הדרבי של מילאנו תמיד נחשב לגדול ומסקרן והערב (ראשון, 21:45) הוא יהיה לוהט במיוחד כאשר מילאן, השנייה בטבלה, תארח את האלופה אינטר במחזור ה-12 בליגה האיטלקית.
הרוסונרי במקום השני בשוויון נקודות עם נאפולי (31) ואינטר, המדורגת שלישית (24 נקודות) יודעת היטב שהיא צריכה לנצח על מנת להציב את עצמה בעמדה טובה לקראת המשך המאבק בצמרת.
7 צפייה בגלריה
חואקין קוראה
חואקין קוראה
כבר הפך לשם דבר באיטליה. חואקין קוראה
(צילום: רויטרס)
אחד השחקנים עליהם בונה מאמן אינטר סימונה אינזאגי יותר מכל הוא החלוץ חואקין קוראה (27), הנמצא בכושר מצוין. הארגנטינאי הצטיין בשעתו בלאציו, קבוצתו הקודמת של אינזאגי וסיים את העונה שעברה במדי הביאנקוצ'לסטי עם 11 שערים ב-38 משחקים.
החלוץ הגבוה (1.88 מטר) מנצל היטב את כוחו הפיזי וההתמצאות ברחבה לכיבוש שערים כבר הפכה לשם דבר בסרייה א'. מלבד זאת, גם המהירות, הזריזות והשליטה שלו בכדור מרשימים.
קוראה הצטרף לאינטר בקיץ האחרון בהשאלה לעונה אחת עם אופציה לרכישה בסיומה. בשבעה משחקי ליגה הוא הספיק להבקיע ארבעה שערים ועשה זאת בצמדים - בניצחון 1:3 על ורונה באוגוסט וב-0:2 על אודינזה בשבוע שעבר. בכלל, בכל ארבעת המקרים האחרונים בהם כבש (כולל בלאציו) הוא עשה זאת בצמדים, דבר שהקנה לו את הכינוי "מיסטר צמד".
"אנחנו יכולים ליטול את השליטה עם ניצחון", אמר קוראה בראיון ל'גזאטה דלו ספורט' לקראת הדרבי. "אני רוצה להבקיע נגד מילאן. אנחנו רק בתחילת העונה, אבל מרגישים שזה הולך להיות משחק מיוחד, כזה שיכול לשנות את כל העונה ואנחנו יודעים שהאוהדים מצפים שנסב להם הנאה. ניצחון יצמק את הפער ממילאן לארבע נקודות וזה יגיד משהו ויבהיר שאנחנו בתמונה".
7 צפייה בגלריה
חואקין קוראה
חואקין קוראה
"הולך להיות משחק מיוחד". חואקין קוראה
(צילום: EPA)
לא רק שקוראה הרשים עד כה באינטר, הוא גם כבש עד היום חמישה שערים ב-9 המשחקים בהם פגש את מילאן במדי לאציו, מה שמגביר את הציפיות ממנו. בייחוד זכור השער אותו כבש בבעיטה אדירה לרשת ב-1:2 בליגה ב-2019 ושער הניצחון ב-0:1 בחצי גמר הגביע באותה שנה.

עזיבת הבית והשיחה המרגשת מהאגדה

קוראה נולד בעיר חואן באוטיסטה אלברדי שמחוז טוקומאן שצפון ארגנטינה, ועזב את בית הוריו כשהיה בן 11 בלבד לאחר שקיבל הצעה מריבר פלייט, המועדון הגדול והמפורסם מהבירה בואנוס איירס. הוא חזר הביתה כעבור שנה אחת בלבד, אבל לא ויתר על החלום.
כשעבר לשחק בבית הספר לכדורגל רנאטו צ'זאריני מהעיר רוסאריו כבר הבחינו בכישרון הגדול שלו. הסקאוטים מיהרו להעביר אותו לאסטודיאנטס מהעיר לה פלטה, בה הוא קיבל את הכינוי "אל טוקו" על שם מחוז הולדתו. כשעלה לבוגרים הוא גם זכה לשתף פעולה עם הכוכב הגדול של הקבוצה, חואן סבסטיאן ורון.
7 צפייה בגלריה
חואקין קוראה במדי אסטודיאנטס ב-2014
חואקין קוראה במדי אסטודיאנטס ב-2014
חואקין קוראה במדי אסטודיאנטס ב-2014
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
חואן ורון. קוראה: "הוא סיפר לי עד כמה אינטר מועדון גדול"
חואן ורון. קוראה: "הוא סיפר לי עד כמה אינטר מועדון גדול"
חואן ורון. קוראה: "הוא סיפר לי עד כמה אינטר מועדון גדול"
(צילום: gettyimages)
ורון גם היא האיש ששיכנע אותו לחתום באינטר בקיץ האחרון. "הוא היה האליל שלי", סיפר קוראה על "לה ברוחה" (המכשפה). "שאלתי אותו אם כדאי לי לעבור והוא אמר לי 'לך לשם' וסיפר לי עד כמה המועדון הזה גדול. אחרי השיחה איתו לא היססתי בכלל, זה היה החלום שלי מאז שהייתי ילד. אני אוהד של המועדון הזה בזכות כל הארגנטינאים ששיחקו בו".
אחרי שנתיים באסטודיאנטס (2012-2014) עבר קוראה לסמפדוריה ואחרי שמיעט לשחק בעונה הראשונה (0 שערים ב-6 הופעות בליגה ב-2014/15) הוא הסתפק בשלושה שערים ב-25 משחקי ליגה בעונה השנייה שלו. ב-2016 עבר לסביליה תמורת 16 מיליון אירו, אבל גם בה לא ממש הצליח וזכור בעיקר בשל ההרחקה במשחק מול באיירן מינכן בליגת האלופות ב2018 בעקבות עבירה על חאבי מרטינס.
7 צפייה בגלריה
קוראה במדי סמפדוריה
קוראה במדי סמפדוריה
קוראה במדי סמפדוריה
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
חואקין קוראה חוגג עם צ'ירו אימובילה
חואקין קוראה חוגג עם צ'ירו אימובילה
את התקופה עם אימובילה בלאציו קוראה זוכר לטובה
(צילום: גטי אימג'ס)
בקיץ 2018 רכשה לאציו את קוראה תמורת 16 מיליון פאונד והחתימה אותו לחמש שנים. תחת שרביטו של סימונה אינזאגי הוא פרח, כבש 22 שערים ב-92 משחקים וזכה עם הקבוצה בגביע האיטלקי ב-2019, כולל שער שלו בניצחון 0:2 על אטאלנטה בגמר.
כמובן שגם העובדה שאינזאגי עבר לאמן את אינטר עזרה לו להחליט לגבי המעבר: "לשמוע אותו שוב נותן לי הוראות גרם לי להרגיש שמח ובטוח. הוא תמיד רגוע, אינטליגנטי ונחוש. השחקנים אוהבים אותו ורואים בו אח גדול".
לרשותו של אינזאגי עומדים העונה חלוצים אדירים כמו לאוטרו מרטינס, אדין דז'קו, קוראה והצ'יליאני הוותיק (32) אלכסיס סאנצ'ס. על המפגש עם בן ארצו מרטינס בקבוצה, אמר קוראה: "יש בינינו תחרות בריאה ויש לנו מטרה משותפת. הוא שחקן ברמה עולמית שעוזר לי בכל דבר, וגם טילפן אליי לפני שהגעתי. הוא רצה שאצטרף. גם דז'קו מבקיע הרבה והיה קשה מאוד להתמודד מולו בדרבים של רומא, זה עדיף כאשר הוא משחק יחד איתי".
קוראה גם היה מעורב במיני שערורייה כאשר הפסיד עם אינטר 3:1 לאקסית לאציו בחודש שעבר. הברזילאי לואיס פליפה מלאציו חגג בקפיצה על חברו לשעבר, שבתגובה היכה אותו במרפקו וניער אותו מעליו. השופט שהבחין במה שהתרחש הרחיק את פליפה, שניסה להסביר שמדובר היה בהלצה. "אני מצטער על מה שקרה, החבר שלי לואיס פליפה עשה טעות וכך הגבתי", הסביר קוראה ברשתות החברתיות. "אני מתנצל בפני כל מי שנפגע, הלוואי שכל זה לא היה קורה".
7 צפייה בגלריה
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי. קוראה: "הוא כמו אח גדול"
(צילום: EPA)
לא רק אוהדי אינטר תולים בקוראה תקוות, גם אוהדי נבחרת ארגנטינה שבשורותיה הוא הבקיע עד היום 3 שערים ב-13 הופעות. האלביסלסטה במקום השני בטבלת הבית הדרום אמריקני במוקדמות המונדיאל, ו"אל טוקו", שרשם שלוש הופעות בזכייה האחרונה בקופה אמריקה, נחשב לאחד השחקנים שאמורים לעזור ללאו מסי להשיג ניצחונות בשני המשחקים הקרובים - בלילה שבין שישי לשבת מול אורוגוואי בחוץ ולאחר מכן במפגש הלוהט בין שלישי לרביעי (17 בנובמבר) מול היריבה המושבעת ברזיל.