לאו מסי קיבל את כדור הזהב בפעם ה-7 בקריירה וקיבע עוד קצת את מעמדו כאחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, אם לא הגדול בהם. למרות זאת, לאיש אחר שישב בקהל בטקס הגיע יותר – רוברט לבנדובסקי. העיתונאים שהצביעו בחרו להעניק למסי את כדור הזהב ואני מכבד את הכרעת הרוב, אבל לא ייתכן שלאחר שתי העונות האחרונות הפולני לא קיבל לפחות פעם אחת את הפרס.
עכשיו נסתכל על המספרים: את עונת 2020 סיים החלוץ הקטלני עם טרבל של באיירן מינכן ומלכות השערים בכל אחד משלושת הטורנירים של הטרבל: בונדסליגה, הגביע הגרמני וליגת האלופות, ממש דאבל טרבל. לאחר מכן זכו בסופר קאפ האירופי והגרמני ובגביע העולם לקבוצות, ובכך השלימו זכייה בכל התארים האפשריים, כמו שעשתה ברצלונה ב-2009. לבנדובסקי נחשב למועמד הבכיר ביותר לזכות בכדור הזהב לשנת 2020, אולם לבסוף החליט מגזין "פראנס פוטבול" לא להעניק את הפרס בשל מגפת הקורונה. כמעין "פיצוי" זכה לבנדובסקי בפרס "שחקן השנה בעולם" של פיפ"א.
1 צפייה בגלריה
סיים כמו תותח אמיתי. רוברט לבנדובסקי
סיים כמו תותח אמיתי. רוברט לבנדובסקי
תותח. רוברט לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)
עכשיו נסתכל על 2021. קצב כיבוש השערים של לבנדובסקי רק הלך ועלה, ובעונת 2020/21 שבר את שיאו האגדי של גרד מולר והרשית 41(!) פעמים במהלך העונה בבונדסליגה בדרך לעוד אליפות. גם ברגע זה הוא מוביל את טבלת מלך השערים של ליגת האלופות, עם 9 שערים לאחר 5 מחזורים. מסי לעומת זאת עבר עונה קשה עם בארסה בדרך למקום 3 וזכייה בגביע, אך יחד עם זאת סיפק מספרים נאים של 30 שערים ו-15 בישולים. לאחר העונה הקשה מבחינה קבוצתית, הגשים סוף סוף את החלום הגדול והוביל את ארגנטינה לזכייה בקופה אמריקה. פתיחת העונה שלו בפ.ס.ז' קצת צולעת ורק לאחרונה החל להית מעורב בשערים במשחקי הליגה.
לסיכומו של עניין, לאחר שתי העונות בהן שבר לבנדובסקי שיאים, הניף כל תואר אפשרי ולא הפסיק להבקיע, מן הראוי היה להעניק לפולני את פרס כדור הזהב. אני לא אומר שלפרעוש לא הגיע, אבל אני טוען שלפולני הגיע יותר. מבחינתי, תנו ללבנדובסקי בדיעבד את כדור הזהב לשנת 2020 ונפתור את כל העניין, אבל מבחינתו יהיה הרבה יותר מתוק להמשיך להבקיע בקצב מסחרר גם בשנה הבאה ואולי לזכות ב-2022 בפרס הנחשק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.