כשיוסי אבוקסיס חתם בהפועל ת"א, הפנטזיה הייתה בערך כזו: הפועל משיגה כמה ניצחונות ששמים אותה בפלייאוף העליון, ואז, בדרבי, רגע לפני שהיא סוגרת עשור ללא ניצחון, ערן זהבי כובש שער עצמי בדקה ה־90 ומעלה את הפועל ליתרון. אל־ים קנצפולסקי עושה "אבוקסיס" - לוקח את הכדור לחצי המגרש במקום לחגוג - והאדומים כובשים גם את השני. אקסטזה בבלומפילד.
בקיץ, גם האופטימיות עוברת צד. האדומים חוגגים עידן חדש עם "תינוקות אבוקסיס", ומכבי ת"א בדיכאון אחרי ארבע עונות ללא אליפות.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
הפועל ת"א לא קיבלה בינתיים אפילו קמצוץ מאפקט המאמן החדש. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דן איינבינדר
דן איינבינדר
עדיין ללא שער תחת אבוקסיס. שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
אולם במציאות - הפועל ת"א אומרת תודה לקורה על שהצילה אותה מהפסד להפועל פ"ת. הפער בין המציאות לפנטזיות גדול כמו הפער בין היכולת של קנצפולסקי ועומר סניור במונדיאליטו ליכולת שלהם בליגת העל.
המציאות של האדומים מתסכלת, הרי החיבור עם אבוקסיס היה אמור להרים את הקבוצה באופן מיידי, בתסריט הקבוע שבו שחקן אגדי מגיע לקווים וסוחף את הקבוצה. בדרך כלל הצרות הגדולות מתגלות בהמשך, אבל הפועל ת"א לא קיבלה בינתיים אפילו קמצוץ מאפקט המאמן החדש. היא אולי זכתה לטעום קצת מתחושת הניצחון במסיבת העיתונאים הראשונה, אבל זהו. הרגע הכי גדול של הפועל ת"א העונה היה ניצחון סימבולי על בית"ר ירושלים, לא על המגרש. ויודעים מה, בכלל לא בטוח שבית"ר מתגעגעת לאבוקסיס.

הקרדיט אזל

אבוקסיס לא מצליח עד כה להרים את הפועל ת"א, הוא אפילו לא הצליח לגרום לה לכבוש שער. על מושגים מתקדמים כמו "תבניות התקפה" אין בכלל מה לדבר, אלה חומרים של תואר אקדמי, והפועל ת"א עדיין בגן חובה. הפועל מחפשת שער פרימיטיבי, מישהו שידחק כדור קרן תועה, כי אין לה שום רעיון איך לעשות את הדבר הכי בסיסי בכדורגל. זה מוזר, כי על הנייר יש לאדומים לא מעט כישרון בהתקפה. היו הרבה תקוות מעומרי אלטמן ומאוויס צ'יבוטה, ושניהם מאכזבים בענק. החלוץ שדווקא כן כובש שערים מדי פעם, אלן אוז'בולט, בכלל לא יודע אם הוא רוצה לשחק בשביל המועדון הזה. גם כוכבי המונדיאליטו הם אכזבה גדולה, אבל ניתן להם את ההנחה בגלל הגיל. להפועל ת"א היה סבב משחקים מול קבוצות ברמתה פחות או יותר, והיא לא הוציאה מזה כלום. רק חרדות מפני ירידת ליגה.
3 צפייה בגלריה
מאוויס צ'יבוטה מאוכזב
מאוויס צ'יבוטה מאוכזב
מאכזב בענק. צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם )
אז לאבוקסיס יש נסיבות מקלות, ובראשן "לא אני בניתי את הסגל הזה" - אבל את הטבלה זה לא מעניין. חדרה והפועל פ"ת מגרדות נקודה פה, נקודה שם, ועוד יכולות לעקוף אותו. שני המשחקים עד תחילת הפלייאוף התחתון קשים. הפועל ירושלים, עם כל הקשיים, יותר יציבה מהפועל ת"א. זיו אריה, עם כל הביקורות עליו, הצליח ליצור מרחק ביטחון מהקו האדום. הפועל ירושלים בעונה לא מדהימה, ובכל זאת היא מוציאה לעיתים שלוש נקודות. יש לה אופי מובהק - מה שאין להפועל ת"א. אריה הצליח לחלץ את הקבוצה שלו ממצב לא פשוט בכלל. במחזור הבא מחכה להפועל ת"א מכבי חיפה, ושם כבר אי־אפשר לבנות על נקודות.
עכשיו אבוקסיס והפועל ת"א בלחץ עצום, הקרדיט אזל. אולי זאת הסיטואציה שאבוקסיס חיפש והכל היה מכוון. אולי הוא רצה להיות עם הגב לקיר, שכל הספקנים יצאו החוצה - ואז להכות בהם. הפנטזיה קיבלה תסריט חדש: אבוקסיס והפועל ת"א פוגשים את בית"ר במשחק שבו המפסידה יורדת ליגה, ואבוקסיס נוקם בברק אברמוב ובאוהדים. אבל כדי שבכלל נגיע לשם, הפועל חייבת לדעת איך לשים את הכדור ברשת.
פורסם לראשונה: 01:30, 08.03.24