שנתיים סוערות עברו על ברצלונה: מגפת הקורונה, אין קהל, בעיות קשות בניהול, שחקנים משמעותיים שעזבו את הקבוצה, סימני שאלה גדולים בנוגע להישארותו של לאו מסי ולבסוף עזיבתו המיוחלת של הנשיא ז'וזפ מריה ברטומאו, האיש שהרס את המועדון בשנים האחרונות וקבר את הקבוצה כלכלית. כל זאת התנקז לירידה דרסטית ביכולת ובמורל השחקנים. שנתיים ללא אליפות, שש שנים של ריחוק מתואר אלופת אירופה ואווירה קשה באחד המועדונים הגדולים בעולם. אבל אפשר להיות מעט אופטימיים. ברצלונה סיימה עונה מטלטלת במקום ה-3 ועם גביע מלך נוסף בארון לאחר שנתיים שלא זכתה לגעת בו.
בואו נדבר תכל'ס: אף אחד לא חשב וציפה שהקבוצה תגיע להישגים האלו העונה, ומי שציפה למשהו יותר גדול - מנותק מהמציאות. זהו. תמו שתי עונות מהקשות שברצלונה ידעה בשנים האחרונות, וזה הזמן לצאת לדרך חדשה. בהחלט יש אווירה של שינוי, עם נשיא חדש-ישן שבעברו עשה נסים ונפלאות במועדון - ז'ואן לאפורטה שמגיע לתקן את שלל הבעיות. הוא כבר החל במלאכתו, הן בפן המקצועי והן בשינוי הלך הרוח במועדון. על הפרק עומדת החתמה של שלושה שחקנים חופשיים שיכולים לעשות רק טוב למועדון במצבו הנוכחי: סרחיו אגוארו ואריק גרסיה ממנצ'סטר סיטי, ואולי גם ממפיס דפאי לחיזוק החוליה ההתקפית. בנוסף, המועדון חייב דילול בסגל השחקנים וקיצוץ משמעותי בשכר אלו אשר מיועדים להישאר.

1 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
ברצלונה
(צילום: AFP)

אפשר להעביר הרבה ביקורת על התנהלות המועדון ועל המאמן רונלד קומאן, אך בסופו של דבר הוא מיצה את יכולת הקבוצה וסחט את הלימון עד הסוף. אני לא בטוח אם הוא צריך להמשיך, אך אני מכבד ומעריך אותו בגלל העבודה תחת מכבש הלחצים שעבר. הוא לא נקי מטעויות, קבלת ההחלטות שלו ברוב המשחקים הקריטיים של הקבוצה הייתה לקויה ושידרה המון לחץ, סטרס וחוסר שקט לשחקנים, וגם כמובן לנו - אוהדים. אני די בטוח שהיה קורס תחת הביקורת בימים רגילים ושגרתיים כאשר היציעים מלאים, ועוזב את המועדון.
בסופו של דבר, לדעתי הגיע הזמן להיפרד מקומאן. אם כבר שינוי, אז שיהיה כירורגי. מה הפתרון לחור שיישאר בעמדת המאמן? המהנדס הגדול ביותר שהקבוצה ידעה בהיסטוריה על המגרש - צ'אבי. המועדון צריך אדם עם זיקה לברצלונה וניסיון מוכח בצינורות הקבוצה. בעיניי, זה האיש שיכול להרים פה פרויקט חדש ושאפתני.
כמובן שגם רומא לא נבנתה ביום אחד, חייבים סבלנות. שילוב מושכל של שחקנים מנוסים בדמות מסי, אגוארו ואלבה עם שחקני הבית האטרקטיביים שרק מחכים להתפרץ מלה מאסיה. צ'אבי צבר ניסיון בליגה הקטארית ויש לו נתונים מרשימים, נכון, זאת לא הליגה הספרדית, אבל הבנאדם מבין ויודע מה הוא עושה, ואני לא רואה אדם אחר שמתאים לתפקיד. צ'אבי - זה מתבקש שתגיע. בכל זאת, אם כבר התחלנו מעגל חדש עם לאפורטה, בואו נסגור אותו עם אגדת בית בדמות צ'אבי.
תהיו חיוביים, קיץ ארוך לפנינו ויש לי תחושה שהוא הולך להיות מעניין.גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.