השחקן הישראלי הכי גדול בכל הזמנים? עם כל הכבוד לערן זהבי, לחובבי הכדורגל יש כנראה זיכרון קצר והסתכלות שאינה נכונה. אין ספק שמדובר בווינר שזכה בתארים רבים וכבש בצרורות, אבל יחד עם זאת, יש פרמטרים נוספים כמו התמדה אישית, מספר תארים בליגות נחשבות, והצלחה אישית וקבוצתית בישראל. אם ניקח את הפרמטר האחרון, אז זהבי הוא בין חמשת הכדורגלנים שתרמו הכי הרבה בכדורגל הישראלי.
אבל לגבי ההתמדה האישית, אם נסתכל על שמות כגון אבי נימני, אלון מזרחי, איל ברקוביץ', רוני רוזנטל, משה סיני, אורי מלמיליאן, אלי אוחנה, נחום סטלמך, אבי כהן ז"ל, מוטל'ה שפיגלר, יוסי בניון וחיים רביבו, אז נגלה שהם פרצו כבר בגיל 16־17. זהבי, לעומת זאת, נכנס לתודעה בגיל מאוחר יחסית, 22־23, ויש פה פער משמעותי של שש־שבע שנות קריירה.
1 צפייה בגלריה
אוחנה, זהבי ובניון
אוחנה, זהבי ובניון
אוחנה, זהבי ובניון
(צילום: עוז מועלם ו-gettyimages)
בנוסף, שחקנים כמו רביבו, בניון, ורוזנטל, אוחנה ואבי כהן ז"ל לקחו תארים במועדונים גדולים באירופה, זהבי הצליח רק בסין ובישראל. ולגבי הנבחרת, אין ספק שזהבי נותן שנתיים מדהימות, אבל במבחן התוצאה לא הגענו לשום מקום, ועם כל הכבוד לליגת האומות, אין לה יותר מדי משמעות כרגע. ברגע האמת, מול סקוטלנד הבינונית, זהבי בקושי בעט לשער. זה המאני טיים, ושם הוא לא הופיע.
אז עם כל הכבוד למבול השערים, ויש הרבה כבוד, העלייה ההיסטורית למונדיאל עם מוטל'ה שפיגלר נותרה ההישג הכי גדול בתולדות הכדורגל הישראלי. לזהבי בהחלט יש מקום של כבוד בהיכל התהילה, אבל לפניו נמצאים לפחות עשרה שחקנים שמניתי פה, שעשו דברים לא פחות יפים, ולפי הפרמטרים הם מדורגים לפניו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.