בליגת האלופות לא חסר דבר. למרות שריוני הקבוצות על בסיס מדינה יש הכל - סגלים נוצצים, שערים רבים והכי חשוב, הידיעה שהכל יכול לקרות בכל משחק. אבל בעצם, דבר אחד כן חסר.
מדובר במדד הביצועים שמשתמשים בו ביורוליג. שמו PIR, והוא משקלל את כל מה שעשה שחקן לטוב ולרע במשחק ובעונה כולה - נקודות, ריבאונדים ואסיסטים, כמו גם איבודי כדור ועבירות. לאור הצלחתו המסחררת בענף הכדורסל, אין שום סיבה שלא להתחיל ולקיים בכדורגל מדד דומה, המורכב משערים, בישולים וכרטיסים צהובים. ייתכן ששחקני הגנה ושוערים צריכים גם לזכות בקטגוריה נוספת, של רשת נקייה. כלומר, בונוס נקודות על כל משחק בו קבוצתם לא סופגת שער. אולי שווה גם להוסיף מדדים כמו מספר מסירות מדויקות או תיקולים, אם מסתכלים על מדד קבוצתי ולא אישי בלבד.

1 צפייה בגלריה
קבאני ורונאלדו. מה המדד שלהם?
קבאני ורונאלדו. מה המדד שלהם?
קבאני ורונאלדו. מה המדד שלהם?
(רויטרס)

למעשה, כל מי שמעורב במשחק יכול לצאת נשכר מכך. מאמן יידע מהו ההרכב הטוב ביותר עבורו; השחקן יבין מהן החוזקות והחולשות שלו; היריבים יידעו כיצד להתכונן מול יריבתם; והאוהד יוכל להבין מי באמת תורם לקבוצתו ומי סתם "מנצנץ" ולמעשה עומד על המגרש במקום להפשיל שרוולים ולירוק דם. נכון, הרעיון לא מקורי, אבל השימוש בו יוסיף ממד סטטיסטי ומדעי לתחום, כך שאי אפשר יהיה לטעון שכדורגל זה רק עניין של מזל. בסופו של דבר, האמת יוצאת לאור והביצועים משתקפים על המגרש, לטווח ארוך וקצר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.