כמדי מספר פעמים בשנה, יתחילו לרוץ הבדיחות הקבועות שכותרתן "אברם גרנט מועמד". אבל מועמדותו לנבחרת פולין בכדורגל היא באמת הזדמנות של פעם בחיים עבורו.
גרנט בן ה-66 הוא בהחלט אחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. הוא הביא את הפועל פ"ת לצמרת בתחילת שנות ה-90, שנים שהיוו קדימון לשלל ההישגים עם מכבי ת"א ומכבי חיפה, בסיועו של היועץ המנטלי עמנואל אופיר ז"ל, מחלוצי התחום בארץ הקודש. בלי הרבה יחסי ציבור, אבל עם הרבה שאפתנות, מיקוד והישגיות הוא הצליח להגיע לשם ולצאת מנצח. גם לנבחרת ישראל הגיע גרנט והנחיל לחניכיו חלק נכבד מהמורשת הזאת. לראשונה מצירופה לאירופה ולאחרונה עד כה, סיימה ישראל קמפיין (מוקדמות מונדיאל 2006) בהדרכתו ללא הפסד אחד. גם זה הישג, שמראה שאפשר להוציא מהשלם יותר מסך חלקיו.

1 צפייה בגלריה
אברם גרנט
אברם גרנט
אברם גרנט
(צילום: gettyimages imagebank)

גם בצ'לסי מיקסם גרנט את יכולות האימון שלו. הוא היה רחוק פנדל אחד מזכייה בליגת האלופות, הישג שטרם שוחזר ע"י מאמן ישראלי. לחובתו, אפשר בהחלט להגיד שזמן רב לאחר מכן נהיה קצת בררן והחל לדשדש בבינוניות האירופית - עם ווסטהאם, פורטסמות' ופרטיזן בלגרד, כמו גם מקום שני ומקום רביעי בשתי אליפויות אפריקה עם נבחרת גאנה, הישג שלא גרע מיוקרתו המקצועית אך גם קשה להגיד שהוסיף לה.
הגעתו של גרנט לנבחרת פולין, אם אכן תתממש - משולה להגעתו של ערן זהבי מסין לליגה ההולנדית. חזרה למרכז העניינים, במקומו של פאולו סוזה שעזב בצורה צינית ואף מתנשאת את הנבחרת לטובת פלמנגו כשהוא כבול בחוזה. זו ממש התגשמות חלום מבחינתו, ואגב, גם מבחינת מעמד המאמן הישראלי. קשה לדעת עד כמה זה רציני, אבל בימים שבהם מדברים על דלות החומר בתחום האימון, הגעה של מאמן מקומי למונדיאל בקטאר (אם אכן פולין תעפיל), תעלה את היוקרה שלו, אולי באחת מתחנות הסיום בקריירה שלו. הוא צריך את זה ומגיע לו. הרבה בהצלחה!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.