5 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
שחקני הפועל ת"א. יצליחו לשרוד?
(צילום: עוז מועלם)
הכדורגל הישראלי אמור לחזור בשבת הקרובה, גם אם הסגר הכללי יוארך בשבוע, ואת המחזור ה-16 בליגת העל יפתח המשחק בבלומפילד בין הפועל חיפה לנועלת הטבלה הפועל ת"א, שתעלה עם סגל שונה לגמרי מזה שיצא לפגרת הקורונה המאולצת. אז איך קרה שהקבוצה שטענה בקיץ כי לא ניתן להתחזק בגלל אילוצי רשת הביטחון החתימה לא פחות משישה שחקנים חדשים, ומה תפקידו של המאמן ניר קלינגר במהלך? התשובות בהמשך.

רוני לוי ובלבול אמרו לא

אם רוני לוי היה נותן בחודש שעבר אור ירוק, הוא כנראה היה מקבל את המושכות של הפועל ת”א. גורמים במועדון אישרו בסוף השבוע כי אכן נעשתה פנייה ללוי, אבל המאמן סירב לקבל את הג'וב, כשגם מרקו בלבול קיבל מסרים ולא עט על המציאה. "קלינגר כישלון עד עכשיו ואם נרד ליגה זה קודם כל בגללו", טען אחד הבעלים. "הוא לא נשאר בהפועל בגלל עניינים כספיים, אלא מכיוון שאין חלופות ראויות ולא נביא בעיתוי הזה מאמן צעיר וחסר ניסיון". קלינגר סירב אתמול להגיב לדברים.
5 צפייה בגלריה
רוני לוי ומרקו בלבול מיין ג'מבו
רוני לוי ומרקו בלבול מיין ג'מבו
לוי ובלבול
(צילום: עוז מועלם)
עוד מתברר כי לפני המשחק בסכנין התבקשו עובדים במועדון להעביר לבעלים מידע על השליטה של קלינגר בחדר ההלבשה, והמאמן זכה לפידבקים חיוביים. הניצחון בדוחא הרגיע קצת את המערכת, אבל הקבוצה הוציאה משלושת המשחקים הבאים נקודה אחת בלבד. המאזן הכללי של קלינגר עומד על 22 אחוזי הצלחה, 6 שערי זכות ו-20 ספיגות. למרות שזה אחד המאזנים החלשים בתולדות המועדון, בקבוצה ייתנו למאמן לרוץ עם הסגל החדש שבנה, אבל בהיעדר תוצאות חיוביות בשבועיים הקרובים (הפועל חיפה, בית"ר, קריית-שמונה וחדרה) הם יעשו שוב חושבים.
בעונה שעברה, אחרי המחזור ה-15, להפועל ת"א היו 14 נקודות והיא הייתה במרחק שתי נקודות מהקו האדום. אז המהפכה שהביאה לפריצה הייתה מחוץ לכר הדשא, עם המינויים של משה סיני וקלינגר, ואילו הפעם השינוי הוא בסגל. בקופה נותרו 54 נקודות, ובוולפסון מעריכים שכדי לשרוד הקבוצה, שניצחה העונה רק פעמיים, תצטרך להשיג לפחות שמונה ניצחונות נוספים, משימה קשה מאוד.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
קלינגר. ישיג שמונה ניצחונות נוספים?
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים של הפועל רוצים לעזוב כמה שיותר מהר. בועז תושב זז הצידה בקיץ, איציק ניסנוב לא מעורב כבר תקופה ארוכה, ורק שרון ניסנוב וזאב גרינברג בעניינים יחד עם המנכ"לית אודליה פרידמן. כדי לנסות להציל את המצב הם צירפו שישה שחקנים (גיל יצחק, לידור כהן, דן איינבינדר, בן ביטון, אופק ביטון ושלומי אזולאי) בעלות לא נמוכה בכלל. אז מאיפה הכסף?

הנוסחה הכלכלית לחיזוק

הפועל ת"א, שקיבלה רשת ביטחון של 11 מיליון שקל, העמידה תחילה תקציב על פי פורמט קיצוץ של 30 אחוז מהעונה שעברה, אבל מאוחר יותר התברר כי היא הייתה צריכה להפחית רק ב-20 אחוז, וכך התפנו לה מיליון שקלים לטובת החיזוק. בנוסף, הבעלים הביאו מהבית כחצי מיליון שקל שנכנסו לתקציב, סכום ממנו נרכש בין היתר אופק ביטון מנס-ציונה תמורת 350 אלף שקל. המהלך השלישי היה שחרור שחקנים. הפנמי ארמנדו קופר, שהשתכר 15 אלף יורו בחודש, עבר למכבי פ"ת. החלוץ הגיאורגי לבאן קוטליה, בעל שכר שנתי של 112 אלף יורו, חתם באום אל-פאחם מהליגה הלאומית. הפנמי עומאר בראון שוחרר כבר בספטמבר, ועדן הרשקוביץ' בדרך לקרמיוטיסה הקפריסאית. בימים הקרובים ישוחררו שחקן או שניים נוספים, ולטענת אנשי הפועל הם מנהלים מגעים עם בית"ר ירושלים לגבי העברתו של עמנואל בואטנג כשמנגד הם רוצים את שלום אדרי.
5 צפייה בגלריה
אופק ביטון
אופק ביטון
ביטון. הגיע מנס ציונה
(באדיבות הפועל ת"א)

חוזים בערבון מוגבל

מבין ששת השחקנים החדשים, רק אופק ביטון ימשיך בוודאות גם בעונה הבאה, אפילו במקרה של ירידה ללאומית. גיל יצחק, שצורף בחודש שעבר והספיק כבר לשחק ולהבקיע, הגיע כשחקן חופשי וחתם עד לסיום העונה, כמו גם לידור כהן, ששיחק בחצי העונה האחרונה בגורי הגיאורגית. שלושת השחקנים האחרים מחזיקים בחוזים נמוכים יחסית, אבל עם מענקי הישארות.
איינבינדר ובן ביטון הגיעו בזכות העובדה שבית"ר ירושלים, הפועל באר-שבע ומכבי ת"א משתתפות בעלות השכר שלהם, ושלומי אזולאי לא התאקלם ברומניה. שלושתם חתומים אמנם לעונה וחצי, אבל החוזים יתבטלו במקרה של ירידת ליגה. מצד שני, אם הקבוצה תישאר השכר שלהם יגדל משמעותית בעונה הבאה. על בן ביטון, מגן שגדל בהפועל ת"א והושאל העונה מבאר-שבע למכבי ת"א, האדומים ישלמו רק 9,000 דולר בחודש. איינבינדר, שהיה אמור להשתכר למעלה מ-200 אלף דולר לעונה בבית"ר, מסובסד על ידי משה חוגג ויקבל מהפועל כ-10,000 דולר בחודש, סכום דומה לזה שישתכר אזולאי.
5 צפייה בגלריה
בן ביטון
בן ביטון
ביטון. גם הוא הצטרף
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
קלינגר בכלל רצה את פאטוס בצ'יראי, שסירב להצעה של 150 אלף יורו לעונה, ואילו ניק בלקמן לא הסכים לעזוב את מכבי ת"א. ההנהלה ניסתה לפתות גם את בן שהר עם הצעה גבוהה, אבל הוא נשאר בסופו של דבר בקפריסין. מבחינה מקצועית מדובר בהחלפת חצי הרכב לקראת המחצית השנייה של העונה, עם איכויות גבוהות יותר ממה שהיו עד כה. לשחקני הרכש צריך להוסיף את הבלם אדי גוטליב, שחוזר לעניינים אחרי היעדרות ארוכה בגלל פציעה ונחשב לחיזוק בפני עצמו, ואם גם הקפטן עומרי אלטמן, שנראה כבוי עם הסגל הנוכחי, יקבל אנרגיות חדשות – הפועל ת"א יכולה לצאת לדרך חדשה.