קאי האברץ הוא הכדורגלן שמזכיר לנו שכדורגל הוא משחק, כזה שצריך גם ליהנות ממנו. דווקא כבן לעורכת דין ושוטר, הגרמני תמיד אהב לכופף מעט את החוקים של השחור ולבן והוסיף יצירתיות משלו על הדשא.
ה"מרדן" התחיל בעיירה הקטנה מריאדורף. קאי וסבו התעלמו מנורות האזהרה של האמונות התפלות, כשהילד התחיל את הרומן הממושך עם הכדור כשכיוון את בעיטותיו אל גמדי הגינה (רבים חשבו שזה מביא למזל רע). ברגע של משחק חביב בין קרובי משפחה, הפעוט הוכיח שגם את המזל הוא יכול לשנות. נראה שאם יש תוכנית לכל אחד ביקום, עבור קאי היא הייתה כתובה מראש – בצירוף מקרים מגרש האימונים בו הצעיר עתיד להתפתח לכדורגלן-על הוקם בדיוק בחודש בו נולד.

2 צפייה בגלריה
קאי האברץ
קאי האברץ
קאי האברץ
(צילום: AP)

האברץ משחק כדורגל בעזרת משחקים נוספים – כמו בתופסת, האברץ נע משטח לשטח, גלוי לעין אך בורח מהיריב עם או בלי הכדור. כך הוא מוציא לפועל פעולות מדהימות, אם זה לחכות לכדור במקום טוב ולשחרר אותו במסירה אף מוצלחת יותר. כמו ילד קטן, הוא מצליח להשתחל עם הכדור לאזורים הכי צפופים על הדשא ולהוציא מסירות מפתח רבות. האברץ אוהב להשתפר, והוא למד גם איך להצטיין ב"תופסת גובה" - נעשה כמעט בלתי אפשרי לנצח אותו במאבקי אוויר. במקרים אחרים, כשהוא מול השוער, הצעיר יודע למצוא את הפינה הקטנה שעליה אי אפשר להגן. בעזרת טכניקה עילאית הסופרסטאר הגרמני עובר שחקנים כמו בשכונה, מקפיץ מעל שחקנים ושוערים וגורם לכולם ליהנות מהמופע.
אלא שהדבר הכי בולט לעין במשחק של קאי האברץ הוא המהירות. השחקן היצירתי יודע בדיוק מתי לעשות את הריצות הנכונות, והעובדה שהוא אחד מהשחקנים המהירים בגרמניה עזרה לו לשבור את שיא השערים לשחקן צעיר בבונדסליגה. המהירות נמצאת לא רק ברגליים, אלא גם בראש של הכדורגלן המוכשר. הוא כמו חוזה עתידות של כדורגל – הוא נמצא צעד אחד לפני כולם ומעבד את הנתונים על הדשא עוד לפני שהכדור בסביבתו. אז, בשניות מהירות, הוא עושה את הפעולה שיכולה לשנות את כל המשחק. כיאה לכדורגלן שגדל באווירה מודרנית עם אימונים משוכללים וטכנולוגיה, האברץ משחק כאילו הוא בפיפ"א.
השחקן שחתם בצ'לסי עבור 90 מיליון אירו הוא לא היחיד שאוהב לשחק משחקים. 300 שערים בקבוצות הנוער כבר נתנו התראה לאריות אירופה - ברצלונה עקבה אחריו, טוני קרוס ניסה לשכנע אותו לעבור לריאל מדריד וגם השכנה הגרמנית ממינכן חשבה לצרף אותו לשורותיה. הבלוז, האחרונים שהצטרפו למרוץ, הצליחו להדביק את הפער ולזכות בפרס – זכות ראשונים על שחקן הבית של לברקוזן. משבר הקורונה הוציא את רוב הקבוצות מהתחרות בגלל המחיר, בעוד מרינה גרנובסקאיה הוכיחה שיש לה לא מעט טריקים בשרוול בשביל לנצח במשחק המונופול, ועוד הורידה את המחיר מ-120 מיליון שלברקוזן דרשה בתחילה.

2 צפייה בגלריה
קאי האברץ
קאי האברץ
עלה ביוקר
(צילום: gettyimages)

מה עזר לילד להסתדר עם כל הלחץ מגיל צעיר (אפילו הפסיד משחקנים בגלל מבחנים בתיכון)? אם זה במדי הנבחרת או מול האוהדים בבאייר ארנה, האברץ נתפס כשחקן רציני ורגוע, אך מאחורי הקלעים הוא ידוע בהומור שלו. האברץ אוהב לעשות חיים וליהנות מכל רגע. לכן, הוא אוהב להעז ולהתנסות בדברים חדשים. המחשבות החיוביות שהאברץ דוגל בהן עושות את ההבדל גם הן. כך הוא הצליח לעזור לקבוצתו לצאת מהבוץ בתקופות קשות, להתאושש מבצורת שערים ולתפוס תפקיד מפתח במהירות.
הסיפור של האברץ התחיל ממתנה גדולה: הסב הלך לעולמו כשקאי היה בן 6 בלבד, אך לא לפני שדאג שהנכד הקטן יתחיל להתאמן בקבוצה מקצוענית. הוא אפילו שיחק איתו כשכבר היה בכיסא גלגלים. כאילו התכנון היה מהשמיים, האברץ עבר את המסלול המושלם – הוא התחיל בקבוצה שעזרה לקרוס ומיכאל באלאק לפרוח, וכעת הוא מוכן לשלב הבא. בצ'לסי, השחקן שיכול לשחק כמעט בכל עמדה התקפית ייהנה משילוב עם שחקנים צעירים כמוהו, הוא יוכל לפרוץ יחד עם חברו לנבחרת טימו ורנר וללמוד מהאגדה החיה פרנק למפארד. קאי האברץ לא הולך להגשים רק את החלום שלו, הוא מזמין אותנו לצפות בקרקס הכדורגל הגדול, זה שהשתוקקנו לו זמן רב בלונדון.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.