הניצחון בדרבי היה מונח על הרצפה, רק להרים ולקחת. עבור הפועל, זה היה יכול לשבור לה בצורת של שבע שנים. מכבי הייתה יכולה לסגור ניצחון שלישי רצוף ולחפש מאמן בראש יותר שקט במהלך פגרת השיזרוע. אבל אף אחת לא לקחה את המתנה שהניחה לה יריבתה. אחת לא הייתה מסוגלת, השנייה הסתפקה במה שיש.
הפועל הייתה יכולה לנצל את האנרגיות של הדרבי, את השער המוקדם והמפתיע ואת היום הענק של ארנסטס שטקוס כדי להפוך את העיר לאדומה, אבל משהו לא טוב עובר על האדומים כשהם מובילים. הפועל פשוט ויתרה על האפשרות לכבוש עוד שער מראש, והיה קצת מביך לראות אותה מתבנקרת ככה. הפועל היא אנדרדוג קלאסי, אבל בימים יפים יותר ידעה לעקוץ ניצחונות בדרבים כאלה. דרבים עצבניים עם מעט מאוד כדורגל, שהולכים לכיוון האנדרדוג.
2 צפייה בגלריה
אושר דוידה מול אנדרה ז'ראלדש
אושר דוידה מול אנדרה ז'ראלדש
מי מוציא כזה שחקן בדקה 60? אושר דוידה מול אנדרה ז'ראלדש
(צילום: אורן אהרוני)
הגנה כזאת חלשה של מכבי לא פוגשים כל יום, אבל הפועל לא עשתה עם זה כלום. ויתרה מראש. לאוהדים של הפועל מגיע הרבה יותר מהתצוגה הזאת, אחרי מסע הרכש הלא רע שעשתה הקבוצה בקיץ. עם שחקן סופר מוכשר כמו אושר דוידה (למה להוציא בדקה ה-60?). הקבוצה של ניר קלינגר לא שיחקה כמו קלינגר השחקן. איפה האומץ? מתי הפועל תהיה אמיצה ונועזת אם לא בדרבי הזה? גם בגמר הגביע זה היה כך. במקום לנצל את יתרון ההפתעה ולהתקדם, האדומים בחרו בהסתגרות עד יעבור זעם. כשנותנים לך סוס במתנה אתה לא בודק לו את השיניים, אבל בהפועל שלחו אותו לבדיקות מקיפות. התוצאה: הוא ברח מהאורווה והשאיר אחריו תיקו.
למזלה של הפועל, מכבי הנוכחית אנמית וחסרת צבע כמו גפילטע פיש מקופסה, אולי המכבי הכי חלשה בעידן הזר, מאז שג׳ורדי קרויף מונה למנהל מקצועי ב-2012. למרות כישרון רב בהתקפה, למרות יתרון מספרי של כמעט חצי שעה ויריבה מבוהלת יותר מכלב בזיקוקי יום העצמאות, היא לא מסוגלת ללחוץ על דוושת הגז כמו שידעה לעשות עד לא מזמן, וללחוץ על היריבה עד שהיא נחנקת. ככה זה שאין לך את דור פרץ. חסרונו מורגש בכל משחק מחדש, ואין לו תחליף. אפילו לא קרוב. החוזקה של מכבי תמיד הייתה במרכז השדה, והיום הוא נטוש.
הצהובים נטולים מנהיג, מישהו שיעשה מה שצריך כדי לנצח. ההתקפה שלה מעולה על הנייר, אבל מאמינה שהשער יגיע איכשהו. עוד הגבהה סתמית ועוד אחת, ומתישהו זה ייכנס. ביום כזה של שטקוס זה פשוט לא מספיק.
2 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
הקבוצה שלו לא שיחקה כמוהו שהיה משחק כדורגל. ניר קלינגר
(צילום: אורן אהרוני)
הרושם הוא שלשתי הקבוצות התיקו הזה די התאים. מכבי שמרה על הרצף שלה בלי הפסדים בדרבי, הפועל יכולה למכור שהיא סחטה תיקו מול קבוצה עדיפה ממנה בהרבה, ולא הושפלה כמו בדרבים קודמים. אבל האמת היא, שזה פשוט היה דרבי של פחדנים.