פרשת ההתעללות המינית של רופא נבחרת ההתעמלות האמריקנית, לארי נסאר, והסרט Athlete A שהפך לפופולרי מאוד בנטפליקס, פתחו תיבת פנדורה. מספר מתעמלות בנבחרת בריטניה, חלקן אולימפיות, התלוננו בימים האחרונים על מקרי התעללות רבים שחוו.
קתרין ליונס (19), טוענת למשל שהיא הותקפה והושפלה על ידי מאמנה באותה תקופה. ליונס סיפרה כי המאמן היה מכה אותה עם מקל, ואף הרעיב אותה במשך שבוע אחרי שאמר לה כי היא סובלת מעודף משקל. כמו כן, טוענת המתעמלת כי סגרו אותה בחדר אחרי שבכתה, ולא נתנו לה לצאת ממנו עד שנרגעה. היום, אחרי שפרשה מהתעמלות, היא נמצאת בטיפול פסיכולוגי.
2 צפייה בגלריה
נבחרת בריטניה
נבחרת בריטניה
נבחרת בריטניה בהתעמלות מכשירים
(צילום: AP)
ליסה מייסון, שהתחרתה עבור בריטניה באולימפיאדת סידני, אמרה כי היא סבלה מהתעללות מגיל 10. מייסון, היום בת 38, סיפרה כי המאמנים שלה היו מכריחים אותה להישאר בעמידת ידיים עד שאלה היו מדממות. בנוסף, סיפרה כי הכריחו אותה ואת חברותיה להתאמן עם משככי כאבים על מנת שלא יתלוננו על פציעות. "מגיל 12 היינו חיים פחות או יותר על משככי כאבים. חלק מהחברות שלי לא יכלו לזוז בלעדיהם", טוענת מייסון. "אם גם הם כבר לא היו עוזרים, היינו מקבלות זריקת קורטיזון. התחרתי לפעמים עם נקע חמור בקרסול ושבר מאמץ בשוק".
מתעמלת אחרת, שהעדיפה להישאר בעילום שם, סיפרה: "התעללות מנטלית ופיזית היו חלק מהשגרה. לימדו אותנו לפחד מהמאמנים כי רק ככה נגיע להישגים. לא אדע לעולם אם ללא השיטה הזאת הייתי פחות או אולי יותר טובה".
2 צפייה בגלריה
נסאר. מקרה חמור
נסאר. מקרה חמור
נסאר. מקרה חמור
(צילום: AFP)
איגוד ההתעמלות הבריטי הגיב בצורה לקונית להאשמות: "אנו מגנים כל התנהגות שבה נפגעו המתעמלות שלנו".