אחרי 26 שנים בהן לא הייתה בסרייה א', קרמונזה חוזרת העונה לקדמת הבמה. הרבה עבר על המועדון מאז הפעם האחרונה במעמד המכובד, אבל חמש שנים של התבשלות בליגה השנייה הספיקו כדי לעשות את קפיצת המדרגה.
הפעם האחרונה הייתה ב-1995/96: מילאן זכתה באליפות, יובנטוס בליגת האלופות, uג'וזפה סיניורי מלאציו ואיגור פרוטי מבארי היו מלכי השערים במשותף עם 24 כיבושים כל אחד/ רצף של שבע שנים בליגה הבכירה הסתיים בירידה כואבת מהמקום הלפני אחרון, אחרי שהקבוצה שהתה לאורך לכל העונה מתחת לקו האדום (ארבע יורדות מבין 18 קבוצות).

1 צפייה בגלריה
קרמונזה
קרמונזה
קרמונזה
(צילום: GettyImages)

הבעיה העיקרית של "הנמרים" הייתה הפרידה מאנריקו קייזה, פעם כוכב והיום אבא של פדריקו. בקיץ 1995 קרמונזה מכרה את הסקורר הכי גדול שלה לסמפדוריה תמורת 200 אלף אירו. בשבילו זו הייתה קפיצת מדרגה והוא הפך לסופרסטאר, אבל קרמונזה שקעה אל התהום בלעדיו. החלוץ המוביל אנדראה טנטוני סיים את עונת הירידה עם שבעה שערים בלבד. הפרידה הייתה צורבת במיוחד, עם תבוסה של 7:1 לאלופה הטרייה מילאן במחזור האחרון. אבל לצערה של קרמונזה, זה לא היה רק מכשול בדרך: הניסיונות לחזור לסרייה א' נכשלו, וב-2006 היא קרסה לליגה השלישית, תקופה חשוכה אשר נמשכה עד 2017.
באמצע עונת 2021 התחיל משהו טוב במועדון, תהליך רנסנס עבור הנמרים. פאביו פקיה, שאימן את הקבוצה עד גיל 23 של יובנטוס, הגיע כמאמן ראשי ויצק את היסודות עם סיום במקום ה-13 - כשהוא צובר 33 נקודות מתוך 48 אפשריות בתקופתו. ואז הגיעה העלייה בעונה שעברה: כחלק מהליך השיקום קרמונזה החלה לצרף בהשאלה שחקנים צעירים מקבוצות בכירות, כגון ג'אנלוקה גאטאנו מנאפולי, ניקולו פאיולי מיובנטוס ומרקו קארנסקי מאטאלנטה. עונה מצוינת הסתיימה במקום השני ובחגיגות.
המועדון קם כבר ב-1903, אבל לא זכה מעולם להצלחה. למעשה, קרמונזה שיחקה בליגה הראשונה במשך שמונה עונות בלבד לאורך קיומה. השיא שלה היה המקום העשירי ב-1994. יהיה מעניין מאוד לראות מה הם יביאו העונה לליגה, עם שלושה רומנים שבראשם הבלם הוותיק ולאד קיריקש, ושחקנים צנועים ולא ידועים שרוצים להפתיע. תמיד כיף לראות קבוצות קטנות מצליחות בגדול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.