ה"אוהד"

ביבי משתמש וזורק
את הכניסה הדרמטית ביותר לטדי רשם בנימין נתניהו בפברואר אשתקד, שבועיים לפני הבחירות לכנסת ה־23. בית"ר ירושלים אירחה את הפועל ת"א, ובדקה ה־19, כשהאדומים כבר הוליכו 0:1, הופיעו ביציע האח"מים אדם כסוף שיער שלבש ז'קט ואישה עם בלונד בוהק. לפי הצעיפים עם סמל המנורה שנקשרו לצווארם לרגע אפשר היה לחשוב שמדובר בשניים מהאוהדים הכי מסורים של המועדון – נומה ואביגיל שרעבי.
אחריהם השתחלו למקומם שר המשפטים אמיר אוחנה, שאינו מוכר כאחד מהאולטראס, ושרת המשפטים המגוחכים מירי רגב. היא גם מיהרה להעלות פוסט וסלפי בפייסבוק, עם ההסבר: "נבחרת הליכוד בהובלת הקפטן ראש הממשלה ורעייתו שרה הגיעה הערב לטדי, יאללה בית"ר". הקבוצה הפסידה, הנבחרת התקשתה לעלות לשלב השרים, אך נתניהו קיבל עוד הזדמנות לשחק אותה אוהד מן השורה ביציע המיוחסים.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטדי
בנימין נתניהו בטדי
האוהד מספר 1? ממש לא. ביבי בטדי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
את השימוש הציני באוהדי כדורגל אימץ נתניהו בשנות שלטונו הראשונות, וכבר בחגיגות אליפות השרוכים של 1998 התייצב על המרפסת בכיכר ספרא. "אתם מזהים אותו?" שאל הכרוז באירוע, ראש העירייה דאז אהוד אולמרט. "היידה ביבי", הריע ההמון. "יאללה בית"ר יאללה", צעק ראש הממשלה למיקרופון והרים כוסית שמפניה לחיי הקבוצה (לא נמסר מי שילם עליה). "שלושת־רבעי המדינה שמחה איתנו, הרבע הנוסף הוא של אוהדי הפועל", חישב אז דוד אמסלם. המגן, לא הח"כ.
ב־14 במארס 2021, תשעה ימים לפני הבחירות האחרונות, שוב הגיע מנהיג הליכוד למשחק, בין בית"ר להפועל כפר־סבא. מלבד מפגש פסגה נוסף של שני מלחכי הפנכה, אמיר ואלי אוחנה, הפעם הצטרף לסיבוב התעמולה בטדי שר הבריאות יולי אדלשטיין. רק 1,500 אוהדים נכחו ביציעים, בגלל הקורונה, ולקול שירת "ביבי מלך ישראל" התיישבו הוד מעלתו וסריסיו לצד שר הקריפטו משה חוגג.
5 צפייה בגלריה
נתניהו נח בזמן שבית"ר שוקעת
נתניהו נח בזמן שבית"ר שוקעת
נתניהו נח בזמן שבית"ר שוקעת
(איור: אופיר בגון)
אלא שדווקא אז הצרות באו בצרורות: תוצאות הבחירות איכזבו, העסקה המוזרה עם השייח' חמד בן ח'ליפה קרסה, הקרע בין חוגג ללה פמיליה העמיק, ולה פמיליה מבלפור איבדה את הביתיות. ניהול בית"ר הועבר לידיו של נאמן – ביטוי שאינו בדיוק הולם את האוהד נתניהו (כפי שטען אפילו החבר טראמפ).
והנה עכשיו, כשספינת הדגל עומדת בפני סכנה קיומית והבעלים נעצר, ה"אוהד" שניצל אותה למטרות האדרה נעדר. אוהדים אמיתיים נמדדים כשקבוצתם במשבר, אבל הצייצן שנתמך פעם על ידי "הצל" והפך לצל של עצמו אינו קורא בפומבי לידידיו הנדיבים ובעלי הממון להירתם לעזרת הקבוצה, ואפילו לא מגיע לטדי כדי לתמוך בה. מה לו ולהם? בפרשת הצוללת הצהובה־שחורה באמת אין כלום, כי לא היה כלום.

המשקיעים

הקמפיין שדילג על בן־זקן
מינהלת הליגות לכדורגל והספונסרית שלה, הבורסה לניירות ערך, השיקו קמפיין חדש שמטרתו להעמיק את הידע וההיכרות של הציבור עם שוק ההון, ולעודד השקעות סולידיות לטווח הארוך. בקליפ הפרסומי שצולם מגלם זוהיר בהלול את תפקיד המאמן הפיננסי, ושחקנים מליגת העל את חסרי ההבנה שאינם יודעים להשקיע. ליהוק לא רע בכלל.
"חבר'ה, קיבלתם מענק של מאה אלף שקלים, מה תעשו איתו?" שואל בהלול. "נדל"ן... ברומניה... קופת גמל... עו"ש", זורקים בזה אחר זה אלמוג כהן, בן שהר, מוחמד שכר ואייל גולסה. "על טעויות שעושים עם חסכונות משלמים מחיר כבד, אבל בחיים האמיתיים השופט לא רחמן", מתריע המאמן, ושולח אותם לעבוד עם הלפטופים ביציע.
ובקליפ זה עובד. השחקנים שתירגלו השקעות מסתדרים בטור, ובועטים לשער תוך כדי שאלת מבחן. "מהי אג"ח ממשלתית?" שואל בהלול, "המכשיר הפיננסי להשקעות סולידיות", עונה דור אלו. "גרצ'קין, מניות?" מקשה זוהיר. "שותפות בחברה", יורה מגן בית"ר ירושלים. "מה הכי חשוב בתיק השקעות?" בוחן המאמן. "לשחק טקטי, לפזר סיכונים ולזהות הזדמנויות", מפציץ עידן ורד. "וואו, ספקטקולרי!" מסכם בהלול.
5 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן נותר מחוץ לסרטון
(צילום: אבי רוקח)
5 צפייה בגלריה
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב. גם הוא נותר בחוץ
(צילום: אורן אהרוני)
זהו קמפיין בהחלט מאתגר מבחינת הכדורגלנים. בטח עבור גרצ'קין, שבשנים האחרונות למד בעיקר על השקעות במטבע וירטואלי. בחיים האמיתיים, כמה חבל, את הכדורגל שלנו מייצגים פרזנטורים כמו המשקיע הסולידי משה חוגג, ולהבדיל אלף אלפי מטבעות, ברק אברמוב, שהחזיק 400 אלף שקל במזומן והסביר: "אני פורט צ'קים ואוהב לחיות".
למה לא שילבו בקליפ שחקן של מ.ס אשדוד? אולי בגלל שהבוס, ג'קי בן־זקן, דווקא השקיע בבורסה לניירות ערך, וישב בכלא בגין עבירות חמורות של הרצת מניות.

המכה

שערוריית קורטני וויליאמס ברמלה
בכדורסל הנשים, בניגוד לכל התחזיות, סערו בשבוע שעבר הרוחות. אליצור רמלה החתימה לחודש את הגארדית קורטני וויליאמס, כמחליפה של קלסי מיצ'ל שנפצעה. מכיוון שהאמריקאית החדשה נזקקה לבידוד מלא, ביקשה רמלה לדחות את משחקה בגביע המדינה מול הפועל פ"ת. הבאסטיונרים באיגוד הכדורסל נענו, ובודדו גם את כל שחקניות היריבה.
בסוף פ"ת ניצחה גם ככה, הצדק נעשה, אבל את השערורייה האמיתית החליקו כולם. בסרטון וידיאו שהופץ ברשתות החברתיות באוקטובר האחרון נראית וויליאמס – אז שחקנית אטלנטה דרים מה־WNBA – מעורבת בקטטת רחוב אלימה בין שתי חבורות נשים. באירוע שהתרחש כחצי שנה קודם תועדה וויליאמס יחד עם חברתה לקבוצה דאז, קריסטל ברדפורד, כשהיא מניפה אגרופים לכל עבר, בימין ובשמאל. הרחיקו את הילדים, וחפשו באינטרנט.
באטלנטה מיהרו להתנער ולהיפרד מהמכה. "מדובר בהתנהגות בלתי מתקבלת על הדעת שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי המועדון", נאמר בהודעה לתקשורת. ורק בישראל, ובעיקר ברמלה, לא התרגשו. אז מה אם רק שבוע לפני החתמתה ציינה גם מינהלת הליגה לכדורסל נשים את "יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים"? אולי חשבו שהמאבק תקף רק ליום אחד, וכשנשים מכות נשים זה לא נחשב.
ומי זוכר שראש עיריית רמלה מיכאל וידל, פטרון הקבוצה וחובב פרסום לא קטן, אירגן בעבר כנס בנושא והבטיח: "נפעל ללא היסוס בכל המסגרות כדי לתמוך במאבק למיגור האלימות כלפי נשים"? הערכים של אליצור נווה דוד רמלה לא מתנגשים כנראה עם אלימות קשה, והעיקר שביחד עם וויליאמס תוכל הקבוצה לעבור להגנה אזורית, בוקס אנד וואן.

החלטוריסט

מלובני משדר כלאחר יד
לא הרבה יודעים את זה, אבל בארץ מתנהלת גם ליגה בכדוריד. בימי שישי אפילו משודר משחק מרכזי, ובמחזור האחרון נשלח למשימה השדר הוותיק רן מלובני. בניגוד לכמה מהקולגות שלו מהכדורגל ומהכדורסל, מלובני אינו לוקה בקשקשת, בחנפנות ובעלגות, אבל במפגש בין מ.כ חולון למכבי קריית־מוצקין נפל דבר ושדר.
"הניף את היד השופט אסף פארן", הוא בישר למאזינים (השופטים במשחק היו דודי לוין ואורן איטין), וכשנפסק פנדל לחובת האורחים דיווח כי בשער ניצב רן גוטרמן (זה היה דווקא גל דהן). מעט לאחר מכן, כששוער מוצקין הדף פנדל, מלובני נתן את הקרדיט ל"דהן שהחליף את גוטרמן", והפרשן רון קופמן העיר: "כן, דהן ככה שומר מומנטום" (את הפנדל, אגב, הדף גוטרמן).
5 צפייה בגלריה
בושיץ' מקריית מוצקין מול חממי ושחק מהפועל ראשל"צ
בושיץ' מקריית מוצקין מול חממי ושחק מהפועל ראשל"צ
כמו שקופמן בטח היה אומר, מלובני הוציא שם רע לחלטורה
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
שלוש דקות לסיום המחצית הראשונה נפתרה התעלומה. "רוני, עבדו עלינו", גילה השדר לפרשן. "רן גוטרמן עם מספר 1 ולא עם 16, וגל דהן עם 16. אז גוטרמן עכשיו בשער. ברשימה הרשמית שהגישו לנו החליפו את המספרים. או שהחליפו את השוערים"... רק חבל שלא החליפו את השדרים.
אלא שבכך לא תמו התלאות, ורשימת המכולת בידי מלובני הפכה לרשימה המשותפת. "ניר גבע. אההה, למה ניר גבע? אבירן יוסף כובש את שער הבכורה שלו במשחק הזה", המשיך והתבלבל השדר בין שחקנים משני הצדדים, ולאחר מספר דקות עידכן: "עכשיו מוצקין יכולה להחזיר את שחקן השדה השישי שלה. חוזר אלון שולמן, אהה, חוזר אופק טורג'מן".
הסבר: שולמן משחק בכלל בחולון, אבל כמו טורג'מן ממוצקין גם מספר החולצה שלו הוא 21. כלומר, למרות שהמשחק עדיין לא הסתיים מלובני דאג ששחקנים משתי הקבוצות יחליפו ביניהם חולצות, ללא ידיעתם. או כמו שהפרשן לצידו בטח היה אומר: הוציא שם רע לחלטורה.

מילה זו מילה

"בנזמה שקע את רגל הציר שלו, הרגל שמאל, הרגל העומדת, השקיע אותה באדמה, יצר לעצמו מנוף על ידי סיבוב האגן, ופגש את הכדור מלמעלה למטה"
האינג'ינר איציק זוהר משקיע את כל־כולו בתיאור שער של חלוץ ריאל מדריד