מכבי תל אביב עלתה למקום הראשון. חתיכת מהפך של קבוצה שיודעת שאסור לה להוריד את הרגל מהגז, נצמדה בכל הכוח למכבי חיפה שהחלה להזיע ולגמגם, ולבסוף גם עקפה אותה שני מחזורים לפני הפלייאוף.
בעיתוי מושלם, רגע לפני שהקהל חוזר (בחלקו), קיבלנו קרב אליפות אמיתי שרק בעלי העצבים החזקים ישרדו וייקחו בו את כל הקופה. הנה חמש נקודות ששווה להתעכב עליהן.
4 צפייה בגלריה
שכטר חוגג עם ייני
שכטר חוגג עם ייני
כמו סרטון יוטיוב נוסטלגי. איתי שכטר חוגג עם שרן ייני
(צילום: עוז מועלם)
1. זקני תל אביב. כמה אנשים בעולם דמיינו את התמונה של שרן ייני עוצר בנונשלאנט בשמאל, מגביה בימין ושם כדור קשתי בול על הראש של איתי שכטר שנוגח פנימה ומעלה את מכבי ת"א למקום הראשון? זו הרי תמונה שהמוח כבר הניח באזור הדהוי של הזכרונות, סרטון יוטיוב נוסטלגי, כזה עם הלוגואים הישנים והקול של מאיר איינשטיין אללה ירחמו מרעים בהתלהבות המוכרת.
והנה אנחנו במרץ 2021, אחרי שהכוכבים החדשים השתלטו על המרחב, הגרזנים והמהירים תפסו את הפריים, ופתאום מגיחים צמד הסניורים שכבר שמעו את הדיבורים שהם בדרך החוצה, וכובשים את אחד השערים הכי חשובים של מכבי ת"א העונה.
4 צפייה בגלריה
שכטר חוגג עם החברים
שכטר חוגג עם החברים
שכטר חוגג עם החברים
(צילום: עוז מועלם)
2. חסר גרוש ללירה. עם כל הכבוד למנטורים ולמומחים מנטלים, עד שמכבי חיפה לא תמצא את ה'ייני-שכטר' שלה, את השחקנים שעושים את הפעולה הקטנה, כמעט סמויה, שמביאה שינוי, שמייצרת שקט, אלה שנשארים קרי רוח כשהעסק משתבש, וכן, גם יש להם את הדבר האמורפי הזה שנקרא "מזל" – היא לא תצליח להפוך חזרה.
3. פקמן שזולל נקודות. בריצה המטורפת שלה, מכבי ת"א נהנתה מביקורים לא מעטים של אלילת המזל (פלוס החלטת שיפוט שערורייתית בתוספת הזמן במשחק הראשון של פטריק ואן לוון מול קריית-שמונה), אבל זו תהיה טעות לייחס לכך חשיבות גדולה מדי. הסיפור החשוב נמצא על הקווים, שם ואן לוון הצליח לקחת קבוצה מוכשרת אבל מבולבלת ומאוד לא יציבה ולהפוך אותה למכונה בטוחה בעצמה שזוללת נקודות.
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
חולל שינוי גדול. פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
צבירת הנקודות של מכבי ת"א תחת ההולנדי היא במספרים פנטסטיים שיהיה לו קשה להמשיך ולהחזיק בהם. 37 נקודות מתוך 39 אפשריות. בחלק מהמשחקים הקבוצה שלו שיחקה גרוע, אבל ידעה לסגור סיפור עם 0:1 קטן. בשבת מחכה לה קריית-שמונה, הקבוצה מולה המסע התחיל. עכשיו רק שמישהו יוודא שכל הכבלים של מערכת ה-VAR מחוברים ובניידת יישב שופט נטול דמיון ועם שליטה בחוקה.
4. היחידה שעצרה את הרכבת. אפרופו המספרים המשוגעים של ואן לוון, די משעשע להיזכר שהיחידים שהצליחו לקחת ממנו נקודות הם צוות האימון המאולתר של אברמוב בבני-יהודה: המנכ"ל כפיר אדרי ומחזיק תעודת הפרו, תמיר בן עמי. נועלת הטבלה אולי תרד ליגה אבל היא תמיד תוכל לספר לחבר'ה: "הלו, אנחנו עשינו תיקו אפס הרואי מול ואן לוון".
5. תיק אצילי. מוקדם לחתום, ויש עוד מספיק משחקי ליגה (מכבי ת"א תשמוט נקודות גם לא מול מנכ"לים עם טרנינג), אבל אם במכבי חיפה יפספסו גם העונה את תואר האליפות זו תהיה החמצה מפוארת שתנותח מכל הכיוונים וטראומה שאוהדיה יסחבו איתם שנים קדימה.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
דברים שלא מופיעים בסטטיסטיקה. עומר אצילי
(צילום: ראובן שוורץ)
בין כל הניתוחים המקצועיים והחיתוכים הסטטיסטיים, יש לי תחושה עמומה שיוקדש פרק להחלטה אחת שהתקבלה באמצע העונה – ההחתמה של עומר אצילי. כמאמר הקלישאה, יש דברים שלא מופיעים בסטטיסטיקה: קארמה היא אחת מהם.