רגע לפני טקס הפתיחה (ודי באופן נדיר), איתי שני יהיה הישראלי הראשון שיתחרה באולימפיאדת טוקיו, וזה יקרה מחר בבוקר (שישי, 7:00) בענף הקשתות. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שקשת ישראלי משתתף במשחקים האולימפיים, לאחר ששני בן ה-22 השיג את הכרטיס לטוקיו כשעלה לרבע גמר תחרות המיון שנערכה בפריז.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
"זה סוריאליסטי. אני הולך להיות הקשת הראשון מישראל שיהיה באולימפיאדה והייתי צריך לראות על הנייר שאני באמת בפנים", שני סיפר בהתרגשות לפני שהכל מתחיל. "חשבתי על הרגע הזה הרבה זמן בראש שלי ועכשיו אני מממש אותו".
4 צפייה בגלריה
איתי שני
איתי שני
היסטוריה. הקשת איתי שני
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
איתי שני
איתי שני
(צילום: עוז מועלם)
קצת הסברים על הענף ועל התחרות עצמה: באולימפיאדה מתחרים בקשת האולימפית Recurve. לאחר מקצי הדירוג התחרות עוברת לשיטת נוקאאוט, כשבכל שלב יורה כל קשת 12 חיצים ממרחק 70 מטר. קוטרה של כל מטרה היא 1.22 מטר, והיא כוללת עשרה מעגלים.
פגיעה במעגל הפנימי ביותר, מעגל מוזהב שקוטרו 12.2 ס"מ, מעניקה 10 נקודות, פגיעה במעגל לידו מעניקה 9 נקודות וכן הלאה, עד לפגיעה במעגל החיצוני ביותר (נקודה אחת). מי שמחטיא את המטרה לגמרי לא מקבל ניקוד.

גם הבדמינטון יוצא לדרך

ענף הבדמינטון בנה לו מסורת במשחקים האולימפיים עבור ישראל בשנים האחרונות, הרבה בזכות מישה זילברמן. בשבת (7:00) הוא יעלה על המגרש והפעם הוא לא יהיה לבד בתחרות, כאשר גם קסניה פוליקרפובה תתחרה לצידו.
זילברמן בן ה-32 הוגרל לבית 4 שם יפגוש את ההודי במידיפאטי דאי פראנית המדורג 15 בעולם, מדליסט הארד מאליפות העולם 2019, ואת ההולנדי מארק קאליו (29 בעולם).
4 צפייה בגלריה
מישה זילברמן בדמינטון
מישה זילברמן בדמינטון
מישה זילברמן
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מישה זילברמן וקסניה פוליקארפובה
מישה זילברמן וקסניה פוליקארפובה
זילברמן ופוליקרפובה
(צילום: באדיבות איגוד הבדמינטון)
עבור זילברמן (47 בעולם), מדליסט הארד ממשחקי אירופה, זו תהיה ההופעה השלישית במשחקים האולימפיים לאחר לונדון 2012 וריו 2016, שם גם השיג את ניצחונו היחידי עד היום באולימפיאדה. כדי לעלות לשלב הבא, לשמינית הגמר, על הישראלי יהיה לסיים במקום הראשון בלבד. במידה וזה לא יקרה הוא יודח עוד לפני שלב הנוקאאוט.
"המטרה שלי היא להגיע הכי גבוה", סיפר זילברמן. "בשלב הבתים מדורגים 1 עד 16 בעולם הם בראש כל בית ורק שחקן אחד עולה מכל בית, ככה שזה אומר שאצטרך לנצח את ראש הבית. יש שחקנים מהטופ 16 שאני יכול לנצח ויש כמה מועמדים למדליית הזהב שמולם יהיה לי הרבה יותר קשה".
"אם האולימפיאדה הייתה לפני שנה, הייתי אומר שאני בא בשיא. במגפת הקורונה עברתי תקופה קשה כי בדרך כלל רוב האימונים שלי הם בחו"ל, עכשיו רוב האימונים שלי הם בארץ אבל אני עדיין בכושר ועדיין מאמין ביכולות שלי", אמר זילברמן.
פוליקרפובה בת ה-31, שעלתה לישראל מרוסיה והפכה לאזרחית ב-2017, מדורגת 58 בעולם ותהפוך לישראלית הראשונה אי פעם שמתחרה בענף זה באולימפיאדה. היא הוגרלה לבית 10 ותתמודד מול פוסארלה ונקאטה סינדו ההודית, סגנית האלופה האולימפית מריו (7 בעולם) ואת צ'ונג נאן יי מהונג קונג (34).