הסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה יצא הלילה (בין חמישי לשישי) לדרך, ויימשך עד מחר. המדורג מספר 1 והאלוף המכהן, נובאק ג'וקוביץ' המשיך לשמינית הגמר. כמו כן, אחת הכישרונות הבולטים בסבב העולמי, מירה אנדרייבה בת ה-16 (47 בעולם) - שהפתיעה בסיבוב השני את אונס ג'אבור הטוניסאית - סיפקה עוד הופעת ענק ותהיה גם היא בשמינית. יאניק סינר וסטפנוס ציציפאס לא התקשו ועלו גם הם לשלב הבא, כך גם ארינה סבאלנקה (2).
ג'וקוביץ', שהסתבך מעט בשני הסיבובים הקודמים ואף שמט מערכה בכל אחד מהם, עבר הפעם את יריבו מארגנטינה, תומאס מרטין אצ'ברי בשלוש מערכות. המערכה הראשונה והשנייה הלכו די חלק לשיאן תארי הגראנד סלאם בכל הזמנים, אך בשלישית הוא התקשה לסגור עניין ונגרר לשובר שוויון. בסופו של דבר, הסרבי השלים את העבודה בדרך ל-3:6, 3:6, 6:7 (2) ולשלב הבא.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הפעם הוא עשה את זה בשלוש מערכות. נובאק ג'וקוביץ'
(Phil Walter/Getty Images)
אנדרייבה הוכיחה עוד בווימבלדון שהיא שם שככל הנראה יככב על מגרשי הטניס בשנים הקרובות. כאמור, בסיבוב הקודם היא העיפה את ג'אבור, המדורגת שישית בעולם, בשלב מוקדם מהצפוי, אך הלילה היא סיפקה תצוגת ענק והראתה אופי מדהים, בטח ביחס לגילה הצעיר. הטניסאית הכישרונית מרוסיה הובסה 6:1 במערכה הראשונה מול דיאן פארי מצרפת (47 בעולם), אך חזרה בענק במערכה השנייה וניצחה בתוצאה דומה.
במערכה המכריעה, אנדרייבה כבר נקלע לפיגור 5:1 והייתה רחוקה משחקון אחד מלסיים את דרכה, אך הגיבה בשבירה, ולאחר מכן לקחה עוד משחקון - למרות שפארי הייתה במהלכו בנקודת משחק. בסך הכל ניצחה אנדרייבה חמישה משחקונים ברציפות, ולאחר מכן גם בשובר השוויון, בדרך ל-6:1, 1:6, 6:7 (5) מדהים ולשמינית הגמר.
2 צפייה בגלריה
הטניסאית הרוסייה מירה אנדרייבה
הטניסאית הרוסייה מירה אנדרייבה
הראתה אופי מדהים. מירה אנדרייבה
(Lillian SUWANRUMPHA / AFP)
המדורגת שנייה בעולם והאלופה המכהנת, ארינה סבאלנקה, דרסה את יריבתה האוקראינית לסיה צורנקו 0:6, 0:6 בהתמודדות שארכה פחות משעה. עד כה סבאלנקה נראית בכושר נפלא ורשמה הלילה את ניצחונה העשירי ברציפות במלבורן. ערב המשחק דובר על הפיקנטיות בנוגע למפגש בין סבאלנקה הבלארוסית לבין צורנקו מאוקראינה - שהעבירה לא אחת על אי התייחסותה של המדורגת שנייה לפלישה הרוסית לאוקראינה.
בגברים, יאניק סינר דילג בקלילות לשמינית הגמר עם 0:6, 1:6, 3:6 קליל על סבסטיאן באז מארגנטינה (29) בעולם. האגרנטינאי קיווה להקשות יותר על המדורג רביעי בעולם, אך האיטלקי, ש-2023 נראתה נהדר מבחינתו, הראה עליונות ברורה לאורך כל ההתמודדות, ואפילו לא שמט משחקון במערכה הראשונה.
גם ציציפאס בקושי הזיע בדרך לשלב הבא, וניצח את לוקה ואן אשה הצרפתי 3:6, 0:6, 4:6. בשמינית הגמר מצפה ליווני מפגש קשה מאוד עם טיילור פריץ האמריקני, שעלה לאחר שניצח בסיבוב השלישי פביאן מרוז'אן ההונגרי 6:3, 4:6, 2:6, 2:6.
פורסם לראשונה: 11:13, 19.01.24