המוכר ביותר. אחרי שבעונה שעברה, הראשונה שלו בבוגרים, הוא ואיאקס פיספסו את שמינית הגמר במחזור האחרון, הפעם יש לדסט, מגן נבחרת ארצות הברית, הזדמנות להראות מה הוא יודע – והוא יודע. 21 מיליון אירו שילמה עליו בארסה במטרה שקודם כל ישכיח את נלסון סמדו (שנשלח לוולבס) ואם אפשר, שיהפוך לאופציה התקפית במערך של רונלד קומאן. זה ייקח זמן, אבל לדסט יש את כל הנתונים כדי לעשות זאת. מהירות מסחררת, טכניקה טובה וכן, אפילו הגנה הוא יודע לעשות – וזה בהחלט משהו שחסר בברצלונה.
11 צפייה בגלריה
סרג'יניו דסט
סרג'יניו דסט
ציפיות גדולות יש ממנו. סרג'יניו דסט
(צילום: getty images)

ז'רמי דוקו (18), רן

את אדוארדו קמאבינגה, הכישרון הכי גדול של רן, כולכם כבר מכירים, אבל הוא ממש לא היחיד בסגל של ז'וליאן סטפן. ז'רמי דוקו, שנרכש בקיץ מאנדרלכט, הוא שחקן פשוט נפלא. דוקו הוא הרכש היקר בתולדות רן (26 מיליון אירו) ואם תראו אותו על הדשא, תבינו למה התעקשו עליו שם. הוא משחק בכנף ימין (ויכול גם לתפקד כחלוץ), יש לו מהירות מסחררת ויכולת יוצאת דופן לעבור שחקנים על שטח קטן. בספטמבר האחרון הוא קיבל הזדמנות בנבחרת הבוגרת של בלגיה בליגת האומות, שלושה ימים לאחר מכן הוא גם כבש שער בכורה במדים הלאומיים. אביו של דוקו טוען שיורגן קלופ בעצמו פנה אליו וטען ש"הוא רואה בו את האיש שיחליף את סאדיו מאנה". נחיה ונראה כמו שאומרים.
11 צפייה בגלריה
ז'רמי דוקו
ז'רמי דוקו
כוח מתפרץ ומהירות אדירה. ז'רמי דוקו
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
ז'רמי דוקו
ז'רמי דוקו
אפילו שער בנבחרת בלגיה כבר יש לו
(צילום: AP)

נאג'י אונובאר (17), איאקס

באוגוסט 2019, מספר חודשים אחרי שמלאו לו 16, אונובאר וקבוצת הנוער של איאקס הגיעו לברצלונה כדי לחנוך את המגרש החדש על שם יוהאן קרויף. לעיני לאו מסי, פרנקי דה יונג, סרחיו בוסקטס, וכן, גם ג'ורדי קרויף, אונובאר היה מצוין וכבש את שני השערים היחידים באותו משחק ותפס לא מעט תשומת לב. בינתיים באמסטרדם, חכים זיאש לקח אותו תחת חסותו והיה לו מעין מנטור עד שעזב לצ'לסי. עכשיו אונובאר אמור להיכנס לאותה משבצת של זיאש, ובעזרת טכניקת המסירה העילאית שלו – כאלו שבאות מהספר שכתב קווין דה בריינה – הוא אמור להזין את החברים שלו להתקפה. רפאל ואן דר וארט, שחקן עבר של איאקס, אוהב את מה שהוא רואה בינתיים מהטאלנט: "השחצנות הזו שלו על המגרש היא טובה מאוד. הוא משדר 'רק תנו לי את הכדור והכל יהיה בסדר'. אני חושב שזה נפלא"
11 צפייה בגלריה
נאג'י אונובאר
נאג'י אונובאר
יכולת מסירה יוצאת דופן. נאג'י אונובאר
(צילום: getty images)

לואיס אנריקה (18), מארסיי

לא, לא מאמן נבחרת ספרד, לואיס אנריקה הוא בכלל ברזילאי ונחת במארסיי תמורת שמונה מיליון אירו אחרי שעזב את בוטאפוגו. בתחילת השבוע הוא סוף סוף קיבל דקות ראשונות בקבוצתו החדשה. "יש לו כישרון אדיר ועתיד מזהיר לפניו. הוא פיזי מאוד ויש לו דריבל נהדר", אמר עליו הג'נרל מנג'ר של מארסיי פאבלו לונגוריה. והאמת היא שאם תצפו בסרטונים שלו מברזיל, תבינו על הוא מדבר – הנריקה, שיכול לשחק בכל עמדה בהתקפה, אוהב להשחיל את הכדור בין הרגליים של היריבים שלו. השילוב בינו ובין פלוריאן תובאן באגפים אמור להלחיץ כל הגנה, רק שיתנו לו להראות מה הוא יודע.
11 צפייה בגלריה
לואיס הנריקה
לואיס הנריקה
ממליצים לכולם לסגור רגליים. לואיס אנריקה
(צילום: האתר הרשמי של מארסיי)

פקונדו פליסטרי (18), מנצ'סטר יונייטד

שחקן הכנף שהגיע מפניארול עשוי להתברר כחתיכת גניבה. 8.5 מיליון אירו בלבד שילמה עליו יונייטד אחרי שהסקאוטים של השדים האדומים עקבו אחריו במשך תקופה ארוכה. "אנחנו יודעים שייקח לו זמן לאמץ את סגנון המשחק באנגליה, אבל הוא מסוגל לעשות את ההבדל בעזרת המהירות שלו והיכולת שלו לעבור שחקנים", אמר עליו אולה גונאר סולשיאר לאחר שחתם. פליסטרי נחת במנצ'סטר בעקבות המלצה של דייגו פורלאן ("יש לו פוטנציאל אדיר"), עוד אחד שגדל בפניארול ושיחק ביונייטד. אם הכל ילך כמו שצריך, הכישרון מאורוגוואי אמור להשתלב לצד אדינסון קבאני בהתקפה תוצרת הסלסטה.
11 צפייה בגלריה
פקונדו פליסטרי
פקונדו פליסטרי
אם פורלאן המליץ, אז למה לא? פקונדו פליסטרי
(צילום: getty images)