בית 1 – באיירן מינכן, אתלטיקו מדריד, זלצבורג, לוקומוטיב מוסקבה

רקע: אלופת אירופה באיירן אמורה לדלג על השלב הזה בקלילות, כשהיא עדיין נראית כפייבוריטית לשמור על התואר. הקולצ'ונרוס יעשו לה חיים קשים, אבל לא יצליחו לקחת ממנה את ראשות הבית. אתלטיקו תתרכז בהגעה למקום השני, כשאלופת אוסטריה אולי אפילו תפתיע אותה מאחור. לוקומוטיב לא נראית מאיימת במיוחד, וקשה לי לראות אותה יוצאת מהבית הזה עם יותר משלוש נקודות בסיכום ששת המשחקים.
תחזית: באיירן, אתלטיקו, זלצבורג, לוקומוטיב
3 צפייה בגלריה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
באיירן זוכה בצ'מפיונס
(צילום: MCT)
בית 2– ריאל מדריד, שחטאר דונייצק, אינטר , מנשנגלדבאך
רקע: על הנייר נראה שאלופת ספרד תסיים כמעט מושלמת, אבל הפתיחה הצולעת של העונה והכישלון בצ'מפיונס (רק שמינית גמר) בעונה שעברה לא מבשרים טובות. ועדיין, הבלאנקוס מצוידים בהרבה צעירים יצירתיים וכישרוניים כמו ואלוורדה, ויניסיוס, אסנסיו, רודריגו, אודגור ועוד, שיגיעו רחוק אם יתחברו. שחטאר של מנור סולומון שלנו ואינטר של קונטה ייאבקו על המקום השני, כשהגרמנים יישארו הרחק מאחור.
תחזית: ריאל, אינטר, שחטאר, גלדבאך

בית 3 – פורטו, מנצ'סטר סיטי, אולימפיאקוס, מארסיי

רקע: כהרגלם, הסיטיזנס קיבלו הגרלה קלה עד בדיחה בשלב הבתים. אף אחת מהקבוצות לא מסוגלת בכלל לאיים על השחקנים של פפ, והדרך למקום הראשון סלולה עוד מעכשיו. הקרב על המקום השני הוא המעניין בבית הזה. פורטו מגיעה בכושר טוב, בעוד מארסיי סיפקה פתיחה צולעת יותר לעונה (למרות ניצחון מרשים בפארק דה פראנס על פ.ס.ז'). ליוונים אין באמת סיכוי.
תחזית: סיטי, מארסיי, פורטו, אולימפיאקוס

בית 4 – ליברפול, איאקס, אטאלנטה, מידטיילנד

רקע: קודם כול, אני מצטער עבור שוער מידטיילנד. הוא עומד להוציא לפחות 20 כדורים מהרשת בטראומה העתידית של ההופעה הראשונה בהיסטוריה של הדנים בליגת האלופות. ועכשיו נעבור לדבר המעניין. ליברפול אמנם הקבוצה החזקה ביותר על הנייר, אבל מאז שהבטיחה את האליפות ההיסטורית בשנה שעברה היא לא בשיאה, בלשון המעטה. איאקס אמנם לא אותה איאקס של לפני שנתיים, אבל חבר'ה צעירים והתקפיים עדיין יש שם. האיטלקים ימשיכו להלהיב ולהפתיע את אירופה בכדורגל התקפי ושוטף.
תחזית: ליברפול, אטאלנטה, איאקס, מידיטיילנד

3 צפייה בגלריה
טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדרו רוברטסון חוגגים
טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדרו רוברטסון חוגגים
טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדרו רוברטסון מליברפול חוגגים
(צילום: רויטרס)

בית 5 – סביליה, צ'לסי, קרסנודאר, רן

רקע: אין מה לעשות, כל טורניר שמכבד את עצמו חייב גם בית שגורם לצופים להתחרט שהטורניר כל כך גדול. זוהי הפעם הראשונה של קרסנודאר ורן בליגת האלופות, כשהישג השיא בהיסטוריה של כל אחת מהן בליגה המקומית הוא המקום השלישי. ככה זה כשהליגה הרוסית שולחת לא פחות משלוש נציגות, וגם ליון וגם ליל חוות עונה רעה בזירה הצרפתית. צ'לסי וסביליה, חובבות גדולות של הליגה האירופית (שתיהן יחד זכו בכמעט 20% מהפעמים בטורניר) ידלגו לשלב הבא, השאלה היא באיזה סדר.
תחזית: צ'לסי, סביליה, רן, קרסנודאר

בית 6 – זניט סנט פטרסבורג, דורטמונד, לאציו, קלאב ברוז'

רקע: עוד בית משעמם. יש יותר מדי כאלה, אם תשאלו אותי – ואני מאשים את השיתוף של יותר מדי קבוצות שלא מחמש הליגות הגדולות. זניט לא יהוו איום על הגרמנים והאיטלקים שמעוטרים בסקוררים אדירים בדמות הולאנד ואימובילה. ברוז' אולי תחלץ נקודה פה או שם, אבל אלופת בלגיה לא תלחיץ יותר מדי את הקבוצות הגדולות. השאלה הגדולה היא אם לאציו תוכל לסיים לפני דורטמונד, והתשובה כנראה תהיה "לא".
תחזית: דורטמונד, לאציו, זניט, ברוז'

בית 7 – יובנטוס, ברצלונה, דינמו קייב, פרנצווארוש

רקע: או, סוף סוף הקרב לו חיכינו. הגברת הזקנה מול הבלאוגרנה. דה יונג מול החבר מאיאקס ונבחרת הולנד דה ליכט, ארתור ופיאניץ' מול האקסיות, וכמובן, גולת הכותרת – מסי נגד רונאלדו. הקבוצה המתחדשת של בארסה מול הניסיון הנוסף של יובה לזכות סוף סוף בצ'מפיונס, יכינו עבורנו מפגש מרתק שיכול בקלות להיות הגמר (ואולי עוד יהיה). על סגנית אלופת אוקראינה אין מה להרחיב, ולגבי אלופת הונגריה – בואו נגיד שרק תנסו להגות את השם שלה. כשלא תצליחו תבינו באיזה מקום היא תסיים.
תחזית: ברצלונה, יובנטוס, קייב, פצרנרוואשואורצרוש? נו באמת, איך היא הגיעה לפה?!


3 צפייה בגלריה
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
רונאלדו ומסי
(צילום: AFP)

בית 8 – פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר יונייטד, לייפציג, בשקשהיר

רקע: הכי קרוב לבית מוות. אלופת צרפת אמנם מסתמנת כזו שתעלה לשלב הבא, אבל הגרמנים הראו בעונה שעברה שהם לא פראיירים. בנוסף אליהם השדים האדומים מנסים לבנות משהו חדש באולד טראפורד, עם התקפה צעירה וקישור מנוסה. לדעתי אלופת טורקיה המפתיעה דווקא תעשה הרבה צרות, אבל לא מעבר לכמה התקפי לב עבור האוהדים של הקבוצות העשירות והגדולות.
תחזית: פריז, לייפציג, יונייטד, בשקשהיר
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.