טור שני בתוך שבועיים ורוכב ישראלי בשיא הכושר: אחרי הזכייה בטור רואנדה, ישראל פרמייר טק יצאה היום (חמישי) מנצחת גם מטור טייוואן, אחרי שאיתמר איינהורן זכה בקטע האחרון ועזר לחברו לקבוצה ג'ו בלקמור לקחת את כל הקופה. בלקמור הבריטי היה זה שסיים בראש הפודיום גם ברואנדה.
איינהורן, שניצח גם בקטע הפתיחה בטייוואן, יצא עם הקבוצה למשימה קשה במיוחד: בלקמור היה אמנם בפיגור חמש שניות בלבד מהחולצה הצהובה, אך קטע הסיום כלל עלייה שהסתיימה בערך באמצע הדרך, כך שלא היה הרבה סיכוי לייצר בריחה. באסיפת הקבוצה שהתקיימה בלילה שלפני הקטע, אלוף ישראל איינהורן היה משוכנע שהמהפך אפשרי, וסימן עבור בלקמור את נקודת המפנה האפשרית – ניצחון בספרינט הביניים הראשון, ששווה שלוש שניות בונוס.
4 צפייה בגלריה
הקבוצה הישראלית
הקבוצה הישראלית
איינהורן (במרכז) מניף אגרוף ניצחון
(צילום: ישראל פרמייר טק)
4 צפייה בגלריה
איינהורן בסיום
איינהורן בסיום
איינהורן על הפודיום בסיום
(צילום: ישראל פרמייר טק)
במהלך הקטע, איינהורן תקף את איבן קובו, שלבש את החולצה הצהובה, לאחר שזיהה כי הוא תשוש בעקבות בריחה שהחלה בקילומטר ה-20. הישראלי יצא להתקפה כשהוא מושך אחריו את רוכבי קבוצתו בעלייה התלולה, רוכבים אחרים הצטרפו אליהם, וקובו יצא מהתמונה. איינהורן, הספרינטר החזק בתחרות, גם דאג לנצח בקטע הצמוד בעזרת בלקמור, כדי למנוע מיריב פוטנציאלי על הזכייה לבצע עוד מהפך מאוחר, והבריטי זכה בטור בהפרש של ארבע שניות. בספרינט הסיום דהר אינהורן לנצחון אישי שהוכרע בסנטימטרים בודדים - כשהפעם הוא מקבל עזרה מחברו הבריטי.
4 צפייה בגלריה
איינהורן
איינהורן
"זה היה פשוט מושלם". בלקמור
4 צפייה בגלריה
הקבוצה הישראלית
הקבוצה הישראלית
"רכבו כמו החברים הכי טובים שיש". הקבוצה הישראלית בסיום
(צילום: ישראל פרמייר טק)
איינהורן: "הלכנו עד הסוף, פול גז. היה לי ולנו ברור שאנחנו מובילים את ג'ו בכל הספרינטים שנותרו. ידעתי שאם נרכוב כאילו אין לנו מה להפסיד - נוכל לעשות זאת. זה אחד הימים המושלמים ביותר שחוויתי במרוצים". בלקמור: "זה היה פשוט מושלם, איתמר וכולם עשו הכל כדי לעזור לי להשיג את הטור". והדירקטור הספרדי של הקבוצה, רובן פלאסה, סיכם: "החבר'ה לא רכבו כמו קבוצה. הם רכבו כמו החברים הכי טובים שיש".