רונאלדיניו, ריבאלדו, רוברטו קרלוס, לואיס פיגו, דקו, רונלד דה בור, חאבייר סאביולה, איבן קאמפו. זו רשימה של שמות שעושה טוב על הלב, אבל יש מילה אחת שאפשר להוסיף לרשימה ותהפוך אותה לטובה יותר: בלומפילד.
בשבוע הבא, ב-20.7 בשעה 20:00, נבחרת האגדות של ברצלונה תפגוש באצטדיון ביפו את נבחרת האגדות של ריאל מדריד למשחק ידידות שיזמה ומפיקה חברת MTR7 – אבל "ידידות" זו לא המילה הנכונה עבור קלאסיקו, מכל סוג שהוא, ולא משנה שהחבר'ה כבר פרשו. כשהם לובשים את המדים של בארסה וריאל, משהו נדלק בהם, והם לא יוותרו על ניצחון (ואפילו יהיו פנדלים במקרה של תיקו).
5 צפייה בגלריה
ריבאלדו ורונאלדיניו במדי ברצלונה
ריבאלדו ורונאלדיניו במדי ברצלונה
האגדות מגיעות. ריבאלדו ורונאלדיניו במדי ברצלונה
(צילום: AP)
גם בגיל 49, יהיה מדהים לראות מקרוב את ריבאלדו בבלומפילד. הגאון של ברצלונה, הקשר ששיחק בשורותיה בין 1997 ל-2002 וזכה איתה בשתי אליפויות, הברזילאי עוצר הנשימה שלקח מונדיאל ב-2002 ונבחר לשחקן השנה בעולם ב-1999. זו לא תהיה הפעם הראשונה שלו בארץ, והוא אומר שתמיד כיף לו מחדש לחזור: "כשמזמינים אותי להגיע לישראל, אני מיד מגיע. אני תמיד נדהם מחדש מהתשוקה לכדורגל שיש אצלכם. אני מרגיש מהאוהדים את ההתלהבות והאהבה לברצלונה ולברזיל. אני יכול לומר לכם שהאהבה הדדית".
"עכשיו אני מתרגש במיוחד לבוא כי זה קלאסיקו, אליו אני מגיע עם כל הרצון לשחק ולנצח. תמיד אהבתי את הקלאסיקו, ואני רוצה לתת הכל על המגרש. אני מצפה מאוד למשחק מול כל הקהל הישראלי".
5 צפייה בגלריה
ריבאלדו
ריבאלדו
ריבאלדו כשחקן פעיל בברצלונה
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
ריבאלדו עם הגביע בגמר מונדיאל 2002
ריבאלדו עם הגביע בגמר מונדיאל 2002
ועם הגביע בגמר מונדיאל 2002
(צילום: getty images)
התאוששת מההפסד של ברזיל לארגנטינה בגמר הקופה אמריקה? "זה היה עצוב מאוד. בגלל שאירחנו את הטורניר, כולם ציפו שנזכה שוב. היה משחק טוב מאוד, משחק חזק, וחבל שהפסדנו במרקאנה".
בעוד שנה וחצי מגיע כבר המונדיאל בקטאר. ניימאר יכול להוביל את ברזיל לזכייה? "אני מעריץ גדול של ניימאר, יש לו אופי מאוד חזק. לא קל לשחק במונדיאל ולייצג את הנבחרת, אבל אני מאמין שיש לברזיל סיכוי גבוה. העניין הוא שניימאר לא יכול להיות היחיד שבונים עליו, אי אפשר שכל האחריות תהיה רק עליו".
בגלל שהטורנירים נערכו בו זמנית, אפשר היה לראות ביורו שהכדורגל האירופי ממשיך להיראות חזק יותר מהדרום אמריקאי. "אני מסכים איתך, וקשה לי להבין איך נוצר הפער הזה. זה לא רק יתרון אירופי ברמת הכדורגל, בצד המקצועי, אלא שיש פערים גם בהיבטים הניהוליים והלוגיסטיים. רק תחשוב שבבית אחד ביורו שיחקו שלוש נבחרות חזקות כמו צרפת, גרמניה ופורטוגל".
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
"אי אפשר שהאחריות תהיה רק עליו". ניימאר
(צילום: AFP)
את השנה וחצי הקשות של הקורונה עבר ריבאלדו עם משפחתו בביתו בארה"ב, ודאג מרחוק למי שנותר בברזיל, שמתמודדת עד היום עם מספרים עצומים של חולים ומתים במגפה. אמו של שחקן העבר, כמו גם אחותו, חלו בקורונה ואושפזו בטיפול נמרץ, אך החלימו. "המצב בברזיל קשה, אבל רואים מגמת שיפור קלה", הוא אומר. "יש ירידה בתחלואה, החיסון הגיע למדינה, אבל חייבים להמשיך להיות זהירים".
אתה יכול לדמיין את עצמך משחק מול יציעים ריקים כפי שקרה בכל התקופה הזו? "אין מה לעשות, השחקנים חייבים לשחק בכל תנאי. זה רע ועצוב לשחק בלי קהל, כשאתה לא יכול לקבל את ההתלהבות מהאוהדים. הם נותנים כוח. במצב שנוצר, אין יותר משמעות לבית וחוץ בכדורגל, והרבה קבוצות פייבוריטיות איבדו את הפקטור הזה והפסידו ליריבות חלשות מהן. אני שמח שמתחילים לצאת מהמצב הזה".
ברצלונה שאתה כ"כ אוהב עברה שנה קשה, ולאו מסי אפילו לא חתם עדיין על חוזה חדש. "אני מאמין שעכשיו, אחרי הזכייה בקופה אמריקה, מסי יחתום, במיוחד בגלל סיפור האהבה שיש לו עם הקהל. הוא כמו אנדרטה של המועדון, וחשוב שיישאר כדי למשוך שחקנים חדשים ולהשאיר את אלו שנמצאים בקבוצה. ברצלונה תחזור להיות אימפריה".
5 צפייה בגלריה
מסי Jחוגג
מסי Jחוגג
"הוא כמו אנדרטה של המועדון". מסי
(צילום: AFP)
משחקי ראווה כאלה זה נחמד פה ושם, אבל אתה לא מתגעגע להיות מעורב בקביעות בכדורגל? "אני מתגעגע מאוד, אבל מיציתי את הקריירה שלי כשחקן עד הסוף. הייתה לי קריירה מפוארת, זכיתי בכדור הזהב ובמונדיאל ושיחקתי עד גיל 43. הגעגועים עולים חזק במיוחד בזמן טורנירים גדולים, כפי שהיה עכשיו".
במשחק תשפוט ספיר ברמן, השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל. "כל עוד היא מקצוענית וטובה במה שהיא עושה, זה כל מה שחשוב. כל אדם רשאי לעשות מה שנכון עבורו, וכפי שאני לא רוצה שייכנסו לחיים הפרטיים שלי, אני לא מתערב בחיי אחרים".
לקינוח, קבלו את הסגלים המלאים שאמורים להגיע לארץ:
ברצלונה: רונאלדיניו, ריבאלדו, דקו, חאבייר סאביולה, דני גרסיה, רונלד דה בור, גיירמו אמור, סמואל אוקונוו, פרדריק דהו, חסוס אנגוי, גאיסקה מנדייטה, מיקל סולר, אנדוני גויקוצ'אה, חואן פבלו סורין, דניאל נונייס, אוצ'ואה, פרנסיסקו גוסמן, חואן קרלוס מורנו.
ריאל מדריד: לואיס פיגו, רוברטו קרלוס, חוסה אמאביסקה, פדרו מוניטיס, איבן קאמפו, ססאר סאנצ'ס, פרננדו סאנס, אלפונסו פרס, חסוס ולאסקו, ויקטור סאנצ'ס , אלחנדרו פרס, לואיס אספאס, ג'ורדי קודינה, טנה, אלברטו ריברה.