כששואלים אוהד מה זה כדורגל עבורו, קשה להסביר את זה במילים. הלהט, התשוקה, הציפייה למשהו ענק, להיות חלק ממשהו גדול. משפטים כמו "זר לא יבין זאת" או "אם אתה לא חלק מזה לעולם לא תבין", הם תיאורים של אוהדים למשחק. ואז בא מודי בר-און בפשטות וגאונות אינסופית, והצליח לנקז למילה אחת את האהבה למשחק, התחושות והרגשות שלא הצלחנו להעביר במשפטים שלמים, מילה אחת אלמותית. "תבלו".
מודי היה קונצנזוס אצל אוהדי הכדורגל בישראל על אף אהדתו הגלויה להפועל חיפה. כל אוהדי הכדורגל אהבו אותו בגלל אהבתו למשחק. "איך אפשר שלא להתרגש", אמר מודי בשידור משחק האליפות של מכבי חיפה שהגיעה אחרי עשור. מודי שם את המשחק לפניו ולפני אהדתו ליריבה העירונית. רק מאיר איינשטיין ז"ל זכה לאהבה כזו מאוהדי הכדורגל, ועד היום לא נמצא מחליף ברמתו. אני חושב שלא יימצא מחליף להגשתו המיוחדת והשנונה של מודי.

1 צפייה בגלריה
מודי בר-און
מודי בר-און
מודי בר-און
(צילום מסך, כאן חינוכית)

מודי הפך את הכדורגל לתרבות בעיני רבים, והבין איך במילה פשוטה לפני כל משחק הוא הופך את הכדורגל לחוויה כמו ביקור בקולנוע או בתיאטרון. ההרגשה הלא מוסברת הזו. למי הוא אמר תבלו? לשחקנים, לאוהדים במגרש או לצופה בבית, כולם חלק מהחוויה. מודי גם פתח את הדלת לכדורגל הישראלי להיות חלק מהפריים טיים, השפיע על כמות השעות הרדיופוניות של הספורט ואפילו היה מחלוצי הפודקאסטים שגם הם חלק מהתקשורת ותרבות הספורט.
מודי, תודה שהייתה חלק מפס הקול של חיי. היה לי העונג לשמוע ולצפות בכל שנייה שהופעת. אני בטוח שמלאך הכדורגל סידר לך עמדת שידור למעלה יחד עם מאיר, שאתה תנחה לו את ההכנה למשחק ומאיר ישדר. יש לו את הצוות הכי טוב שיש. תהיה מנוחתך עדן, ואנחנו מבטיחים להמשיך למלמל לעצמנו לפני כל משחק של ליגת האלופות "תבלו" לזכרך.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.