בעוד חודש יחגוג בוגדן פלאניץ' 30. שנה אחת בלבד אחרי שהגיע מסטיאווה בוקרשט וחתם במכבי חיפה, כבר אפשר לומר שהבלם הסרבי הוא בין הזרים האיכותיים ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות.
הירוקים בנו סגל מעולה במושגים מקומיים הכולל לפחות שני שחקנים איכותיים בכל עמדה, אבל נראה שהתלות של ברק בכר בבלם גדולה, ופלאניץ' הוא השחקן היחיד שאין למאמן מחליף ראוי אליו. לא סתם הוא מוביל את הירוקים בדקות משחק מבין כל שחקני השדה (שני בסך הכל בקבוצה אחרי ג'וש כהן).
6 צפייה בגלריה
פלאניץ' נוגח
פלאניץ' נוגח
פלאניץ' נוגח מול סלביה פראג. מכבי חיפה סומכת עליו
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' במאבק עם איגור זלאטנוביץ'
בוגדן פלאניץ' במאבק עם איגור זלאטנוביץ'
מוביל את הירוקים בשלל תחומים. פלאניץ' במאבק עם איגור זלאטנוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
הנתונים הסטטיסטיים של פלאניץ' מדהימים: הוא מוביל את הירוקים במסירות מדויקות (390), במאבקי אוויר מוצלחים (28) ובמאבקי קרקע מוצלחים (53), בחילוצי כדור (78) ובחלוצי כדור בחצי ההגנתי (68), וכן באיומים שנבלמו (6). אם בפרמטרים רבים כל כך פלאניץ' מוביל את מכבי חיפה, זה אומר לא מעט על חשיבותו לקבוצה ועל תרומתו המגוונת.
לפלאניץ' יש תכונות של מנהיג. הוא אינטליגנט ויודע לכוון את הבלמים שלצידו ולהפוך אותם לטובים יותר. לדוגמה עופרי ארד, הבלם ששיחק לצידו בעונה החולפת, ביצע את קפיצת המדרגה שלו הרבה בזכות פלאניץ'. היכולת של ארד השתפרה ממשחק למשחק הודות לביטחון, העוצמה ושאר הדברים שלמד מהבלם הסרבי.
6 צפייה בגלריה
עופרי ארד מודה לקהל
עופרי ארד מודה לקהל
עופרי ארד. פלאניץ' עזר לו להשתפר
(צילום: עוז מועלם)
גם אורי דהן ששיחק לצד פלאניץ' העונה ושון גולדברג מרגישים בטוחים לשחק לצידו של הבלם המנוסה. שחקן בחיפה סיפר: "בוגדן הוא מסוג השחקנים שכל אחד שמח לשחק לצידם, הוא חכם מאוד ומקרין הרבה ביטחון. הוא שחקן חיובי מאוד בחדר ההלבשה ואין ספק שהוא שדרוג משמעותי מאוד לקבוצה".
במכבי חיפה מרוצים מאוד מפלאניץ'. הוא מחזיק בחוזה עד לסיום העונה הבאה, ובמועדון כבר חושבים איך לשדרג את החוזה במטרה שיחתום לשנתיים נוספות. אחת העדויות לאופיו החזק של פלאניץ' היא העובדה שהוא מצליח להתאושש ולעמוד על הרגליים במהרה גם אחרי משחקים פחות טובים, כמו בהפסד 2:1 למכבי תל אביב.
השקט שפלאניץ' מקרין לחבריו בהגנה מורגש כמעט בכל משחק. האופי הטוב והנוח שלו עושה רק טוב לחבריו. ברק בכר מקיים איתו לא מעט שיחות ומראה לו עד כמה הוא סומך עליו. ההערכה שהמאמן והצוות המקצועי חשים כלפיו ניכרת, מה שגורם לבלם להרגיש מוערך ומעלה לו את הביטחון. פלאניץ', שהגיע לארץ עם משפחתו, אוהב מאוד את ישראל, ואשתו התחברה היטב לחיפה ולמנטליות המקומית.
6 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' ואיתי שכטר מתעמתים
בוגדן פלאניץ' ואיתי שכטר מתעמתים
"כל הזמן בטירוף". פלאניץ' (משמאל) מתעמת עם איתי שכטר
(צילום: עוז מועלם)

"ווינר אדיר"

מכבי חיפה אמנם הודחה מהליגה האיזורית אחרי שלב בתים מאכזב, אבל בליגה היא חזק בעניינים. ה-1:3 על הפועל תל אביב ביום ראשון היה הניצחון השני ברציפות, ובדרבי הערב (חמישי, 20:30) מול הפועל חיפה היא רוצה להשיג את השלישי.
חיים סילבס: "פלאניץ' הוא בלם אירופאי ברמה גבוהה. אם הוא היה משחק ברומא או בכל קבוצה אירופית אחרת לא הייתי מתפלא. הוא אחת הסיבות לכך שמכבי חיפה נמצאת היכן שהיא נמצאת"
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. לא מסתיר את הערכתו
(צילום: עוז מועלם)
"ראיתי אותו בהרבה משחקים. הוא מרשים מאוד, הוא מנהיג ומבין את המשחק", מנתח המאמן חיים סילבס, "יש לו יכולות פנומנליות, הוא גם מהיר מאוד ויחד עם הבנת המשחק זה שילוב מצוין. בשנה שעברה הוא לא נכנס חלק, ולאט-לאט הוא הוכיח מה הוא שווה. הוא בלם אירופאי ברמה גבוהה. אם הוא היה משחק ברומא או בכל קבוצה אירופית אחרת לא הייתי מתפלא. הוא אחת הסיבות לכך שמכבי חיפה נמצאת היכן שהיא נמצאת".
6 צפייה בגלריה
פריצה רץ לחגוג
פריצה רץ לחגוג
פלאניץ' מול מכבי תל אביב. יודע להתאושש גם אחרי משחקים פחות מוצלחים
(צילום: עוז מועלם)
אלי כהן, מאמנה של הפועל רעננה כיום ששיחק כאחד הבלמים בעונת האליפות הראשונה של מכבי חיפה, מצטרף למחמאות. "פלאניץ' הוא בלם איכותי מאוד, יש לו יכולות שלא רואים כל יום. הוא מהיר מאוד, חכם, ויש לו ראיית משחק מצוינת", מנתח כהן, "הוא משדרג את משחק ההגנה של מכבי חיפה ומשרה הרבה ביטחון על כל החוליה האחורית. כל מאמן חולם שיהיה לו בקבוצה שחקן שקט ובטוח כזה, ומכבי חיפה הרוויחה שחקן שמשדרג את הקבוצה מאוד".
"לדעתי הוא אחד הבלמים הטובים שנחתו בארץ, החשיבות שלו במכבי חיפה גדולה והוא בכושר הכי טוב מכל השחקנים", אומר שחקן עבר אחר של מכבי חיפה, צדוק מלכה. "הוא עושה את שחקני ההגנה שמשחקים איתו הרבה יותר טובים. ארד, דהן וגולדברג הפכו להיות הרבה יותר טובים ומשדרגים את עצמם. קשה למצוא היום בלמים כאלה. יש לו משמעות כמנהיג, הוא כל הזמן בטירוף, מקבל החלטות טובות וחי את המשחק. הוא אחת ההצלחות הכי גדולות של מכבי חיפה בשנים האחרונות".