אריאל הרוש תקוע בלי קבוצה. בגיל 32, שוער נבחרת ישראל, שמחזיק בחוזה בהפועל באר־שבע אבל נמצא מחוץ לתוכניות של יוסי אבוקסיס, נאלץ להתאמן לבד כדי לשמור על כושר ועל החדות בין הקורות. הרוש, שהושאל לספרטה רוטרדם בקיץ 2019, סבל מעליות וירידות ביכולת, ודווקא בתקופה היותר טובה שלו בהולנד הגיע נגיף הקורונה ועצר הכל.
השוער חזר ארצה לבית בשכונת ממילא בירושלים, החמיץ את לידת בתו הבכורה בגלל הצורך בבידוד ("לא ראיתי את הילדה עד שהשתחררה מבית החולים, זה נראה כמו נצח") ומאז חודש מארס הוא למעשה בלי קבוצה. מבחינת הנבחרת מעמדו לא ברור, כי כבר בעוד חודש תיפתח ליגת האומות ובעוד חודשיים מחכה פלייאוף היורו בסקוטלנד. הרוש מודה: "מפתיע אותי שעדיין אין לי קבוצה. אנחנו נמצאים בתקופה משוגעת, הקורונה טרפה את כל הקלפים. היו אמורים להיות לי משחקים עם ספרטה ואם הייתי נותן את היכולת שהייתי אמור לתת שם, הייתי ממשיך בהולנד. מפתיע אותי מאוד שלא פונים אליי בארץ. למכבי חיפה ולמכבי ת"א יש שוערים טובים, אז אין קבוצות פנויות כרגע".
6 צפייה בגלריה
אריאל הרוש
אריאל הרוש
"מפתיע אותי מאוד שלא פונים אליי בארץ". הרוש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
שער ידיעות אחרונות
שער ידיעות אחרונות
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
יש סיכוי שנראה אותך יורד לשחק בלאומית כדי להישאר בכושר? הרוש צוחק: "אין סיכוי. לא יקרה, נקודה. גם אם זה אומר שאשב בבית. יש לי הצעות מליגת העל, אבל אני לא חותם בכל קבוצה. אני מאמין בעצמי ובקדוש ברוך הוא שתגיע לי ההצעה הנכונה. האמונה הגדולה הזו משאירה אותי עם הראש מעל המים. קשה לי להתחיל את השבוע בידיעה שאני מתאמן לבד בלי קבוצה, זו מרה שחורה ואני אומר לעצמי, 'אל תחשוב, אל תתייאש, תעבוד קשה, תתפלל'. בכל הקריירה שלי הכל הלך לי קשה ותמיד אני נלחם באנשים, במזל. ככה נגזר עליי ואני מקבל את זה באהבה".
בכושר הנוכחי, אתה עדיין אחד השוערים הבכירים בישראל? "כן, אין שום ספק. אני שוער הנבחרת, שיחקתי בהולנד וברגע שתהיה לי קבוצה מסודרת, אחזור לקדמת הבמה".

"העונה ההזויה בקריירה"

יש חשש שתשב בבית כל העונה? "אין פחד כזה. בקרוב אחתום בקבוצה".
למה אתה לא ממשיך ברוטרדם? "האמת היא שאחרי המשחק מול איאקס הם הציעו לי חוזה לשנתיים, אבל בסכום נמוך, והעובדה שהיה לי חוזה בבאר־שבע גרמה לזה להימתח וספרטה החתימו שוער אחר. לקבוצות הבינוניות בהולנד אין מספיק כסף ואני בגיל שבו אני רוצה להרוויח כסף".
6 צפייה בגלריה
הרוש חוגג
הרוש חוגג
"הציעו לי חוזה לשנתיים, אבל בסכום נמוך". הרוש בספרטה רוטרדם
(צילום: Getty Images)
האמנת שתגיע למצב שבו העונה נפתחת ואתה עדיין בלי קבוצה? "לא האמנתי שאגיע למצב כזה, אבל גם לא האמנתי שיהיה מצב כזה. אף אחד לא חשב על קורונה, בידודים, סגרים. אלו דברים שלא היו בהיסטוריה. זו העונה הכי הזויה בקריירה שלי. אבל נסתכל על הצד החיובי שהמשפחה שלי בריאה".
הביטחון העצמי נפגע בעקבות העובדה שאתה בלי קבוצה? "לא, הוא לא נפגע. אני יושב עם עצמי מול החומות בירושלים ומנתח למה אני בלי קבוצה, אולי אני לא מספיק טוב, אבל בסוף המסקנה שלי היא שאני כן יכול לשחק ברמות הגבוהות ולהשתלב בליגות הבכירות. אני לא מתכוון להתפשר ויודע שאגיע לשם".
ציטוט אריאל הרוש
6 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
"לא היה מי שיכין אותו". גלזר
(צילום: אורן אהרוני)
מגפת הקורונה גורמת לחששות ודאגות כלכליות? "כן, בוודאי, כמו כל אחד אחר. גם מי שיש לו חוזה, צריך לקצץ 40 אחוז. אני בלי קבוצה, עם חוזה בבאר־שבע ולא מתכוון לשחק שם, אז ברור שאני חושש. אבל אני מאוד מאמין שהפרנסה היא בידי שמיים והשם יעזור".
נשמע שאתה מתחזק, מתקרב לדת. "תמיד הייתי חזק בדת ואני מאוד מאמין. אני מאוד אוהב את הדת ורואה ניסים ונפלאות בקריירה שלי. הקב"ה עזר לי הרבה בקריירה".
היית רוצה שמשחקים לא ייערכו בשבת? "כמובן. היה יותר קהל אם המשחקים היו בימי חול, כי המון אנשים התחזקו ולא מגיעים עם המשפחות משום שהם שומרי שבת. גם במוצ"ש זה לא קל, כי קשה להספיק להגיע למגרשים איך שיוצאת השבת".
6 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
החלום של הרוש? לעלות עם הנבחרת ליורו
(צילום: עוז מועלם)
אין כמעט שוערים ישראלים בכירים בארץ, המצב מדאיג? "בהחלט מדאיג, ותמיד אמרתי שיש פה שוערים טובים. מאמני השוערים שלנו בסדר, אבל קח לדוגמה את משה בן דויד וגבי בורנשטיין לא נותנים להם מספיק מקום בקבוצות הגדולות כדי שיפתחו שוערים. מציק לי שאין דור המשך. עומרי גלזר התחיל חיובי, אבל לא היה מי שיכוון אותו וזרקו אותו למים העמוקים מהר מדי. כשזרקו אותי למים היה את משה שישמור עליי. בגרמניה ובהולנד אומרים לשוערים, 'תעשו טעויות, יש לכם את הגב שלנו'. פה בארץ אין את הסבלנות והקרדיט לשוערים צעירים".

"אני לא רצוי בבית"ר"

אתה גר בירושלים ורואה את המחאה מקרוב. מה דעתך? "המחאה מוגזמת, אני נגד רדיפה אישית. אני גר בממילא ורואה את האנשים מגיעים עם דעה קדומה ולא כדי למחות על הכלכלה. לגיטימי למחות, אבל לא בקטע אישי. אני מתנגד לכך. בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם ובמקום שנהיה מאוחדים, יש הרבה מחנות. זה לא יעזור להם. אני מצביע ביבי ואוהב אותו, הוא אחד המנהיגים הגדולים בעולם. כל עוד הוא לא הורשע, הכל בסדר מבחינתי".
אפשר להגיד שבית"ר ירושלים זה הבית שלך בארץ? "גדלתי בבית"ר וזה היה הבית שלי. קרו הרבה דברים זה כבר לא ככה, כי אני לא רצוי שם יותר, אז אני לא יכול להגיד שבית"ר זה הבית שלי. יש למועדון הזה פינה חמה בלב שלי כי צמחתי שם".
6 צפייה בגלריה
"בית"ר? אני לא רצוי שם יותר". הרוש
"בית"ר? אני לא רצוי שם יותר". הרוש
"בית"ר? אני לא רצוי שם יותר". הרוש
(צילום: חיים צח)
יש לך כעס על הפועל באר־שבע? "דברים יכלו להתנהל אחרת. בכדורגל אין סנטימנטים לאף אחד. לא הייתי טוב לברק ולאלונה, אז ישבתי בצד. כנראה לא הייתה כימיה עם הצוות המקצועי, הפרדנו כוחות, ואני לא שומר טינה לאף אחד".
מה דעתך על המינוי של וילי רוטנשטיינר למאמן הנבחרת? "אני מאוד מבסוט. היה המון בלגן, והתרשמתי מההתנהלות שלו ואיך שהוא היה בכל התקופה. הוא מגיע עם ידע מאוד רחב, הוא מכיר את האופי של השחקן הישראלי והוא יכול להצליח יותר מכל מאמן שהיו ממנים".
ציטוט אריאל הרוש
לסיום, מה החלום הכי גדול שלך? "לעלות עם הנבחרת ליורו. זה משהו שיכול להתגשם בקרוב".
פורסם לראשונה: 10:55, 10.08.20