אפשר למצות את הסיפור על הסופר-ליג בשני משפטים שנאמרו ע"י מייסדי הליגה הזו, שני משפטים שסותרים זה את זה: האחד הוא הסיפור כמו שהיו רוצים שנקנה אותו – "אנחנו הולכים לעזור לכדורגל בכל הרמות כדי לתפוס את מקומו הראוי בעולם, כדורגל הוא הענף הגלובלי היחיד בעולם, עם יותר מארבעה מיליארד אוהדים. האחריות שלנו כמועדונים גדולים היא להיענות לרצונם". המשפט השני מכיל את הסיבה העיקרית ליוזמה למהלך הזה – "האסטרטגיה והגישה העולמית לכדורגל כבר אינם תואמים את המציאות ואינם מתגמלים את המועדונים כפי שצריך".
הם אפילו לא ניסו להסתיר את הסיבה העיקרית למהלך, ובכל זאת היה חשוב להם לעטוף את זה בדאגה מדומה לכדורגל. ובכלל, למה צריך שמישהו ידאג לכדורגל, שהרי הוא "הענף הגלובלי היחיד בעולם" (באמת? לא שמעתם על כדורסל, טניס, אתלטיקה ועוד?), שגם כך יש לו "יותר מארבעה מיליארד אוהדים" (שזה אומר יותר ממחצית האוכלוסייה על כדור הארץ)? ואם באמת "האחריות שלנו כמועדונים גדולים היא להיענות לרצונם" (של האוהדים), מדוע לא לעשות מהלכים שבאמת יתנו מענה לצרכי האוהדים – ינגישו אותו לאוכלוסיות חלשות שמתקשות לעמוד בעלות המוצר עצמו והמוצרים הסובבים אותו, ידאגו לתחרות אמיתית, יאפשרו מגוון של קבוצות אטרקטיביות ושמחות ולא רק של מועדונים שקונים את הצלחתם בכסף ובהחלשת היריבות, ועוד?
1 צפייה בגלריה
אגוארו ומסי
אגוארו ומסי
אגוארו ומסי
(צילום: AFP)
לי נשמע, שמצבו די בסדר גם עכשיו, למרות הקורונה ולמרות שהוא מנוהל ע"י עסקנים ואנשי עסקים רודפי בצע. אלה הצעדים שלכאורה יעשו שמח יותר לרובנו, למעט לאותם אוהדים שהכדורגל עצמו לא באמת מעניין אותם, אלא רק שהקבוצה שלהם תזכה בתארים רבים ככל האפשר ותבייש את הקבוצות האחרות, גם אם זה אומר שתעשה זאת תוך שבירת כל כלל בסיסי של הגינות ספורטיבית, תוך השפלת היריבות והפיכת "הענף הגלובלי היחידי" לנגיש רק לשכבות הגבוהות ביותר באוכלוסייה. אבל במהלך של אותם מייסדים אין ולו פיסת דאגה אחת לצרכי המשחק או לצרכי הציבור, רק לכיסם שלהם. ל"תגמול" שלו זוכים המועדונים, מילה יפה – תגמול – כך מכונים 425 מיליון דולר (לפחות) לכל קבוצה.
הם הרי פה כדי לעשות לביתם (ולמועדוניהם), וכידוע אין גבול לרמת העושר שהאדם רוצה להגיע אליו. וזה לא רק הם, הם הרי גם צריכים להאכיל את המפלצת – את השחקנים – שהתיאבון שלהם לכסף הולך וגדל תחת יצר ההשוואה שלהם אל מול כוכבים אחרים (מי אמר שאין תחרותיות בספורט?) ובעידוד המועדונים הגדולים שמוכנים לשלם סכומים בלתי נתפסים לטאלנטים שלהם.
אז נכון, יש גם תענוג מסויים לראות את האצבע העבה שדחפו פלורנטינו פרס ושותפיו לעיניהם של עסקני אופ"א, דמויות תאבתניות מאותו סוג. אבל בשורה התחתונה מי שייפגע ממהלך כזה זה אותו כדורגל ואוהדיו הרבים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.