דבר ראשון שעולה לחובבי הכדורגל לראש כשהם שומעים את צירוף המילים פריז סן ז'רמן זה כסף, הרים של כסף. מאז שהקטארים בראשות נאסר אל חלאיפי לקחו בעלות על הקבוצה בקיץ 2011, הם קנו מכל הבא ליד. אדינסון קבאני, אנחל די מריה, זלאטן איברהימוביץ', קיליאן אמבאפה וניימאר הם רק חלק מהכוכבים שנחתו בעיר האורות.

2 צפייה בגלריה
 פרסנל קימפמבה חוגג
 פרסנל קימפמבה חוגג
יהלום פריזאי. פרסנל קימפמבה חוגג
(צילום: AFP)
2019/20 תיזכר לעד כעונת הקורונה, נקווה שזו האחרונה, אך בליגת האלופות היא תיזכר גם כעונת ההפתעות והדרמות. פ.ס.ז' הגיעה לגמר בפעם הראשונה בתולדותיה על חשבון לייפציג הנהדרת. אין ספק שעל התזמורת הפריזאית מנגנים בעיקר השמות הנוצצים שהושקע בהם המון כסף בשנים האחרונות, אך נקודה מעניינת ומפתיעה שניתן לראות היא שבכל אחת מארבע הקבוצות שהגיעו לחצאי הגמר יש נציג אחד מהאקדמיה של פריז.
בליון זהו מוסא דמבלה, החלוץ הנהדר בן ה-24 שנרכש בקיץ שעבר מסלטיק ב-22 מיליון יורו. הוא כבש העונה 16 שערי ליגה וכמובן "קנה את עולמו" עם ניצול שני מצבים מול אדרסון, שהספיקו כדי להדיח את מנצ'סטר סיטי עם 1:3 מפתיע ברבע הגמר. ברד בול לייפציג הנציג הוא כריסטופר אנקונקו, הקשר הצעיר והמוכשר שצופים לו עתיד מזהיר בכדורגל ובנבחרת הצרפתית. שווי השוק שלו עומד כיום על 33 מיליון יורו.
הקשר הצרפתי נתן עונה פנטסטית בבונדסליגה וסיים עם חמישה שערים ולא פחות מ־15 בישולים. בבאיירן מינכן מדובר על קינגסלי קומאן, הקיצוני המהיר שמאז תחילת הקריירה בפ.ס.ז' ועד הגעתו לבאיירן הספיק לעבור גם ביובנטוס ולקטוף לא פחות מ־9 אליפויות בשלוש ליגות שונות (איטלקית, גרמנית וצרפתית) כשהוא בן 24 בסך הכל.

2 צפייה בגלריה
שחקני ליון חוגגים
שחקני ליון חוגגים
גם הוא שייך לפ.ס.ז'. דמבלה
(צילום: AFP)
והכי חשוב, הנכס שעליו הצליחה לשמור פ.ס.ז' עד היום הוא פרנסל קימפבמה, בלם צעיר ומבטיח שמתמודד על מקום בהרכב גדוש בכוכבים של הפריזאים. כל אוהב כדורגל מושבע יודה שאין דבר מרגש יותר משחקן בית שפורח במועדון ומגיע עד להרכב הקבוצה הבוגרת.
אז נכון, מדובר במועדון ששופך סכומים מטורפים, אבל במקביל יודע לטפח גם כישרונות נהדרים - ולא סתם כישרונות, כאלה ששווים חצאי גמר בליגה הטובה בעולם. הדבר הבא שפ.ס.ז' חייבת לעשות היא לשמור אותם קרוב אליה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.