במהלך הכנותיה של נבחרת ספרד ליורוליג, נפל דבר. בפעם השלישית בלבד בהיסטוריה של הנבחרת, הוחלט לאזרח שחקן ולצרף אותו להכנות לקראת טורניר רשמי. הרקע של לורנזו בראון, המתאזרח התורן, שונה מעט מזה של קודמיו. בעוד שניקולה מירוטיץ' וסרג' איבקה גדלו במונטנגרו ובקונגו (בהתאמה), שיחקו במחלקות הנוער של קבוצות ספרדיות ולאחר מכן פיתחו קריירה מצליחה ב-NBA. אצל בראון זה בדיוק הפוך: אחרי מספר שנים ב-NBA יצא לאירופה ושיחק בכוכב האדום בלגרד, פנרבחצ'ה ועד לפלישת רוסיה לאוקראינה באוניקס קאזאן הרוסית.
לאור פציעות וכושר לא מקסימלי של גארדים כמו סרחיו יול וריקי רוביו, החליטו הספרדים שילכו על בראון כמתאזרח. הצעד ספג ביקורות, לאור העובדה שבראון חסר קשר כלשהו לספרד ואפילו כלל אינו יודע את השפה. המאמן סרג'יו סקאריולו ויו"ר ההתאחדות הספרדית חורחה גרבחוסה, הגנו בגופם על ההחלטה שעוררה מחלוקת. ואכן, הניסוי הצליח. נכון לכתיבת שורות אלה לא ברור בכלל האם ספרד תהיה אלופת אירופה - אבל היא הצליחה מעבר למשוער.

1 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(צילום: AP)

בראון כיכב בדרך לגמר, לצידם של האחים הרננגומס - ווילי וחואנצ'ו. ביחד עם הקפטן רודי פרננדס, שבהתחלה התנגד לצירופו של בראון ובהמשך הכה על חטא, הם מובילים נבחרת אפורה וחסרת ניסיון שכלל אינה מזכירה את הנבחרת שזכתה ב-3 אליפויות אירופה ואפילו את זאת שהיא אלופת העולם לשנת 2019. רבים שיערו שלה רוחה תיעצר ברבע הגמר לכל היותר. בכל מקרה, היה ברור לבראון שעדיף שלא ידבר או יתבטא - אלא במקום אחד בלבד, על המגרש. אגב, כאקט של קולגיאליות, הוא ויתר על אזרחותו האמריקאית ומלפני שבועיים בערך, הוא ספרדי לכל דבר.
כשיסיים את האליפות, בלי קשר לתוצאת משחק הגמר, יש לבראון מבחן גדול וארוך בת"א. כיורשו של סקוטי ווילבקין שעבר אחרי 4 שנים לפנרבחצ'ה, יצטרך בראון להוכיח שהוא לצד ווייד בולדווין בקו האחורי יוכלו להחזיר את מכבי לימיה הגדולים. כידוע, היורוליג ארוכה וקשה. תוסיפו לכך את משחקי הליגה והגביע בישראל, ותבינו שהעונה הולכת להיות כקודמותיה - ממושכת ומייגעת. אבל אם בראון יתרום לקבוצה רק 90 אחוז ממה שתרם לנבחרת הספרדית בקיץ האחרון - מכבי הרוויחה בגדול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.