בעקבות העלייה בכמות הדיווחים בעולם על אנטישמיות מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", קבוצות יהודיות רבות מנסות להדגיש את הנושא באמצעות עצרות, סיקור חדשותי, שלטי חוצות וקמפיינים ברשתות החברתיות. בשבוע הבא, מסר נגד אנטישמיות יקבל חשיפה במהלך שידור הטלוויזיה הנצפה ביותר בארה"ב מדי שנה: הסופרבול.
הקרן למאבק באנטישמיות של רוברט קראפט, הבעלים היהודי והמיליארדר של ניו אינגלנד פטריוטס וזוכה פרס בראשית, הודיעה כי רכשה מקום של 30 שניות שידור במהלך הפסקת הפרסומות של המשחק הגדול, שייערך בלילה שבין ראשון לשני הבאים (1:30) ויפגיש בין האלופה קנזס סיטי צ'יפס לסן פרנסיסקו פורטי ניירנס.
2 צפייה בגלריה
סופרבול LVII
סופרבול LVII
האירוע הנצפה ביותר בארה"ב מדי שנה
(צילום: Ethan Miller/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
קראפט
קראפט
זוכה פרס בראשית. קראפט
(צילום: McIntyre/Getty Images for The Recording Academy)
זו הפעם הראשונה אי פעם שפרסומת סופרבול תתמקד באנטישמיות. פרטים על הפרסומת הנוכחית לא ידועים מלבד העובדה שייקח בה חלק קלרנס בי ג׳ונס, כותב הנאומים של מרתין לותר קינג.
"עם העלייה הנוראית בשנאת היהודים וכל שנאה ברחבי המדינה שלנו, עלינו לקום ולבצע כעת פעולה דחופה", כתב קראפט, "בפעם הראשונה אי פעם, הקרן למאבק באנטישמיות תשדר מודעה מרגשת במהלך הסופרבול, משחק האליפות האולטימטיבי של הפוטבול שמפגיש אנשים מכל הרקעים, כדי להציג דוגמאות כיצד אנשים יכולים להתנגד לשנאת יהודים ולעורר אנשים נוספים להצטרף למאבק נגד כל שנאה".
לפי הדיווחים, פרסומת בת 30 שניות במהלך הסופרבול השנה עולה כ-7 מיליון דולר. בשנה שעברה הסופרבול נצפה על ידי כ-115 מיליון אנשים, ופרסומות סופרבול הופכות לעתים קרובות לאבני בוחן תרבותיות ולחומר לשיחה בשבועות שלאחר המשחק.