שנים ארוכות לא היו במכבי ת"א שחקנים דומיננטיים תוצרת בית (או לפחות ילידי ישראל), אולי מימי הזכייה ביורוליג עם גיא פניני ויוגב אוחיון. העונה יש להם שניים כאלה שיכולים להוביל אותם רחוק.
תמיר בלאט (שמשום מה לא שותף בניצחון המרשים על וירטוס בולוניה) משתלב נהדר במכבי. הקפיצה הגדולה שלו הייתה במעבר לחו"ל, לאלבה ברלין. השנתיים שם הפכו אותו לשחקן יורוליג לגיטימי והוא הגיע למכבי בשל ומוכן. 7.8 נקודות למשחק, ניהול משחק מופתי ובכלל רצינות ומקצוענות - כל אלה לא משאירים ספק שהאיש הוא יותר מהבן של דייויד הגדול. הכימיה שלו עם עודד קטש מהעבר (בעיקר מהפועל ירושלים) רק מוסיפות תוקף לקביעה.
1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
רומן סורקין
(צילום: Dragana Stjepanovic)
רומן סורקין גם הוא מרשים ביותר. הפורוורד, יליד בלארוס ובוגר אוניברסיטת אורגון, פותח את העונה השלישית שלו בקבוצה שאליה הגיע ממכבי חיפה. מי שעוקב אחריו רואה את ההתקדמות הרציפה. כמו בלאט, ממוצעי העונה (במיוחד בפרמטר של הנקודות, גם כן 7.8) עולים על ממוצעי הקריירה האירופית. 13 הנקודות שלו נגד וירטוס הראו שהאיש לא קוטל קנים, פיזי ובעיקר מישהו שגם אפשר לסמוך עליו בנבחרת ישראל.
מה מתבקש כתוצאה מפריחת השניים? לאור התפוקה האדירה שלהם ביחס לדקות המעטות שהם מקבלים, לתת להם עדיפות בחמישייה על הזרים. מדובר בשני מנהיגים מלידה – שמכבי מרוויחה מכל דקה שלהם על הפרקט. קטש מבין בתוך תוכו שהם (עם כל הכבוד לבראון שנמצא בירידה מתמדת ולג'יימס ווב הבלתי יציב), שהם הלב הפועם של הקבוצה. שילובם עלול להיות קריטי בניסיון להימנע ממשחקי הפליי-אין ולהבטחת מקום בין שש הגדולות ביורוליג.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.