כישראלי למדתי שבכל רע תמיד אפשר למצוא גם את הטוב, השאלה רק אם מחפשים כראוי. כך גם בענייני קורונה וספורט. משחקים ללא קהל במגרש הם בעיה קשה, בעיקר לשחקנים שעבורם לשמוע את העידוד והקללות זה סם חיים שנותן להם מוטיבציית יתר. אגב, לקרוא למשחקים – משחקים ללא קהל זו טעות עובדתית. אלפים צופים במשחק ביושבם על כיסא נוח יותר בבית – בלי להידחף בתור לבידוק בכניסה, בלי להתמסטל מעשן מעשני הג'וינטים במשחק ובלי להסתכן בכוויה מאבוקה.
ההכנסות קטנו מאוד, אך גם לנתון זה יש יתרונות. משכורות העתק של שחקנים בינוניים ירדו לרמה הגיונית. היתרון הגדול של משבר הקורונה בספורט הוא שילובם של צעירים מוכשרים רבים בקבוצות ליגת העל בכדורגל ובכדורסל. בכדורגל: "תינוקות קלינגר" כנראה היו ממשיכים להתייבש על הספסל אלמלא הקורונה, כך גם צעירים כמו מאור לוי ופודגורני במכבי חיפה, או אותו חליחל שהשאיר את קריית שמונה בליגת העל.
1 צפייה בגלריה
עבדאללה חליחל
עבדאללה חליחל
השאיר את קריית שמונה בליגה. עבדאללה חליחל
(צילום: ראובן שוורץ)
קצרה היריעה מלציין את כל הכוכבים הצעירים שהקורונה פינתה להם את הבמה המרכזית. רק עצה אחת לצעירים אלו: שלא יעלה לכם השתן לראש, יבואו גם הימים שאחרי הקורונה ולכן המשיכו להתאמן קשה כאילו לא הייתה קורונה ותצליחו כאילו הייתה קורונה.
בכדורסל אנחנו רואים תופעה דומה, אולי אפילו מוצלחת יותר, אחרי שרוב מתאזרחי הבלוף נעלמו כדי להיות בזמן המשבר בארץ מולדתם (מסתבר שזו לא ישראל) והצטרפו אל חבריהם הזרים שפתאום גילו נסיבות משפחתיות אישיות שחייבו אותם לברוח. הזירה התפנתה לדור צעיר ומוכשר בטירוף, שיודע גם לשמור ולקלוע, ולא רק לזרוק מגבות ולהתאים טרנינג לשחקן מוחלף. מהרגע שבו עלו לפרקט אותם "ניצולי בריחת הזרים והמתאזרחים" גילינו את כישרונם העצום.
את דני אבדיה הכירו כולם, אבל מסתבר שיש בארץ עוד כמה כאלה. הראשון הוא ים מדר עם הדאנק המופלא שלו בסגנון ד"ר ג'יי, או נעם דברת ממכבי ראשל"צ, שעשה בית ספר לכוכבי מכבי תל אביב, בעיקר לאמרה סטודמאייר. גם רז אדם מהפועל תל אביב, טל פלד מראשל"צ והראל דדון מהפועל חולון הוכיחו שהם טובים לא פחות מאסופת הזרים בגרוש והמתאזרחים לרגע בכדורסל הישראלי.
הכותב שימש כחבר הנהלת מחלקת הכדורסל של הפועל ת"א בשנים 1986-1988.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.