כולנו שמחנו והתרגשנו עם המדליות של הנבחרת האולימפית הישראלית בטוקיו. ובצדק. הייתה משלחת גדולה ומפוארת מתמיד, התחרינו במקצועות ליבה כמו התעמלות וגם זכינו לעמוד על הפודיום בהם. בכלל, הייתה אווירה של גאווה לאומית.
אבל בואו ונבחן את ההישגים ברמה המספרית. ישראל דורגה במקום ה-39 באולימפיאדה עם 4 מדליות, 2 מזהב מתוך 206 משלחות שרק 86 מהן זכו במדליות. לא רע. אבל בואו ננסה לשים מדדים כמותיים.
1 צפייה בגלריה
אשרם והדגל
אשרם והדגל
אשרם והדגל
(צילום: אורן אהרוני)
ישראל שלחה 90 ספורטאים לטוקיו. מספר יפה. ביחס לגודל המשלחת אנחנו במקום ה־34, כך שהמקום ה־39 במדליות הוא סביר. עוד מדליה אחת בג'ודו או בשייט והיינו עומדים ביעד. צריך לזכור שמבחינת מספר התושבים, ישראל במקום ה־99 בעולם, ולהוציא את המשלחת ה־34 בגודלה בעולם זה יפה ומראה על עוצמה ספורטיבית. לא הכל שלילי. אבל שלחנו משלחת גדולה שהביאה תוצאות סבירות. לא יותר. מבחינת אחוזי הצלחה אנחנו מתחת לממוצע.
אם יש קשר בין השקעה כספית לספורט אז נראה שישראל ניצבת במקום ה-34 בעולם בתוצר לנפש. גם פה, כמו גודל המשלחת, אנחנו מעט מתחת למיקום שלנו בטבלת המדליות, אם כי שוב, בתחום הסביר.
מכאן שיחסית למשחקים הקודמים עשינו אולימפיאדה מצוינת. יחסית לפרמטרים של גודל האוכלוסייה וגודל המשלחת, כמו גם יחסית ליכולת להשקיע משאבים בספורט, האולימפיאדה הייתה סבירה מינוס. ויש גם לאן לשאוף, כי אם נסתכל למעלה למדינות בסדר הגודל שלנו נראה שם את דנמרק (5.7 מיליון תושבים) עם 105 אתלטים שהביאו 11 מדליות! שווייץ (כמונו) ששלחו 106 אתלטים שהביאו 13 מדליות (פי 4 מאיתנו) כמו גם צ'כיה עם 115 ספורטאים ו-11 מדליות או ניו זילנד שעל 5 מיליון תושבים בלבד שלחו 223 ספורטאים שהביאו 20 מדליות!! יאללה לעבודה. נותרו רק שלוש שנים לאולימפיאדה הבאה!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.