קודם כל, צריך לומר שזה לא ממש ניצחון, אלא חצי ניצחון. יש כמובן גומלין קשה מאוד בצרפת אחרי ה-0:1 של מכבי ת"א על ניס, ומאוד ייתכן שעם כל האופוריה בקהל הצהוב, התוצאה מבלומפילד לא תספיק באליאנז ריביירה. אבל עדיין, מדובר באחד הניצחונות המרשימים של קבוצה ישראלית באירופה. ניצחון של קבוצה ישראלית על קבוצת צמרת בליגה הצרפתית, עם תקציב גבוה ממנה פי חמישה. קבוצה ולה שחקנים ששיחקו בבאיירן מינכן, ארסנל, ברצלונה ויובנטוס. קבוצה שהשוער שלה לקח אליפות פרמייר-ליג, אבל דווקא השוער בצד השני גנב את ההצגה.
הניצחון הזה מרשים, מכיוון שהושג עדיין ללא אותו בלם זר שכל כך מחכים לו בקריית שלום, ללא דור פרץ שרק הצטרף, ללא אלי דסה ויונתן כהן שעוד יגיעו, וללא דן גלזר המורחק. הוא גם הושג למרות משחק חלש של ערן זהבי וללא שיתוף של אוסקר גלוך. תבינו איזה עומק מטורף יהיה לסגל של מכבי ת"א העונה. העומק הזה יכול לשחק תפקיד אדיר בהכרעת זהות האלופה העונה. אם שמים את מכבי ת"א מול מכבי חיפה, בהרכב הראשון היתרון כרגע של הירוקים, אבל זה לפני שלושה שחקנים שעוד יגיעו לת"א ועדיין מדובר ביתרון קל. ההרכב השני של הצהובים טוב בהרבה מזה של הירוקים. בעונה ארוכה, בה שחקניו של ברק בכר ישחקו בוודאות בשלב בתים אירופי, העומק הזה יכול להכריע את זהות האלופה בליגת העל שלנו.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: נדב אבס)

אבל נעזוב רגע את ליגת העל ונתרכז במשחק שהיה ביום חמישי: מכבי נראתה מבוהלת בפתיחה. ניס שלטה לחלוטין במרכז המגרש והראתה את העליונות שלה במהירות, בפיזיות, בתנועה ללא כדור. אם לא יום גדול של דניאל פרץ, שמראה שוב שצומח פה שוער מיוחד, יכול להיות שהסיפור היה נגמר במחצית. למרות הכל ראו את ההכנה של ולדימיר איביץ', בכך שחניכיו עמדו נכון במגרש ורב הזמן סגרו נכון את שחקני ניס.
איביץ' היה אדריכל הניצחון. קודם כל, במחצית הוא שלח את דודזאדה פנימה במקום חוזז, והורה לו ולז'ראלדש לעמוד יותר קדימה, בקו הקישור. מכבי לחצה יותר גבוה וזכתה חזרה במרכז המגרש. מאותו רגע גם גולסה (שמראש נתן משחק נהדר בעמדת הקשר האחורי, בה החליף את גלזר) וגם קניקובסקי (שהיה חלש במחצית הראשונה ומאוד השתפר בשנייה), באו הרבה יותר לידי ביטוי.
לאחר מכן הגיע החילוף הכפול של פארפה גויאגון וסטיפה פריצה (איזה לוקסוס זה לקבוצה שהקרואטי הזה הוא החלוץ המחליף שלה). הראשון נכנס עם אותו הביטחון שהוא עלה איתו בעונה שעברה למשחק של מכבי נתניה נגד הפועל חיפהף והוסיף הרבה מהירות וסכנה למשחק ההתקפה הצהוב. השני כמובן כבש את שער הניצחון, שש דקות לאחר שנכנס. כל חילוף בינגו.
חבל רק שמכבי ת"א לא ניסתה לנצל יותר את ההלם בו היו הצרפתים בדקות שאחרי השער כדי להבקיע את השני, וגם חבל שבסיום קוואס לא ניסה במספר הזדמנויות לתקוף את ההגנה הדלילה של ניס, שעלתה לחפש שוויון, אלא לקח כדורים לפינת המגרש. צריך לזכור שלא מדובר במשחק עונה בליגה, אלא רק בחצי התמודדות ושעכשיו מצפה לצהובים גיהינום אמיתי וקשה בחמישי הקרוב בריביירה הצרפתית. ועדיין, גם אם לא תעבור את ניס, למכבי ת"א יש הרבה סיבות לאופטימיות להמשך העונה בליגה שלנו: רכש בדרך, סגל עמוק ואיכותי, חלוצים שכל אחד מביא איכות אחרת, ערן זהבי אחד ומעל כולם, מאמן שתמיד מגיע מוכן.
נ.ב: עוד שבוע מוצלח ומרשים לישראליות באירופה. יש כדורגל בישראל!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.