אכזבה קבועה עם פתח קטן לעתיד. אני צופה בעוד שבוע של הנבחרת תוצרת כחול לבן ומסכם במשפט האופטימי שלי. אלו היו שלושה משחקים חשובים ומרתקים, שיסתיימו להם כהרגלם כשמדובר בנבחרת שלנו, עם טעם מר בפה.
פישלנו. אבל הפעם באמת היינו קרובים. בשלושת המשחקים העמדנו נבחרת שעשתה טעויות שעלו לה בעיקר באי עלייה לגמר פלייאוף ליגת האומות – מה שהיה יכול לסדר לנו לראשונה כרטיס כניסה ליורו. על הדרך גם די חיסלנו את החלום לחזור למונדיאל, אחרי למעלה מ־50 שנות היעדרות.
1 צפייה בגלריה
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג
חייב להיות בנברת. ליאל עבדה
(צילום: עוז מועלם)
אז מה היה חסר? מדינת ישראל ידועה בלחקות אחר מעשים של מדינות גדולות באירופה וללכת בעקבותיהן. רק חבל שאת נושא הצעירים בכדורגל הזנחנו. לא כמו עשרות נבחרות רבות שנותנות לדור העתיד צ'אנס שבסופו של דבר משתלם להן. שהן מעלות למגרש ילדים בני 19 ו-20, שנראים טוב ומנצחים במשחקים חשובים. תנו לצעירים לשחק! כאוהד הנבחרת מיום היוולדי, אני זוכר שהיא ידועה בלעלות בהרכבים שבנויים משחקנים בני 30 ויותר, שעשו את שלהם כבר בקריירה וכבר רואים את הפרישה.
את העקשנות הזאת קשה להסתיר על המגרש, כשמביטים בנאתכו, טיבי או ייני, רצים אחרי ילד בן 18 במרכז השדה. לטעמי, עידן זה כבר לא יכול לתרום לנבחרת, אם היא באמת מאמינה ורוצה אי פעם להעפיל לעוד טורניר גדול.
אילון אלמוג, עופרי ארד, מוחמד אבו פאני וליאל עבדה הם רק חלק קטן מהכישרונות שצמחו לנו בשנתיים האחרונות. שחקנים אשר כל אחד מהם בורג מרכזי בקבוצה שלו. אז איך נדאג לעתידנו כאשר אנו פוחדים לתת להם צ'אנס ולשחק במדי הנבחרת – לצבור דקות וניסיון גם במדים הלאומיים. חבל שבמקום זה ממשיכים לשחק עם הדור הישן, שאולי מתאים לרמה של קבוצות ליגת העל, אך לא לרמה של שחקנים צעירים ונמרצים מרחבי העולם. מאמן הנבחרת החדש, מי שלא יהיה, צריך לשים לב לבעיה זו, ובאמת לתת לצעירים המופלאים שלנו לשחק.
אז נכון, ערן זהבי הוא בכיר שחקנינו, אבל גם הוא כבר הולך ומזדקן. זו ההזדמנות האחרונה לשבץ אותו עם שחקנים
צעירים שיכולים ללמוד ממנו הרבה, בדיוק כמו שעושה קבוצתו החדשה איינדהובן. אסכם באיחולי תקווה ואמונה לנבחרת שלנו. אולי עם עוד קצת אומץ ואמון בכישרונות הצעירים תוכל לשים אותנו על המפה, כמו אז במונדיאל 70'.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.