מכבי ת"א בנתה הקיץ קבוצה מסקרנת במיוחד לקראת עונת היורוליג, והחתימה לא מעט שחקנים עם רזומה מרשים כמו דריק וויליאמס, ג'יימס נאנאלי ויפתח זיו, לצד צעירים ומוכשרים דוגמת קמרון טיילור, רומן סורקין וקינן אוואנס. בנוסף היא החזירה שמות מוכרים - ג'יילן רינולדס וג'ייק כהן. מבחינת ההחתמות, בהחלט מדובר קיץ מוצלח, אך הצהובים גם איבדו כמה עוגנים, כמו יובל זוסמן, עומרי כספי ואות'לו האנטר.
בואו נעשה קצת סדר. בנוסף לכל ההחתמות החדשות, נשארו בצהוב ג'ו די, זיזיץ', קלויארו, בלייזר וכמובן ווילבקין. מבחינת ההחתמות עצמן, מכבי השיגה אלמנטים שהיו כל כך חסרים לה בעונה החולפת – האתלטיות, הפיזיות בהגנה והרצון להטריף את ההיכל. עם כל הכבוד ויש כבוד, אנטה ז'יז'יץ' הוא לא אחד כזה, וכשהוא ליד האנטר החלוד, זה בכלל נראה רע בגזרת הגבוהים.
1 צפייה בגלריה
דרק וויליאמס, ג'יימס נאנלי ודרק וויליאמס
דרק וויליאמס, ג'יימס נאנלי ודרק וויליאמס
דרק וויליאמס, ג'יימס נאנלי ודרק וויליאמס
(צילומים: ולנסיה, AP, אורן אהרוני)
אז בצער רב ועם כל האהבה מכבי נפרדה מהאנטר, שתמיד ייזכר לטובה עבור האוהדים, ובמקומו הנחיתה את האקס ג'יילן ריינולדס. כן, כן, אותו אחד שהוקפץ באמצע עונת 19/20 כדי למלא את מקומו של בלאק. והאמת? הוא עשה את זה בצורה מפתיעה, ולאחר מכן המשיך את הפריצה בבאיירן מינכן, מה שבדיעבד גרם לצהובים לרצותו שוב וגם להחתימו, והפעם לא כסנטר גיבוי, אולי אפילו כסנטר ראשון.
אז מבחינת עמדה 5, ישנם ז'יז'יץ' וריינולדס ואולי גם ג'ייק כהן, אבל זהו, לא יותר מזה. נעבור לעמדה מספר 4, שם יש לנו קפיציות ואתלטיות ברמה גבוהה מאוד. נתחיל מדריק וויליאמס, שנבחר בשני בדראפט 2011. לא כל יום מגיע ארצה בחירה שנייה בדראפט, גם אם לא הצליח במיוחד ב־NBA. הוא עבר בכמה מהקבוצות הטובות ביותר בליגה הטובה בעולם, ואז נחת בפנרבחצ'ה, משם לבאיירן, ובעונה האחרונה בוולנסיה. הפורוורד בן ה־30 יוסיף למכבי את כל מה שהיה חסר לה בעמדה הזו, שהסתכמה בקלויארו, בלייזר וכספי (לפעמים).
מלבד וויליאמס, החתימה מכבי את הכישרון ממכבי חיפה, רומן סורקין, שיוסיף גם הוא גובה ואתלטיות בעמדה 4. קלויארו גם עתיד לקבל דקות, למרות שנראה אותו לדעתי יותר בעמדה מספר 3.
ג'ייק כהן מיועד לשחק בעמדות 4/5, ולהוסיף את הקליעה מבחוץ ואת חוכמת המשחק שאנחנו מכירים כל כך טוב ממנו.
כל חובב כדורסל אירופי מכיר את ג'יימס נאנלי הזכור לנו היטב ממדי פנר. מדובר בשחקן שיכול לשחק גם בעמדת השוטינג גארד, שיביא איתו בעיקר ניסיון אחריות וקליעה מבחוץ. את קלויארו אנחנו מכירים, ובלייזר יקבל את הדקות בעיקר בליגה מפאת עומס בעמדות ה־3/4.
כזכור, מכבי העדיפה להחתים את אוואנס על פני השארת ג'ונס, מה שלדעתי האישית יתברר כטעות. ג'ון די עתיד לקבל יותר קרדיט ביורוליג ולעשות את מה שהוא עושה הכי טוב, זיו יוכיח עצמו בליגה עד שיאניס ילמד לסמוך עליו ביורוליג. קמרון טיילור מגיע כתעלומה, ומזכיר מעט את החתמת ג'ונס לפני שנה. הציפיות ממנו לא גבוהות, ואם הוא יתעלה מעל הבינוניות, זה יהיה בגדר בונוס.
ווילבקין הוא הכוכב הגדול מן הסתם. יהיה מעניין לראות את סקוטי, שפותח עונה רביעית בצהוב. האם לצד וויליאמס ונאנלי המנוסים, ובעזרת ריינולדס והישראלים זיו את סורקין, יצליח להוביל את מכבי להצלבה? והפעם גם לשחק שם – בלי שאיזה נגיף יעצור את התוכניות. ההימור שלי הוא שהקבוצה תעפיל לפלייאוף מהמקומות 5־7, משם זה כבר סדרת של הטוב מחמישה, ואז הכל פתוח.
נצטרך להמתין עד ה־30 בספטמבר למשחק הפתיחה מול האנטר ובאיירן בהיכל. מכבי מודל 2022, הצלחה משגשגת או אכזבה נחרצת? ימים יגידו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.